توسط موکب خاتم الانبیاء رفسنجان رقم می خورد؛

اربعینی به رنگ آزادی زندانیان در رفسنجان/هرکاری به عشق حسین انجام شود زیباست

  • شناسه خبر: 56544
اربعینی به رنگ آزادی زندانیان در رفسنجان/هرکاری به عشق حسین انجام شود زیباست

موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان در اربعین امسال هزینه خدمت به زائران حسینی در کربلا را صرف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می‌کند.

موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان در اربعین امسال هزینه خدمت به زائران حسینی در کربلا را صرف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می‌کند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در نشست موکب خاتم‌الانبیاء (ص) با موضوع نذر اربعینی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین خیزش ارزشمند جهانی‌ست که جهان تشیع آن را انجام می‌دهد و بیش از ۲۰ میلیون نفر در این ایام عازم کربلای معلی می‌شوند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه امسال بیماری کرونا مانع حضور زائران پیاده اباعبدالله الحسین (ع) به کربلا شد و باید نذرهای مردم به سمتی که در مسیر رضایت امام حسین (ع) باشد هدایت شود، ادامه داد: نذر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کار ارزشمندی‌ست که موکب خاتم‌الانبیاء(ص) نسبت به آن اقدام کرده و احرار حسین، آزادی خود را همیشه مدیون امام حسین (ع) می‌دانند.

وی تصریح کرد: در رفسنجان ۴۰ نفر زندانی با جرائم غیرعمد داریم که برای آزادی‌شان بیش از ۲ میلیارد تومان نیاز است که نذرهایی که مردم برای ایام اربعین به مواکب می‌دادند بخشی به این امر و بخشی برای ساخت عتبات عالیات اختصاص می‌یابد.

عسکری افزود: این کار ارزشمند فرهنگسازی در راستای اعتلای فرهنگ امام حسین و عاشورا خواهد بود.

موکب خاتم الانبیاء رفسنجان یک ظرفیت اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی‌ست

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان با اشاره به جایگاه مواکب تصریح کرد: پیاده‌روی عظیم اربعین زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است و نقش مواکب در این زمینه‌سازی بسیار ارزشمند بوده است.

وی ادامه داد: موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان از مواکب فعال کشور است  و یک ظرفیت در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و حتی سیاسی‌ست.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: هر جا کاری روی زمین مانده در سیل‌ها و زلزله‌ها خادمان موکب خاتم‌الانبیاء(ص) جهادگونه وارد میدان شدند و این خدمات موکب هم در واقع زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است.

ایمان شهسواری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه ظرفیت زندان رفسنجان ۲۵۰ نفر است اما ۴۰۰ نفر زندانی در بند در آن به سر می‌برند، افزود: آمار کل زندانیان رفسنجان ۷۰۰ نفر است که این تعداد زندانی زیبنده شهر خیرپروری مانند رفسنجان نیست.

وی اظهار کرد: با کمک امام جمعه و موکب خاتم‌الانبیاء(ص) نسبت به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در رفسنجان که ۴۰ نفر هستند اقدام شده که باقیات و صالحاتی برای خیران و کسانی که در این راه شریک شدند، خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان ابراز داشت: امام حسن (ع) دو بار کلیه اموال خود را در راه خدا بخشیدند که این موضوع اهمیت کمک به نیازمندان و عمل به سیره اهل‌بیت‌(ع) را می‌رساند.

 

برگزاری ۱۷ جشن گلریزان در رفسنجان

سیدحجت‌الله موسوی‌قوام مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با نگاهی به تاریخ تشکیل ستاد دیه در کشور و استان اظهار داشت: ستاد دیه سال ۸۰ با عنوان ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان در استان کرمان شکل گرفت.

وی ادامه داد: ستاد صرفا برای جرائم غیرعمد تشکیل شده و در همه شهرستان‌ها فعال است، یکی از برنامه‌های ما صلح و سازش است که درصدی از بدهی زندانیان را از شاکیان رضایت می‌گیریم و مابقی توسط ستاد دیه پرداخت می‌شود و از شروط پرداخت دیه نداشتن سابقه کیفری افراد است.

موسوی قوام گفت: برگزاری جشن‌های گلریزان برای تأمین منابع مالی ستاد برای آزادی زندانیان بوده که با هدف جذب کمک خیران برگزار می‌شود و هر سال مقام معظم رهبری مبلغی برای این امر اختصاص می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در رفسنجان ۱۷ جشن گلریزان برگزار شده که از ۸۵۰ میلیون تومان تعهد خیران ۴۵۰ میلیون تومان جذب شده و مابقی باید جذب شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان عنوان کرد: در ماه محرم در شهر کرمان خیران ۱۶۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند و ۶ ماه اول سال جاری ۸۲۲ میلیون تومان برای آزادی زندانیان رفسنجان هزینه شده است.

مهدی ولی‌اختیارآبادی رئیس اداره زندان شهرستان رفسنجان عنوان کرد: ظرفیت اسمی زندان رفسنجان ۲۵۰ نفر است اما ۷۰۰ نفر زندانی در آن حضور دارد که حتی تخت یا جا برای استراحت ندارند.

وی با بیان اینکه از ۴۰۰ زندانی در بند ۴۰ نفر جرائم غیرعمد هستند، توضیح داد: زندانیانی داریم که از سال ۹۱، ۹۲ و ..در زندان به سر می‌برند و امیدواریم زمینه آزادی این ۴۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد آزاد فراهم شود.

هر کاری به عشق امام حسین (ع) انجام شود زیباست

علی میربابایی مسؤول موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان با اشاره به این مطلب که هر سال در چنین روزی ششمین روز از خدمت‌رسانی موکب به زائران اربعین بود، اظهار داشت: خادمان موکب دور هم می‌نشینند و غصه‌دار هستند که نتوانستیم امسال در کربلا به زوار پیاده خدمت‌رسانی کنیم.

وی بیان داشت: هر کاری که به عشق امام حسین (ع) انجام شود از جمله کمک به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان و…زیباست.

مسؤول موکب خاتم‌الانبیاء (ص) رفسنجان از نذر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد یاد کرد و گفت: تا اربعین تعدادی از زندانیان با کمک خیران آزاد می‌شود و این فعالیت تا ۲۸ ماه صفر ادامه دارد که امیدواریم خیران در این زمینه کمک‌های خود را به دست ما برسانند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آزادی اربعین زندانیان جرائم غیرعمد موکب خاتم الانبیا نذر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :