رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان خبر داد:

راه اندازی کلینیک ناباروری در رفسنجان

  • شناسه خبر: 56318
راه اندازی کلینیک ناباروری در رفسنجان

رئیس بیمارستان علی‌بن ‌ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: برای اولین بار در رفسنجان کلینیک ناباروری در رفسنجان راه اندازی شده که در صدد هستیم مرکز ناباروری مجهز با تمام امکانات در بیمارستان راه اندازی کنیم.

رئیس بیمارستان علی‌بن ‌ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: برای اولین بار در رفسنجان کلینیک ناباروری در رفسنجان راه اندازی شده که در صدد هستیم مرکز ناباروری مجهز با تمام امکانات در بیمارستان راه اندازی کنیم.

به گزارش روراستی، علی موسوی به موج سوم شیوع کرونا اشاره کرد که بسیاری از شهرهای کشور را درگیر کرده و افزود: در رفسنجان هم موارد بستری رو به افزایش بوده و تعداد بیماران با حال وخیم هم افزایش داشته است.

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان تصریح کرد: خطری که سلامتی جامعه را تهدید می‌کند این است که آمار بیماران در پاییز بیشتر می‌شود و با مشکل جدی از نظر فضا و کادر درمان مواجه می‌شویم که ضرورت دارد مردم بیش از پیش نسبت به رعایت نکات بهداشتی اهتمام بورزند و تا حد امکان در منزل بمانند.

افزایش بیماران کرونایی با حال وخیم

موسوی ادامه داد: متأسفانه با بازگشایی مدارس مردم احساس می‌کنند کرونا کمرنگ شده، تا دوهفته قبل بیماران بدحال نداشتیم اما در طول دو هفته گذشته ۶ بیمار بدحال در آی‌سی‌یو بستری شده‌اند و با مشکل کمبود فضا و همچنین کمبود منابع مالی نیز مواجه‌ایم که دست یاری به سوی خیران دراز می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مرکز بحران ۵۰ تختخوابی که توسط مس ایجاد شده با تمام امکانات در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرد در این مرکز تمام استانداردها رعایت شده و امکانات جداگانه از جمله ژنراتور، برق، دستگاه اکسیژن‌ساز و…فراهم است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان اضافه کرد: بخش‌های آنکولوژی، مغز و اعصاب، زنان و توسعه اتاق‌عمل‌ها به کمک خیران صورت گرفته است.

موسوی یادآور شد: با توجه به قدمت بالای بیمارستان بخش‌هایی شامل تأسیسات که چهل ساله شدند نیاز به تعویض دارند همچنین شبکه آب، برق و فاضلاب بیمارستان نیز باید اصلاح شود.

وی در ادامه به راه‌اندازی کلینیک ناباروری در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در حال راه‌اندازی مرکز ناباروری هستیم که با حضور فوق تخصص و متخصص جنین‌شناسی در حال انجام است.

موسوی راه‌اندازی و شروع به کار این کلینیک را ذکر کرد که هر یکشنبه و سه شنبه نوبت‌دهی به صورت حضوری انجام می‌شود و افزود: دانشگاه در حال خریداری امکانات و دستگاه‌های مورد نیاز این مرکز است و به کمک خیران هم نیاز داریم تا مرکزی با تمام امکانات و تجهیزات راه‌اندازی کنیم.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه زوجین مجبور بودند مسیر شهرهای دیگر را برای درمان ناباروری طی کنند این مهم موجب می‌شود علاوه بر کاهش خطرات راه در خصوص هزینه‌ها هم به این افراد کمک شود.

موسوی در ادامه به درگیری پرسنل و کادر درمان بیمارستان به کرونا اشاره کرد و بیان داشت: شیوع کرونا در بین کادر درمان کاهش یافته و سه نفر در حال حاضر در استعلاجی به سر می‌برند.

وی بیان کرد: امکانات و تجهیزات حفاظتی مورد نیاز کارکنان بیمارستان اعم از پزشک، نیروهای خدمات و …مطابق استانداردهای کشور و جهان فراهم است.

نرخ باروری در رفسنجان ۱٫۹ است که تا نرخ استاندارد فاصله دارد

مریم مرتضوی فوق تخصص فلوشیپ ناباروری و مسئول کلینیک ناباروری در رفسنجان اظهار کرد: رشد جمعیت نگران کننده است. اقداماتی برای تشویق فرزندآوری انجام شده اما از اقدامات مهمی که باید انجام دهیم خدمات ناباروری با هزینه‌های پایین است ک زوج‌هایی که آرزوی فرزند دارند به‌دلیل هزینه‌های بالای آن نمی‌توانند اقدام به درمان کنند، ناباروری در واقع یک بیماری است که روی روح و روان زوجین تأثیر منفی می‌گذارد و اگر بتوانیم مسئله را حل کنیم تا زوجین حداقل صاحب یک فرزند شوند از فروپاشی خانواده‌ها جلوگیری می‌شود.

وی به فعالیت کلینیک ناباروری از هفته‌های گذشته در بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع) خبر داد و خدماتی شامل مشاوره ناباروری، ویزیت و سونوگرافی و تشکیل پرونده برای بیمار را ذکر کرد و ادامه داد: بسیاری از خدمات ناباروری را تا تأمین تجهیزات کامل مرکز ناباروری می‌توانیم در همین‌جا انجام دهیم.

مرتضوی با تأکید بر اینکه زوج‌های نابارور هرچه زودتر باید شناسایی شوند، تصریح کرد: بعضی زوج‌ها به دلیل درمان غیراصولی فقط وقت تلف کردند چون مشاوره درستی نشده‌اند و زمانی که به ما مراجعه می‌کنند دیر شده و خطرات باروری را هم به همراه دارد.

وی عنوان کرد: نرخ باروری در رفسنجان ۱٫۹ است که با استاندار که ۲٫۵ است فاصله دارد.

مرتضوی ابراز داشت: خدمات درمان ناباروری و داروهای آن در تعهد بیمه است.

محبوبه وطن‌پرست متخصص آزمایشگاه جنین‌شناسی نیز عنوان کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار زوج نابارور در کشور داریم که سالانه بیش از ۸۰ هزار زوج به آنها اضافه می‌شود.

وی از نیاز میکروسکوپ مخصوص این آزمایشگاه خبر داد که با توجه به هزینه بالایی که دارد کمک خیران را می‌طلبد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بیمارستان رفسنجان کلینیک ناباروری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :