رئیس ستاد دیه کرمان:

۴۰ زندانی جرائم غیرعمد در رفسنجان منتظر آزادی

  • شناسه خبر: 56289
۴۰ زندانی جرائم غیرعمد در رفسنجان منتظر آزادی

رئیس ستاد دیه استان کرمان گفت: طبق آخرین آمار از زندان‌های استان ۲۰۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در کل استان در زندان‌ها به سر می‌برند که یک پنجم آن یعنی ۴۰ نفر مربوط به رفسنجان است که واجد شرایط کمک ستاد دیه هستند و باید کمک کنیم از زندان آزاد شوند.

رئیس ستاد دیه استان کرمان گفت: طبق آخرین آمار از زندان‌های استان ۲۰۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در کل استان در زندان‌ها به سر می‌برند که یک پنجم آن یعنی ۴۰ نفر مربوط به رفسنجان است که واجد شرایط کمک ستاد دیه هستند و باید کمک کنیم از زندان آزاد شوند.

به گزارش روراستی، سید حجت‌الله موسوی‌قوام در جلسه ستاد دیه شهرستان اظهار داشت: به‌دلیل مشکلات اقتصادی و چالش‌های مالی افرادی گرفتار شده بودند چون شاکی خصوص داشتند نمی‌توانستند از زندان آزاد شوند تشکیلات موسسه خیریه ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند فراهم شد که با جمع‌آوری کمک‌های خیران زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.

وی بیان داشت: در مراکز استان‌ها ستاد دیه از سال ۱۳۸۰با هیئت مدیره‌ای متشکل از مدیران اجرایی و قضائی تشکیل شد که راس آن رئیس کل دادگستری استان است و در این چند سال بیش از ۴ هزار زندانی جرایم غیرعمد در سطح استان آزاد شدند و از سال ۸۴ دولت هم به کمک ستاد دیه آمد و تشخیص دادند که صرفا با کمک های مردمی نمی‌توان موفق بود، و چون متاسفانه آمار رو به افزایش است دولت هم با پرداخت مبالغی و تخصیص تسهیلات قرض‌الحسنه در این راستا کمک می‌کند.

رئیس ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همه ساله مبلغی به ستاد اختصاص می‌دهند و مردم هم به دنبال آن در جشن‌های گلریزان کمک می‌کنند، ادامه داد: در حوزه کمک دو آیتم مدنظر بوده؛ نیازمندی افراد بررسی می‌شود هیچگونه دارایی نداشته باشند که سوءاستفاده‌ای از ستاد یه نشود و  آبرومندی افراد هم مدنظر است که شخص زندانی فاقد هرگونه سابقه کیفری از جمله مواد مخدر باشد که در غیر این صورت واجد شرایط نخواهند بود.

وی افزود: همه ساله جشن‌های گلریزان برگزار می‌شود که هم جذب کمک خیران را داریم و هم  اطلاع‌رسانی این امر خداسپندانه در سطح جامعه صورت می‌گیرد.

موسوی‌قوام خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷ جشن‌ گلریزان در رفسنجان برگزار شده که  ۷۲۳ میلیون تومان خیران تعهد کردند و مبلغی که تا الان وصول و واریز شده ۳۳۱ میلیون تومان بوده جمعا از ابتدای تأسیس ستاد دیه ۲۷۶ نفر زندانی جرایم غیرعمد در رفسنجان آزاد شده است.

وی عنوان کرد: در مجموع ستاد دیه استان ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به شهرستان رفسنجان کمک شده که ۱۱۷ نفر از محل کمک‌های خیران و مردمی آزاد شدند که جمعا یک میلیارد و ۷۸۳ میلوین تومان کمک‌های مردمی داشتیم.

رئیس ستاد دیه استان کرمان افزود: از جمع آماری که داریم ۲۰۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در کل استان در زندان‌ها به سر می‌برند که یک پنجم آن یعنی ۴۰ نفر مربوط به رفسنجان است که واجد شرایط کمک ستاد دیه هستند و باید کمک کنیم از زندان آزاد شوند.

وی اضافه کرد: در ۶ ماه اول سال جاری ۵۰۷ میلیون تومان برای آزادی زندانیان رفسنجان هزینه شده است. چهار نفر هم در هفته جاری آزاد می‌شوند.

موسوی‌قوام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به شبوع کرونا جشن‌های گلریزان برگزار نمی‌شودو  از طریق فضای مجازی کمیته‌ای تشکیل دادیم که خیرات و برکات خوبی داشت این کار را دنبال کردیم الان هم طرحی پیاده کردیم از اول ماه محرم با عنوان نذر حریت  در ماه محرم که ۱۶۳ میلیون تومان در شهر کرمان افرادی مراجعه و برای آزادی زندانیان کمک کردند.

وی تصریح کرد: طرح موکب خاتم‌الانبیاء (ص) ه از موکب‌های مطرح استان است مطرح کرده که هزینه‌ای که هرسال در نجف و کربلا برای زائران اربعین صرف می‌رکدند داشتیم برای آزادی زندانیان اختصاص دهند که اگر این اتفاق بیفتد در ماه صفر بیفتد این چهل نفری که در رفسنجان منتظر آزادی هستند به آغوش خانواده بازمی‌گردند.

کمک ۲۰۰ میلیون تومانی خیران رفسنجانی از ابتدای امسال تاکنون

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان اظهار داشت: انصافا کارهای خیلی خوبی درم جموعه استان برای آزادی زندانیان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری که برگزاری جشن گلریزان هم ممنوع بود در حدود ۲۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده که خیران شهر نمی‌خواهند نامی ازشان برده شود این مبلغ را اهدا کرده‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان افزود: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان شرکت مس کمک کرد و چند سالی هست این کار انجام می‌شود که اگر قرار است این مبلغ در این شهرستانی از صنعت کمک بگیرد دو برابر آن تسهیلات می‌پردازد.

وی بیان داشت: جرایم غیرعمد در رفسنجان مبالغ خیلی بالایی دارند کسانی که تاجر بودند و ورشکسته شدند شامل دو میلیارد تومان و بیشتر و کمتر که این مبالغ بالا دست و پاگیر است.

پورمحمدی تصریح کرد: استان نگاه کلان داشته باشد مبالغ خوبی از رفسنجان از بخش صنعت مس به مرکز استان رفته که می‌تواند به ما در آزادی زندانیان کمک شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد توسط موکب خاتم‌الانبیاء (ص) که قرار بود نذورات امسال را صرف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کند، توضیح داد: موکب خاتم‌الانبیا یک ظرفیت بسیار بزرگ فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و حتی سیاسی در شهرستان است از طبخ و توزیع چندین هزار غذا در روز در کربلا و نجف و فعالیت‌های آن در بحث کرونا و…می‌توان از آن به‌عنوان یک ظرفیت بزرگ که برای ظهور کار می‌کند نام برد.

علی میربابایی مسؤول موکب خاتم الانبیاء (ص) رفسنجان اظهار داشت: طی جلسه‌ای که برگزار شد با توجه به لغو پیاده‌روی اربعین خواستیم نذورات موکب را به یک سمت هدایت کنیم که طی تصمیمی که گرفته شد قرار شد برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به‌کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: با توجه به جلسه ای که برگزار شد و این تصمیم خبری شد خیلی از خانواده زندانیان با ما تماس گرفتند اما تصمیم ستاد عتبات این بود که هزینه اربعین به سمت ساخت و ساز در عتبات عالیات هدایت شود و ما مطیع ستاد هستیم و منتظر تصمیم نهایی که مردم انتظار نکشند.

وی متذکر شد: هرساله بیست روز قبل از اربعین با تعداد ۱۷ ، ۱۸ تریلی به سمت کربلا راهی می‌شدیم که الان منتظر تصمیم نهایی ستاد عتبات هستیم که خیران هم نذوراتی که دارند بر اساس اعتمادی که به ما دارند به موکب اهدا کنند تا در قالب نذروات آن‌ها صرف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
جرایم غیرعمد رفسنجان زندانی ستاد دیه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :