در چهارمین روز از هفته دولت انجام شد؛

افتتاح طرح های اشتغال روستایی صندوق کارآفرینی امید در رفسنجان+تصاویر

  • شناسه خبر: 55876
افتتاح طرح های اشتغال روستایی صندوق کارآفرینی امید در رفسنجان+تصاویر

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان گفت: در هفته دولت ۱۴ طرح با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان با ۷۸ نفر اشتغال افتتاح شد که در شهرهای مختلف از جمله رفسنجان، فهرج، ریگان، کرمان و بافت بودند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان گفت: در هفته دولت ۱۴ طرح با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان با ۷۸ نفر اشتغال افتتاح شد که در شهرهای مختلف از جمله رفسنجان، فهرج، ریگان، کرمان و بافت بودند.

به گزارش روراستی، به مناسبت هفته دولت با حضور مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان و جمعی از مسئولان شهرستان طرح‌های اشتغال صندوق کارآفرینی امید در رفسنجان افتتاح و بهره‌برداری شد.

افتتاح کارگاه تولید نبات 

کارگاه تولید نبات با اعتبار کلی ۷.۵ میلیارد ریال شامل ۵ میلیارد ریال اعتبارات صندوق کارآفرینی امید و مابقی آورده شخصی با اشتغالزایی ۱۱ نفر در روستای سعادت‌آباد بخش مرکزی با ظرفیت تولید روزانه ۶ تن انواع نبات به بهره‌برداری رسید.

این کارگاه در حال حاضر روزانه سه تن نبات تولید می‌کند.

افتتاح کارگاه تولیدی پوشاک

کارگاه تولیدی پوشاک با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان از محل دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و مابقی آورده شخصی و اشتغالزایی ۴ نفر در قاسم‌آباد حاجی افتتاح شد.

یوسف پورواجد مدیر صندوق کارآفرینی امید در حاشیه افتتاح این طرح‌ها اظهار داشت: سال گذشته چهار مرحله وام‌های تسهیلات روستایی را گرفتیم که ۱۰۲ میلیارد تومان بودجه استان کرمان بود و تا الان ۱۲۰ میلیارد تومان از چهار مرحله  تسهیلات پرداخت شده است.

وی عنوان داشت: در هفته دولت هم ۱۴ طرح با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان با ۷۸ نفر اشتغال افتتاح شد که در شهرهای مختلف از جمله رفسنجان، فهرج، ریگان، کرمان و بافت بودند.

افتتاح طرح های اشتغال در ۲۶ روستای کرمان تا پایان سال آینده

پورواجد تصریح کرد: امسال در برنامه برای مرحله پنجم وام‌های روستایی پیش‌بینی می‌کنیم ۷۰  میلیاردتومان بودجه در اختیارمان باشد و ۲۰میلیارد تومان هم از نهادهای حمایتی بودجه داریم، همچنین امسال با توجه به شعار سال، وام‌هایی اختصاصی هم برای صندوق‌های خرد محلی روستایی برای طرح‌های زنان سرپرست خانوار، روستای بدون بیکارو هر روستا یک محصول داریم که  تا کنون ۲۶ روستا هماهنگ کردیم که بودجه‌ای که برای آنها می‌خواهیم تا الان ۴۵ میلیارد تومان است؛ سه روستا را سال قبل شروع کردیم تعدادی روستا را امسال شروع می‌کنیم و سال آینده بقیه روستاها را ادامه می‌دهیم که بتوانیم همه ۲۶ روستا را تا پایان سال آینده بهره‌برداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص صندوق‌های خرد محلی چند مورد داریم؛ یک بخش با اداره ترویج جهاد سازندگی پیش رفتیم، یک بخش با بهزیستی تفاهم نامه داریم که ۲۸ صندوق در کل استان است و یک بخش با بسیج سازندگی که ۱۰۰ صندوق خرد محلی پرداخت انجام دهیم؛ بهزیستی و جهاد برای زنان سرپرست خانوار است و بسیج برای همه، تسهیلات در حوزه روستا انجام می‌شود.

پورواجد عنوان کرد: سقف وام‌های جهاد و  بهزیستی ۵۰ میلیون تومان بوده و سقف وام‌های بسیج هر صندوق تا ۲۵۰ میلیون تومان هم می‌توانیم پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اشتغال افتتاح رفسنجان روستا صندوق کارآفرینی امید
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :