به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد؛

نواختن زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان شاهد رفسنجان

  • شناسه خبر: 56392
نواختن زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان شاهد رفسنجان

زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس در رفسنجان به صدا در آمد.

زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس در رفسنجان به صدا در آمد.

به گزارش روراستی، حجت الاسلام اصغر عسکری امروز در آئین نواختن زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس در دبیرستان شاهد رفسنجان اظهار کرد:  این هفته را به عنوان دفاع مقدّس یاد می کنیم کلمه دفاع و کلمه مقدّس را داریم این ها واژه هایی است که بی دلیل انتخاب نشدند ما آغازگر جنگ نبوده و دفاع کردیم.

امام جمعه رفسنجان افزود: همه کشورها علیه یک جریان جنگ می کنند در طول دوران دفاع مقدّس مسئولین ایران بارها از سازمان های جهانی خواستند که متجاوزان را معرفی کنند امّا حاضر نشدند تا اینکه در ۱۸ آذر سال ۷۰ دبیر کل سازمان ملل متحد طی بیانیه ای عراق را رسماً آغازگر جنگ اعلام کرد.

وی ادامه داد: نسل جوان باید بدانند که علیه دفاع مقدّس خیلی حرف ها زده می شود، ما  آغازگر جنگ نبودیم و دفاع کردیم. دفاع، امری است که عقلاً لازم و شرعاً واجب است؛ وجوب و لزوم داریم و وجوب حکم شرعی و لزوم حکم عقلی است، در همه جای دنیا همه انسان ها، اقوام و ملل دفاع از خود، کشور و نوامیس را لازم می دانند حتّی اگر متدیّن به دینی نباشند؛ ما که متدیّن به دین مبین اسلام هستیم دین اسلام دفاع را بر ما واجب کرده است همان کاری که امام حسین (ع) کرد او آغازگر جنگ نبود اگر بود زن و فرزند، خانواده و بچه ها را با خود نمی برد، در روز عاشورا هم وقتی سپاه جنگ آماده پیکار بود، حضرت فرمود اگر آن ها جنگ را شروع کردند ما از خودمان دفاع می کنیم.

عسکری تصریح کرد: دنیا پیروزی ما را تأیید کرد و دستاوردهای زیادی هم کسب شد یکی از این دستاوردها به  فرموده امام؛ ” ما در دوران دفاع مقدّس ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را از بین بردیم و شکستیم” آمریکا و شوروی دست به دست هم دادند در مقابل کشوری نوپا که تازه انقلاب کرده بود ایستادند؛ هر روز هم تا کنون توطئه ها، محاصره ها و تحریم علیه ایران روا میس دارند، امّا این ملت مبارز و قهرمان در مقابل انواع دسیسه ها و توطئه های داخلی و خارجی ایستادند و مقاومت کردند دنیا در مقابل ما ایستاد امّا ایران توانست ابهت ابرقدرت ها را بشکند و جهان به ایران به عنوان یک کشور پیروز نگاه می کند.

وی با اشاره به اینکه درس های ماندگاری از دوران دفاع مقدس داریم گفت: ما در جنگ آموختیم که باید روی پای خود بایستیم و نگاه به ابرقدرت ها و کشورهای بیگانه نداشته باشیم و نگاه مان به درون باشد و برای ایستادن روی پای خود باید توانمند شویم و اقتدار داشته باشیم؛ برای ایستادن روی پای خود باید توانمندی ها در همه عرصه های نظامی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و سیاسی کسب کنیم.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: یکی از ابزار توانمندی علم و دانش است؛ از دوران دفاع مقدّس و جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم و برای ایستادن روی پای خود باید توانمند شویم و از ابزار توانمندی که یکی علم و دانش است استفاده کنیم.

وی افزود: لذا شما دانش آموزان و اساتید در یک نبرد بی امانی برای مقابله با دشمنانی هستید که خواب ندارند و هر رو در صدد ضربه زدن و توطئه علیه ایران هستند؛ ما در جنگ از سیم خاردار محروم بودیم و دشمن آنقدر تحریم کرد و علیه ما توطئه کرد  که ما نتوانیم روی پای خود بایستیم در حالی که الان به بیش از ۵۰ کشور دنیا مهمات می فروشیم که این اقتدار نظامی است دشمنان از موشک های نقطه زن دوربُرد ساخته دست ایران هراس دارند اگر علم و دانش و توانمندی علمی نبود کی می توانستیم روی پای خود بایستیم.

وی تصریح کرد: امروز در مسائل پزشکی، نانو، هسته ای و … موفقیت های چشمگیر حاصل شده که این توانمندی ها در این زمنیه ها محصول تلاش در علم است؛ ما بیش از ۸۰۰هزار بیمارانی در ایران داریم که نیاز به استفاده از داروهای هسته ای دارند لذا اگر توانمندی  نداشتیم این همه بیمار از دنیا می رفت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان حجت الاسلام عسکری دفاع مقدس زنگ ایثار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :