در جلسه ستاد کرونا رفسنجان مطرح شد؛

از کمبود مواد ضدعفونی در مدارس تا تقاضای تشدید بر بازرسی های کرونایی

  • شناسه خبر: 56548
از کمبود مواد ضدعفونی در مدارس تا تقاضای تشدید بر بازرسی های کرونایی

جلسه ستاد واکنش سریع بیماری کرونا شهرستان رفسنجان برگزار شد.

جلسه ستاد واکنش سریع بیماری کرونا شهرستان رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روراستی، مجید فصیحی‌هرندی در جلسه ستاد واکنش سریع بیماری کرونا با ذکر این مطلب که خطر کرونا را باید جدی بگیریم، اظهار داشت: بیشترین موارد ابتلای اخیر در دورهمی‌های خانوادگی بوده است.

فرماندار رفسنجان بیان داشت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شست‌وشوی دست‌ها و بهداشت فردی برای پیشگیری از کرونا توصیه اکید است.

مراسم اربعین در هیچ جای شهرستان برگزار نمی شود

وی با تأکید بر اینکه تیم‌های بازرسی طبق ضوابط و مقررات عمل کنند و در برابر تخلفات مربوط به کرونا به هیچ عنوان کوتاهی نکنند، ادامه داد: هر واحد کسب که نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌ها کوتاهی کند برخورد جدی و شدید خواهیم داشت و تخلفات اداری به‌طور ویژه رسیدگی و برخورد می‌شود.

فرماندار رفسنجان در ادامه گفت: مراسم اربعین در هیچ جای شهرستان برگزار نمی‌شود.

افزایش مبتلایان به کرونا در حوزه علوم پزشکی رفسنجان/با کمبود تخت مواجه خواهیم شد

پروین نخعی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: از ابتدا تاکنون یک هزار و ۷۱۲ نفر در حوزه علوم پزشکی رفسنجان  به کرونا مبتلا شدند و ۴۶۷ نفر تاکنون بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۲ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و در حال حاضر ۲۷ نفر بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه تا چند هفته قبل به دلیل سخت‌گیری‌ و رعایت شیوه‌نامه‌ها بستری به زیر ۱۰ نفر رسیده  بود، ادامه داد: متأسفانه در روزهای اخیر بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شود.

نخعی اضافه کرد: تاکنون ۱۴۰ نفر از پرسنل درمان به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند. با توجه به اینکه در شرایط بحران هستیم باید سخت‌گیری‌ها تشدید یابد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری تبلیغات اسلامی و سپاه مراسم عزاداری محرم به بهترین نحو برگزار شد و شیوه‌نامه‌ها رعایت شد، افزود: تقریبا هیچ مورد مثبت کرونا از مجالس عزاداری محرم نداشتیم.

تعطیلی ۵ محل اسکان کارگران فصلی در روستاها

نخعی در ادامه به وجود ۵۷۱کارگاه مکانیزه فرآوری پسته و ۲ هزار و  ۵۵۲ کارگاه خانگی، سنتی و نیمه‌مکانیزه در شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های مکانیزه ۹۱۲ بار و کارگاه‌های سنتی و خانگی ۲ هزار و ۲۷۴ بار بازرسی شدند و  ۵ مورد تعطیلی محل اسکان کارگران فصلی در روستاهای شهرستان داشتیم.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ مدرسه در شهرستان داریم که هرکدام دوبار تاکنون بازدید شدند، ادامه داد: موارد اشکال تذکر داده شده و تقاضا داریم تذکراتی که داده می‌شود پیگیری شود تا نتیجه دهد.

نخعی خاطرنشان کرد: وضعیت از نظر کرونا نگران‌کننده است اگر جدی گرفته نشود هم کادر درمان فرسوده شده و هم نگران محدودیت تخت‌های بیمارستان هستیم.

گرانی مواد ضدعفونی مدارس را با مشکل مواجه کرده است

حسین تقوی‌رشیدی مدیر آموزش و پرورش رفسنجان اظهار کرد: ۵۷ هزار دانش‌آموز در ۵۱۵ مدرسه و مرکز پیش‌دبستانی در شهرستان داریم که ۲ هزار و ۹۰۰ نیروی رسمی و ۲ هزار و ۷۰۰ نیرو در مدارس غیردولتی کار تدریس این تعداد دانش‌آموز را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به کمبود نیروی خدمات برای ضدعفونی مدارس و تقاضا از شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی شهرستان برای تأمین نیرو، ابراز داشت: تاکنون به نتیجه‌ای نرسیدیم.

تقوی خاطرنشان کرد: با توجه به گرانی مواد ضدعفونی، خیلی از مدارس توان خرید و تهیه آن را ندارند.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هنرستان کشاورزی تقاضا داریم مجوز تولید الکل برای استفاده مجموعه آموزش و پرورش و مدارس داده شود تا بتوانیم الکل مورد نیاز را تولید کنیم.

عبدالکریمی رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان هم عنوان کرد: ۹۰ آموزشگاه در شهرستان فعال است که به طور مستمر بازدید می‌شوند.

وی ادامه داد: از خردادماه تاکنون ۱۷۰ مورد بازدید انجام شده و خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلای مربیان و کارآموزان در مراکز زیر پوشش فنی ‌ وحرفه‌ای به بیماری کرونا نداشتیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان ستا کرونا کرونا مدارس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :