مدیر آموزش و پرورش رفسنجان مطرح کرد:

کرونا، فرصت به روز شدن در آموزش/عملکرد فرهنگیان قابل قبول است

  • شناسه خبر: 55465
کرونا، فرصت به روز شدن در آموزش/عملکرد فرهنگیان قابل قبول است

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان گفت: معلمان در شرایط بحرانی کرونا مدافعان حریم آموزش و پرورش بودند و جهادگونه در عرصه تعلیم و تربیت با کرونا جنگیدند و به هر شکل سال تحصیلی به اتمام رسید و از نتیجه کار راضی هستیم.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان گفت: معلمان در شرایط بحرانی کرونا مدافعان حریم آموزش و پرورش بودند و جهادگونه در عرصه تعلیم و تربیت با کرونا جنگیدند و به هر شکل سال تحصیلی به اتمام رسید و از نتیجه کار راضی هستیم.

به گزارش روراستی، حسین تقوی‌رشیدی امروز در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با گرامیداشت دهه ولایت اظهار داشت: خبرنگاری کار جهادگونه و سختی است که هیچ‌کس جز کسانی که در این راه گام نهادند نمی‌تواند این سختی‌ها را بفهمند.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان به موضوع ویروس کرونا پرداخت و بیان داشت: هجوم ویروس ناگهانی بود و تجربه‌ای که در برابر سیل، زلزله و سایر بحران‌ها داشتیم در مقابل کرونا نداشتیم و جامعه تحت تأثیر قرار گرفت.

وی از انسجام جامعه فرهنگی در این بحران یاد کرد و آموزش در فضای مجازی را ذکر کرد و آن را سخت‌تر از آموزش حضوری عنوان کرد.

تقوی‌رشیدی ابراز داشت: فرهنگیان ما تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند که لطمه‌ای به آموزش دانش‌آموزان نخورد، از طرفی چون تجربه نداشتیم زیرساخت‌ها برای آموزش غیرحضوری نتوانست جایگزین آموزش حضوری شود.

وی بیان کرد: معلمان در شرایط بحرانی کرونا مدافعان حریم آموزش و پرورش بودند و جهادگونه در عرصه تعلیم و تربیت با کرونا جنگیدند و به هر شکل سال تحصیلی به اتمام رسید و از نتیجه کار راضی هستیم.

تقوی افزود: در امتحانات نهایی درصد قبولی نسبت به سال قبل افزایش داشت، در امتحانات نهایی حوزه‌ها از ۱۰ به ۲۱ حوزه افزایش یافت و همه در این زمینه سربلند بیرون آمدند.

وی به کسب رتبه‌هایی از سوی دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته از جمله ۴۷ رتبه اول تا سوم استانی در مسابقات فرهنگی هنری که ۹ نفر به مرحله کشوری راه یافتند، کسب ۱۹ رتبه در در جشنواره نوجوان سالم، ۴۲ رتبه اول تا سوم در مسابقات قرآن و عترت که ۱۴ نفر به مرحله کشوری راه یافتند و حضور ۱۱۷ دانش‌آموز در مسابقات درس های از قرآن در مرحله کشوری و کسب رتبه‌های متعدد اشاره کرد.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان عنوان کرد: سال تحصیلی گذشته با ۵۷ هزار دانش‌آموز، سه هزار نفر نیروی رسمی شاغل و دو هزار و ۷۰۰ نفر همکاران ما در مدارس غیردولتی پشت سرگذاشته شد و برای سال تحصیلی جدید پروژه مهر را داریم و مدارس را در تمام زمینه‌ها آماده خواهیم کرد ضمن اینکه دو کارگروه بهداشت و سلامت به کارگروه‌های قبلی اضافه می‌شود و تمام مدارس از نظر پروتکل‌های بهداشتی بازدید می‌شوند.

تقوی‌رشیدی همچنین گفت: اگر وضعیت شهرستان از نظر کرونا سفید باشد کلاس‌ها حضوری، اگر زرد باشد نیمه حضوری و اگر قرمز باشد کلاس‌ها غیرحضوری برگزار می‌شود و همکاران ما در مورد چگونگی تهیه محتوای آموزش الکترونیکی آموزش می‌بینند.

وی تصریح کرد: اگرچه کرونا مشکلات زیادی داشت اما فرصتی ایجاد شد که به سمت آموزش الکترونیکی که دنیا در حال انجام آن است، برویم.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با بیان اینکه ضرورت دارد دانش خودمان را به‌روز کنیم، ادامه داد: از سال گذشته دوره‌هایی برای آموزش الکترونیک و همچنین دوره‌های توانمندسازی و دانش‌افزایی برای همکاران برگزار شده است.

وی از برگزاری اولین همایش ملی آموزش فضای مجازی در آموزش و پرورش در رفسنجان خبر داد که توسط حوزه معاونت پژوهشی آموزش و پرورش این شهر برگزار می‌شود و توضیح داد: مهلت ارسال مقالات تا پایان آبان ماه سال جاری‌ست و آیین اختتامیه آن در صورتی که وضعیت شهرستان از نظر کرونا قرمز نباشد حضوری برگزار می‌شود.

تقوی‌رشیدی اضافه کرد: سایتی طراحی شده که مقالات مختلف ارسال و جمع‌آوری می‌شود که امیدواریم خروجی آن بتواند در زمینه آموزش غیرحضوری کمک کند.

وی مراجعه روزانه به مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان را به‌طور میانگین ۴۰۰ نفر عنوان کرد و موضوع فرسودگی برخی مدارس را ذکر کرد و خواستار توجه دولت و نوسازی مدارس در این خصوص شد.

تقوی گفت: دانش‌آموزان زیادی از اتباع افغانستانی در مدارس شهرستان رفسنجان تحصیل می‌کنند که در مناطق حاشیه و روستایی در کنار بچه‌های ایرانی با هم در یک مدرسه تحصیل می‌کنند اگر امسال وضعیت طوری باشد که نیمه حضوری کلاس‌ها برگزار شود کلاس‌ها به صورت زوج و فرد و به تفکیک برگزار می‌شود و از نظر ضدعفونی و مسائل بهداشتی به این مدارس توجه بیشتری خواهد شد.

وی متذکر شد: شهریه مدارس هیئت امنایی سال تحصیلی جدید افزایشی نخواهد داشت و مدارس غیردولتی هزینه خدمات ویژه را نباید اخذ کنند. آموزشگاه های زبان، غیردولتی ها و موسسات علمی آزاد باید هزینه را مقابل دید خانواده ها نصب کنند و در خصوص فرم مدارس به جز کلاس اولی ها، پایه هفتم و دهم که باید لباس شان مطابق با فرم مدرسه ای که وارد آن می شوند، باشد، تغییری نداریم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آموزش الکترونیکی حسین تقوی رفسنجان کرونا مدیر اموزش و پرورش
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :