در ویدئوکنفرانس پلیس پیشگیری کرمان مطرح شد؛

ناکامی سارقان در سرقت خودروهای مجهز به «جی پی اس»

  • شناسه خبر: 56501
ناکامی سارقان در سرقت خودروهای مجهز به «جی پی اس»

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: خودروهای که سال جاری جی پی اس روی آنها نصب شده و مورد سرقت قرار گرفته‌اند حتی یک سرقت موفقیت‌آمیز نبوده و هر جا سرقت شده در کمترین زمان خودرو کشف و سارق هم دستگیر شده است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: خودروهای که سال جاری جی پی اس روی آنها نصب شده و مورد سرقت قرار گرفته‌اند حتی یک سرقت موفقیت‌آمیز نبوده و هر جا سرقت شده در کمترین زمان خودرو کشف و سارق هم دستگیر شده است.

به گزارش روراستی، علیرضا پریور امروز در نشست خبری از طریق ویدئوکنفرانس با اشاره به وجود متغیرهای مختلف در کنترل سرقت‌ها به جز وظیفه پلیس اظهار داشت: اگر بخواهیم سرقت را کنترل کنیم باید فقر، تورم، اعتیاد و احساس بی‌عدالتی هم کنترل شود، کدام یک از این متغیرها در اختیار پلیس است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه پلیس باید شرایط وقوع را به حداقل برساند به اندازه‌ای که در اختیارش است، عنوان کرد: مشکل جامعه ما امروز این است توزیع وظایف را به خوبی انجام ندادیم و خیلی از افراد هم حقیقی و حقوقی احساس مسئولیت نسبت به این مسائل ندارند.

وی تصریح کرد: گاها با سرقت‌های منازل مواجه می شویم که در این خانه‌ها ارز، طلا و جواهراتی زیادی نگهداری می‌شده که  به سرقت رفته‌اند و پلیس در این زمینه تمام تلاش و نیروهای خود را برای کشف سرقت به‌کار می‌گیرد و سوال این است که آیا منزل شخصی محل نگهداری طلا، سکه، پول، ارز  و اسناد ارزشمند است؟ آیا جاهای مطمن تری مانند صندوق امانات بانک ها وجود ندارد.

پریور عنوان بیان کرد: امنیت در صندوق امانات بانک‌ها  ۱۰۰ درصد وجود دارد و مردم می‌توانند اشیاء گرانقیمت و با ارزش خود را در این صندوق‌ها بگذارند، متاسفانه استقبال از صندوق امانات  بانک‌ها در استان کرمان کم است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: یکی از دلایل آن عدم اطلاع‌رسانی است و دیگر اینکه صندوق امانات بانک‌ها تمرکزشان تنها در مرکز استان است و در شهرستان‌ها این امکانات وجود ندارد.

پریور بیان داشت: با افزایش قیمت خودروها با آمار بالا و قابل توجه سرقت خودروها مواجه هستیم، زیرا خودروسازان برای خودروها سیستم ایمنی مناسبی تعبیه نکرده‌اند.

وی افزود: ۶۶.۹ درصد خودروهای سرقت شده در شهر کرمان پراید، ۸.۹ درصد پژو، وانت مزدا ۲۸.۱ درصد، سمند نزدیک ۲ درصد، پیکان ۲.۳ درصد و خودروهای خارحی ۰.۲۵ است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتطامی استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر با ضعف سیستم  امنیتی خودروهای مواجه هستیم، گفت: مالکین خودروها متاسفانه تجهیزات ایمنی حداقلی را برای خودروی خود نصب نمی‌کنند.

پریور ادامه داد: ما همیشه به مردم توصیه کرده‌ایم از تجهیزات ایمنی مناسب برای خودروهای خود  استفاده کنند و امروز تجهیزات ایمنی مدرن‌تری در اختیار افراد قرار گرفته از جمله سیستم‌های ردیاب را روی خودرو نصب و نرم‌افراز آن روی موبایل شخص نصب می‌شود.

وی ابراز داشت: خودروهای که سال جاری جی پی اس روی آنها نصب شده و مورد سرقت قرار گرفته‌اند حتی یک سرقت موفقیت‌آمیز نبوده و هر جا سرقت شده در کمترین زمان خودرو کشف و سارق هم دستگیر شده است.

پریور بیان کرد: یکی از سیتسم‌های مدرن دیگر که برای منازل و مغازه‌ها کارایی بسیار مناسبی دارد مرکز هشدار الکترونیک (مها) است که هر کس این سیستم را در مغازه، منزل و محل کار نصب کند، به محض ورود فرد به آن مکان، مرکز ۱۱۰ زنگ می‌خورد و نزدیک‌ترین واحد فعال پلیس در محل حضور پیدا می‌کند و در سال جاری این سیستم مورد استقبال زیاد مردم قرار گرفته است به طوری که مجبور شدیم افراد را در نوبت قرار دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
جی پی اس خودرو رئیس پلیس پیشگیری کرمان رفسنجان سرقت علیرضا پریور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :