نذر آزادی زندانیان به نام امام حسین توسط موکب خاتم الانبیاء رفسنجان

  • شناسه خبر: 55981
نذر آزادی زندانیان به نام امام حسین توسط موکب خاتم الانبیاء رفسنجان

موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان به همت خادمان و خیرانی که دارد امسال به نام امام حسین (ع) زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد می‌کند.

موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان به همت خادمان و خیرانی که دارد امسال به نام امام حسین (ع) زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد می‌کند.

به گزارش روراستی، موکب‌ خاتم الانبیاء (ص) رفسنجان از جمله مواکب بزرگی‌ست که هر سال قبل از اربعین اباعبدالله‌الحسین (ع) بساط عاشقی خود را در نجف و کربلا می‌گستراند تا خدمتگزار زائران پیاده مولایشان باشد.

اما امسال به‌دلیل کرونا احتمال لغو همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین پررنگ شده و خادمان موکب تصمیم گرفتند کارهای بزرگی به نام امام حسین (ع)رقم بزنند که در تاریخ ماندگار شود.

عصر جمعه با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان مراسم کلنگ‌زنی حسینیه و مجموعه فرهنگی موکب و رونمایی از طرح نذر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد همزمان با شب تاسوعای حسینی برگزار شد.

علی میربابایی مسئول موکب خاتم‌الانبیاء (ص) در خصوص زمین این مجموعه فرهنگی اظهار داشت: زمین به مساحت ۷۳۹ متر مربع اهدایی خیر بزرگوار مجید حجتی‌ست که برای شادی روح مادر مرحومه‌اش به موکب اهدا کرده و یکی دیگر از خیران علی امیرحسینی برای شروع کار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اهدا کرده است که امیدواریم با ساخت این مجموعه بتوانیم در کنار دیگر کاربردهای آن، ۱۸ کارگاه فعال تولید ماسک موکب را در این محل متمرکز کنیم.

مسئول موکب خاتم الانبیاء  (ص) رفسنجان از فعالیت‌های موکب طی سال گذشته سخن به میان آورد و گفت: موکب از سال ۹۵ شروع به کار کرد و طی این سال‌ها فعالیت‌های زیادی در کنار خدمت به زائران پیاده امام حسین ازجمله کمک به مناطق سیل‌زده و همچنین در شهرستان رفسنجان انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ایام مختلف سال، استقرار موکب داخل حرم امام رضا (ع) و خدمت به زائران رضوی، توزیع بسته‌های غذایی در ایام کرونا، ضدعفونی شهر و…از جمله فعالیت‌هایی بوده که توسط خادمان موکب انجام شده است.

میربابایی از حضور ۳۵۰ خادم در کربلا و نجف در سال گذشته برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی خبر داد و افزود: توانستیم کارخانه یخ خریداری و راه‌اندازی کنیم و یخ در اختیار سایر مواکب قرار دهیم.

اما صحبت‌های میربابایی هنوز تمام نشده بود که صفری، یکی دیگر از خیران اعلام کرد زمینی که در جوار این مجموعه قرار دارد را به مساحت ۴۵۰ متر مربع به موکب اهدا می‌کند و این نگاه امام حسین (ع) است که خودش مسیری را که به سمت خوبی‌ها می‌رود، برای خادمان و عاشقانش هموار می‌کند تا کار خادمانش بر زمین نماند و بتوانند در مجموعه بزرگتری کارهای بزرگتری انجام دهند.

میربابایی در ادامه با بیان اینکه با توجه به بیماری کرونا تصمیم گرفتیم اگر مراسم پیاده‌روی اربعین برگزار نشد کارهایی با مشورت امام جمعه و ستاد عتبات عالیات انجام دهیم که بتواند ماندگار باشد که آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، توزیع بسته‌های معیشتی و ساخت بناهای ستاد عتبات در عراق از جمله تصمیماتی بود که گرفته شد.

پیش‌بینی آزادی ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد تا اربعین

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان اظهار داشت: یکی از مواهبی که خداوند به امام حسین داد عشق و علاقه‌اش در دل انسان‌ها بود و هرکس امام حسین (ع) را شناخت در مقابلش زانو زد.

وی بیان کرد: آن‌طور که پیش‌بینی‌ می‌شود امسال مراسم پیاده‌روی اربعین نخواهیم داشت اما موکب کارهای خود را در سه جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به نام امام حسین (ع)، شرکت در کمک‌های مومنانه و اطعام نیازمندان و شرکت در ساخت و سازهای ستاد عتبات سوق می‌دهد.

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت:  زندانی که به نام امام حسین (ع)آزاد خواهد شد تا آخر عمر خود می‌گوید که به احترام امام حسین (ع) آزاد شدم.

وی عنوان کرد: با کمکی که از استان می‌گیریم پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم تا اربعین ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کنیم.

حجت‌الاسلام حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به دغدغه‌ هیأتی‌ها برای ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) حضور رهبر انقلاب به تنهایی در حسینیه را یادآور شد و گفت: مردم با مراعاتی که کردند ثابت کردند مطیع محض ولایت هستند.

وی ادامه داد: زمانی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند هیأت‌های مذهبی ۹۰ درصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند انسان می‌فهد ولایت چه معنایی دارد و باید درس بگیریم.

حقانی تصریح کرد: مجموعه موکب خاتم‌الانبیاء (ص) مجموعه بابرکتی است و نیت آزادی زندانیان نیت باعظمتی خواهد بود.

اعلام آمادگی شورای شهر رفسنجان برای کمک به موکب خاتم الانبیاء (ص)

حجت‌الاسلام علی هاشمیان رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان با اعلام همکاری شورای شهر برای ایجاد این مجموعه فرهنگی اظهار کرد: این موکب نشان داد کسانی که برای امام حسین (ع) کار می‌کنند در تمام ابعاد اجتماعی قدم برمی‌دارند.

وی تصریح کرد: موضوع آزادی زندانیان جای تحسین دارد و ما هم در این امر خیر سهیم خواهیم شد زندانیانی که به نام امام حسین (ع) آزاد می‌شوند خودشان را مدیون امام حسین (ع) و یاران آن حضرت می‌دانند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان زندانیان جرایم غیرعمد موکب خاتم الانبیا نذر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :