بهروز آگاه:

مشکل صادرات پسته از سیاست های غلط داخلی است/تیم اقتصادی دولت بی تجربه است

  • شناسه خبر: 56616
مشکل صادرات پسته از سیاست های غلط داخلی است/تیم اقتصادی دولت بی تجربه است

بهروز آگاه از کشاورزان و صادرکنندگان قدیمی پسته ایران گفت: تقاضای کشورهای دنیا از پسته ایران بالاست ولی به دلیل مسائل داخلی و سیاست‌های غلط اقتصادی خودمان مشکل صادرات داریم.

بهروز آگاه از کشاورزان و صادرکنندگان قدیمی پسته ایران گفت: تقاضای کشورهای دنیا از پسته ایران بالاست ولی به دلیل مسائل داخلی و سیاست‌های غلط اقتصادی خودمان مشکل صادرات داریم.

به گزارش روراستی، بهروز آگاه در خصوص فرآوری پسته با این دستگاه‌های جدید اظهار داشت: خط اتوماتیکی که در فرآوری پسته استفاده می‌شود با ۵ کارگر می‌تواند ۲۴ ساعته کار کند و این دستگاه طراحی و تولید بومی است که سه سازنده در رفسنجان و کرمان دارد که خطوط ما کار بچه‌های کبوترخان است.

آگاه عنوان کرد: هر خط این دستگاه می‌تواند در شبانه‌روز حدود ۱۲۰ تن پسته فرآوری کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۲۷ استان کشورمان تولید پسته دارند و از این دستگاه‌ها تنها در این منطقه تولید می‌شود، اگر این سه گروه حمایت شوند شغل‌های جدیدی اضافه می‌شود و هیچ نیازی به واردات این دستگاه در کشور نداریم.

این کشاورز با سابقه رفسنجان و البته ایران، صنعت پسته و در مجموع کشاورزی را صنعت سالمی دانست و با ذکر این مطلب که پسته‌کاری از رفسنجان بلند شده و اکنون در تمام ایران توسعه پیدا کرده ادامه داد: اما سیاست‌های غلط اقتصادی گاهی جلوی صادرات را می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مصرف بهینه آب و بهره‌وری از منابع موجود به کشاورزی کمک می‌کند، افزود: طی این سال‌ها ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم از راه کشاورزی صادرات داشته باشیم و برای مملکت درآمد کسب کنیم هرچه نفت و صنایع ما را تحریم کنند با وجود ارزآوری کشاورزی کشور دچار مشکل نمی‌شود که البته باید صادرات محصولات کشاورزی حمایت شود و قابلیت‌های کشاورزی را بالا ببریم.

این کشاورز رفسنجانی با بیان اینکه مملکت ما مصرفی بوده و با تولید و صادرات قهرانه برخورد شده، ادامه داد: باید بدانیم تولید و صادرات محصولات کشاورزی است که در این شرایط سخت نجات‌بخش ما است.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی صادرات این است که کسانی که در بخش اقتصادی دولت سر کار هستند بی‌تجربه هستند؛ از وزیر گرفته تا رئیس بانک مرکزی و…تجربه کاری بخش خصوصی را ندارند و اظهارنظرهای غیرتخصصی می‌کنند، این‌ها درد را نمی‌فهمند که درمان کنند.

آگاه خاطرنشان کرد: تقاضای کشورهای دنیا از پسته ایران بالاست ولی به دلیل مسائل داخلی و سیاست‌های غلط اقتصادی خودمان مشکل صادرات داریم.

آگاه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص رزم‌حسینی وزیر صمت گفت: او از بخش خصوصی آمده و کاملا به بخش خصوصی و دردهایی که باید به آن رسیدگی کند اشراف دارد و ای کاش بقیه مدیران این تجربه‌ها را داشتند.

او که سفیر ایران در اتحادیه جهانی خشکبار است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی حمایت می‌کند اما بزرگترین معضل ما صادرات بخش کشاورزی و همچنین اذیت‌های وزارت نیرو است.

آگاه با اشاره به اینکه  طرح تجمیع باغ‌های کشاورزی در دوران استانداری رزم‌حسینی مطرح شد و توانستیم سه هزار هکتار اجرا کنیم، تصریح کرد: بعد از رزم‌حسینی دیگر طرح رها شد.

وی عنوان داشت: ۲۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته داریم که ۱۵۰ هزار مالک مختلف دارند.

این پسته‌کار رفسنجانی که جد او بزرگترین و قدیمی‌ترین خیر در منطقه نوق بوده و بناهایی همچون مدرسه و مسجد ساخته است، ابراز داشت: سعی کرده‌ام روش جد خود را ادامه دهم.

سردار سلیمانی عشق همه ایران است

اما آگاه که در اتاق کارش تصاویر زیادی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به چشم می‌خورد در خصوص شهید سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی عشق همه ایران است او مانند حضرت علی (ع) زندگی کرد و مانند امام حسین (ع) شهید شد و خداوند دوست داشت او اینگونه شهید شود و هر ایرانی که یک ذره شرف داشته باشد انسانیت و بزرگواری سردار سلیمانی را نفی نمی‌کند.

برچسب ها:
اقتصاد بهروز آگاه دولت صادرات پسته
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :