رئیس فرهنگ و ارشاد رفسنجان مطرح کرد:

از راه اندازی باشگاهای کتابخوانی مجازی تا برپایی منحصربه فردترین نمایشگاه کتاب برای پایتختی کتاب رفسنجان

  • شناسه خبر: 55554
از راه اندازی باشگاهای کتابخوانی مجازی تا برپایی منحصربه فردترین نمایشگاه کتاب برای پایتختی کتاب رفسنجان

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان گفت: یکی از برنامه های ما برای پایتختی کتاب این بود که سال گذشته ۶۰ باشگاه کتابخوانی در رفسنجان دایر کرده بودیم که امسال به دلیل بیماری کرونا باشگاه های مجازی کتابخوانی راه اندازی کرده ایم.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان گفت: سال گذشته ۶۰ باشگاه کتابخوانی در رفسنجان دایر کرده بودیم که امسال به دلیل بیماری کرونا باشگاه های مجازی کتابخوانی راه اندازی کرده ایم.

 به گزارش روراستی، ایمان محمدآبادی اظهار داشت: شرایط ویژه ای که با وجود کرونا به وجود آمده همه را تحت تأثیر قرار داده و شکل انجام تقریبا خیلی از برنامه ها برای پایتختی کتاب را تغییر داده، قبلا برنامه های جمعی یکی از برنامه های ما برای حوزه پایتختی کتاب بود، اما ما در حال برنامه ریزی با استفاده از فضای مجازی هستیم که شور جمعی هم وجود داشته باشد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان ادامه داد: سال گذشته باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوانان داشتیم که هفته ای دو مرتبه دور هم جمع می شدند الان در اینستاگرام به صورت زنده در یک ساعت مشخص بچه ها در جلسات کتابخوانی شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ برنامه از برنامه های سال قبل که تعهد کرده بودیم برای سال ۹۹ انجام دهیم را در دستور کار داریم، افزود: علاوه بر آن ایده های نوتر هم داریم که به اجرا در می آوریم.

محمدآبادی گفت: با توجه به موفقیتی که سال گذشته به دست آوردیم امسال طرح ویژه تری آماده می کنیم که بتوانیم در نهایت به پایتختی کتاب دست پیدا کنیم.

محمدآبادی خاطرنشان کرد: زمانی که بحث نامگذاری خیابان کتاب مطرح شد که سال ۹۵ این پیشنهاد را دادیم، این اتفاق در شهرداری و شورای شهر افتاد؛ یکی از پیشنهادهای خاص ما برای خیابان کتاب انتقال کتابفروشی های شهر رفسنجان به خیابان کتاب رفسنجان بود به این دلیل که عمده کتابفروشی ها در نقاطی از شهر قرار درند که تردد زیاد و جای پارک کم است.

وی ادامه داد: این ترافیک مسئله ای‌ست که کتابفروشی ها از آن متضرر می شوند لذا این طرح با استقبال خوب کتابفروشی های شهر مواجه شد، در سه روز گذشته جلسه ای با کتابفروشی ها برگزار شد و موافقت گرفتیم قرار شد مکاتبه ای با شهرداری انجام شود در یک طرح مشارکتی با همکاری شهرداری و  مشارکت مالکان کتابفروشی ها اجرا شود و فضاهایی برای این منظور ایجاد شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان در خصوص شفافیت مالی هزینه های پایتختی کتاب عنوان کرد: امسال هزینه های مالی در دو بخش؛ یکی هزینه اجرای برنامه ها و دیگری هزینه های دبیرخانه ای است که نیاز دارد تیم مستندساز تمام فعالیت ها را مستندسازی کند.

پیش بینی هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی برای اجرای برنامه های پایتختی کتاب

وی افزود: همچنین به علاوه چاپ کتاب ها و مجموعه ها و آن چه باید به وزارتخانه ارائه کنیم و هزینه اجرای برنامه ها، خیلی شفاف که بخواهیم اعلام کنیم، امسال پیش بینی مبلغ ۴۰۰ میلیون تومانی کردیم و درخواست مبالغ مورد نیاز را به بخش های مالی ستاد و شهرداری اعلام کردیم و اولویت اول ما تأمین حداقل این مبلغ است.

محمدآبادی بیان کرد: اگر تمام این مبلغ را هم شهرداری وشورای شهر متقبل شوند مذاکرات مان را با بقیه بخش ها متوقف نمی کنیم و بر اساس پشتوانه مالی جدید برنامه جدید هم تعریف می کنیم.

وی اذعان کرد: بحث ما از پایتختی کتاب بهانه ای است که کتاب را وارد زندگی مردم کنیم.

محمدآبادی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شورای شهر کل مبلغ را تصویب کرده اما مذاکرات مان با حوزه مس را ادامه دادیم.

وی نسبت به انتقادی که مطرح شده که کارهای انجام شده سال گذشته بیشتر شبیه یک شو بوده و به صورت کتابچه به تهران ارسال شده توضیح داد: با فعالیت هایی که انجام شده ارتقای سرانه مطالعه مردم رفسنجان را داشتیم این موضوع، مورد قابل لمسی در جامعه نیست اما باید اعلام می شد، همچنین برآیند اتفاقاتی که افتاده را مستندسازی کردیم و فرستادیم و خود ستاد انتخاب پایتختی کتاب به همه امور واقف هستند و راستی آزمایی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۶۰ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در نقاط مختلف شهرستان داشتیم که یا در مسجد یا در منازل بودند من این اطمینان را می دهم که واقعا فعالیت های کتابخوانی اتفاق افتاده است.

محمدآبادی همچنین گفت: از کتابفروشی های شهرستان می توان پرسید که رشد چشمگیر هم در حوزه فروش هم کیفیت کتاب ها داشتند.

وی با اشاره به برگزاری منحصر به فردترین نمایشگاه کتاب در رفسنجان متذکر شد: از مردم تقاضا داریم حداقل اولین اقدامی که انجام می دهند حتما یک زمان از شبانه روز را به مطالعه کتاب به همراه خانواده خود بگذرانند و از بچه های خود بخواهند که برای پدر و مادر کتاب بخوانند که این موضوع انگیزه بچه ها را بیشتر می کند و  نسل کتاب‌خوانی برای آینده تربیت می شود.

وی گفت: امیدواریم با مشارکت مردم بتوانیم در حوزه پایتختی کتاب موفق شویم و به این مقام دست یابیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
ایمان محمدآبادی پایتخت کتاب رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :