نماینده سازمان سنجش در دانشگاه ولیعصر مطرح کرد:

برگزاری کنکور در رفسنجان با یک شرکت کننده/ریسک نکردیم

  • شناسه خبر: 55776
برگزاری کنکور در رفسنجان با یک شرکت کننده/ریسک نکردیم

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان با بیان اینکه در مجموع برای آزمون سراسری ۹۹ تعداد ۵ هزار و ۶۰۹ نفر داوطلب در حوزه دانشگاه ولیعصر (عج) شرکت کرده‌اند، گفت: تنها یک مورد که به گفته خودش حال مساعدی نداشت و احتمال می‌داد کرونا داشته باشد ما هم ریسک نکردیم و او به تنهایی داخل یکی از دانشکده‌ها به همراه  یک نفر پرستار و حفاظت در آزمون شرکت کرد.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان با بیان اینکه در مجموع برای آزمون سراسری ۹۹ تعداد ۵ هزار و ۶۰۹ نفر داوطلب در حوزه دانشگاه ولیعصر (عج) شرکت کرده‌اند، گفت: تنها یک مورد که به گفته خودش حال مساعدی نداشت و احتمال می‌داد کرونا داشته باشد ما هم ریسک نکردیم و او به تنهایی داخل یکی از دانشکده‌ها به همراه  یک نفر پرستار و حفاظت در آزمون شرکت کرد.

به گزارش روراستی، حمید محمدی با اشاره به نحوه برگزاری آزمون سراسری امسال در شرایط کرونا به سخت‌گیری‌های شدید در این رابطه اشاره و اظهار داشت: علاوه بر اینکه داوطلب الزام به داشتن ماسک داشت دانشگاه هم جدای از اینکه سازمان سنجش ماسک در اختیارمان قرار داده بود و ماسک تهیه کرد و داوطلب هر مقدار ماسک نیاز داشت تأمین بود.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان ادامه داد: چهار روز برگزاری آزمون را داریم که بعد از هر روز برگزاری، تمام حوزه‌ها را با پایه الکل ضد عفونی می‌کنیم.

وی بیان داشت: از سیستم ضد عفونی پدالی در سردرب دانشگاه استفاده کردیم که هر کس بخواهد وارد شود با دستگاه پدالی حتما دست‌های خود را ضد عفونی کند و بسته بهداشتی تحویل وی می‌شود، تعداد ۱۶ دستگاه اتوبوس که همه صندلی‌ها پلاستیکی بودند که برای ضدعفونی راحت باشد و پرده‌هاِی آن جدا شده بودند، کار انتقال را انجام می‌دادند و ظرفیت هرکدام تنها ۱۵ نفر و به تفکیک خانم و آقا استفاده شد.

محمدی اضافه کرد: عوامل اجرایی آزمون همه دستکش و ماسک داشتند و چندین بار ماسک اگر می‌خواستند موردی نبود، شیلد هم برای عوامل‌مان تهیه کردیم که خیال داوطلب و عوامل راحت باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت حدود ۳۵ کولر آبی اضافه کردیم و چهار کولر بزرگ ۱۷ هزار اضافه شده، تمام سرویس‌های خنک‌کننده سالن‌ها سرویس شدند تا شرایط خوبی برای برگزاری کنکور فراهم شود که همت مجموعه دانشگاه در این خصوص ستودنی است.

محمدی ابراز داشت: در آزمون دکترا غیبت زیاد داشتیم البته آزمون دکترا هر ساله غیبت داشته اما امسال کرونا هم مزید بر علت شده و تعداد غیبت‌ها افزایش پیدا کرد بعد از آن غیبت‌های کارشناسی ارشد و بعد از آن کنکور سراسری شامل بیشترین تعداد غیبت بودند.

وی با اشاره به اینکه فردا داوطلبان گروه زبان‌های خارجه شرکت می‌کنند، افزود: سال‌های گذشته آزمون در شیفت عصر برگزار می‌شد که برای اینکه حوزه‌ها را ضدعفونی کنیم به صبح روز بعد موکول شده است.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه ولیعصر عنوان کرد: در مجموع برای آزمون سراسری ۹۹ تعداد ۵ هزار و ۶۰۹ نفر داوطلب در حوزه دانشگاه ولیعصر (عج) شرکت کرده بودند که ۳ هزار و ۴۸۴ خانم و ۲ هزار و ۱۲۵ نفر آقا که ۶۲ درصد خانم‌ها بودند که ۴ درصد بالاتر از درصد متوسط کشوری هستند و ۳۸ درصد آقایان بودند.

وی با اشاره به اینکه صبح چهارشنبه آزمون هنر با ۶۷۱ نفر داوطلب که ۷۴ درصد خانم‌ها و۲۶ درصد آقایان بودند، برگزار و  پنج شنبه گروه ریاضی و فنی و علوم انسانی آزمون ترکیبی برگزار کردند؛ یک هزار و۱۶۳ نفر علوم انسانی و ۷۶۸ ریاضی و فنی بودند که ۳۵ درصد گروه ریاضی و فنی خانم‌ها و ۶۵ درصد آقایان بودند.

محمدی ادامه داد: امروز شلوغ‌ترین روز کنکور با ۲ هزار و ۲۶۶ داوطلب بود که ۶۵ درصد خانم‌ها و ۳۵ درصد آقایان هستند و فردا هم گروه زبان‌های خارجی ۷۴۱ نفر شرکت کننده دارد که ۷۰ درصد خانم‌ها و ۳۰ درصد آقایان هستند.

وی یادآور شد: گروه ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی گروه‌هایی هستند که یک داوطلب تکراری نمی‌تواند شرکت کند اما در بعضی گروه‌ها شرکت‌کننده تکراری داریم.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه ولیعصر با اشاره به اینکه امسال از چند روز قبل با یک تیم کاملا مجهز پذیرایی را به‌صورت ضدعفونی شده بسته‌بندی کردیم و در کیسه‌های نایلونی زیپ‌دار قرار دادیم، متذکر شد: تیم حفاظت اجرایی مجهز به گان و شیلد بودند و آزمون کاملا بهداشتی برگزار شد؛ تنها یک مورد که به گفته خودش حال مساعدی نداشت و احتمال می‌داد کرونا داشته باشد ما هم ریسک نکردیم و او به تنهایی داخل یکی از دانشکده‌ها به همراه  یک نفر پرستار و حفاظت در آزمون شرکت کرد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
دانشگاه ولی عصر رفشنجان سازمان سنجش کرونا کنکور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :