راه اندازی کارگروه رفع موانع تولید در دادگستری رفسنجان

  • شناسه خبر: 56623
راه اندازی کارگروه رفع موانع تولید در دادگستری رفسنجان

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ریاست قوه قضائیه، کارگروه رفع موانع تولید در رفسنجان ایجاد شده است و دستگاه قضایی آمادگی دارد تا از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و تولیدکنندگان حمایت های حقوقی و قضایی را به عمل آورد.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ریاست قوه قضائیه، کارگروه رفع موانع تولید در رفسنجان ایجاد شده است و دستگاه قضایی آمادگی دارد تا از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و تولیدکنندگان حمایت های حقوقی و قضایی را به عمل آورد.

به گزارش روراستی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: در سال جاری ۱۰۱ نقطه بحرانی در معرض تصرف و تغییر کاربری از سوی این معاونت شناسایی و جهت پیگیری، به مسئولین مربوطه هشدارهای لازم داده شده است.

سیدمهدی قویدل در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای پیشگیرانه تغییرات غیرمجاز کاربری اراضی در رفسنجان که با حضور “مهرداد عارضی” معاون اداره کل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی قوه قضائیه و مسئولین شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: با همکاری مستمر با حوزه های قضایی و دستگاه‌های ذیربط در خصوص ساماندهی وضعیت اراضی(اعم از شناسایی نقاط بحرانی و در معرض تصرف، ایجاد کمربند سبز و پیشگیری از تغییرات غیرمجاز کاربری اراضی) از سال گذشته تاکنون ۹۳ مکاتبه انجام شده است.
این مقام قضایی تصریح کرد: قانون برای دستگاه ها و سازمان های دولتی وظایفی را تعیین کرده است و چنانچه مسئولین به وظایف به ویژه اختیارات ذاتی خود توجه داشته و به موقع اقدام نموده و نظارت های قانونی خود را تشدید و بهنگام کنند، اولاً از وقوع جرایم پیشگیری شده و موجب کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی می شوند، ثانیاً از تحمیل هزینه به مردم و دولت نیز جلوگیری می شود.
قویدل خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی موارد مشاهده می شود که مسئولین از این اختیارات به نحو احسن استفاده نکرده و این امر موجب بروز نارضایتی های زیادی می شود بنابراین دستگاه های اجرایی وظیفه دارند ضمن آگاهی از وظایف و اختیارات خود، فعالیت های پیشگیرانه را انجام دهند، به ویژه سازمان جهاد کشاورزی، شهرداری ها، منابع طبیعی و سایر دستگاه های مرتبط در بحث تغییر کاربری غیرمجاز اراضی و باغ ها، اراضی ملی و دولتی و نیز ساخت و سازهای غیرمجاز باید برابر قانون ضمن نظارت و پیشگیری، در صورت مشاهده هرگونه جرم، راساً با همکاری مراجع انتظامی اقدام نموده و دادستان ها نیز برابر اختیارات قانونی خود به ویژه دستورالعمل دادستان کل کشور وظیفه نظارت، مطالبه گری و پیگیری ترک فعل های مسئولین مربوطه را برعهده دارند.

طرح پیشگیری از سرقت پسته استان کرمان می تواند به عنوان یک الگوی موفق در کشور اجرایی شود
معاون اداره کل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت: اجرای موفق طرح پیشگیری از سرقت پسته در استان کرمان می تواند به عنوان الگویی موفق در سطح کشور اجرایی شود.
“مهرداد عارضی” که به منظور بررسی تغییرات غیرمجاز کاربری اراضی زراعی به استان کرمان سفر کرده است، در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای پیشگیرانه تغییرات غیرمجاز کاربری اراضی در رفسنجان که با حضور مسئولین شهرستانی برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر غیرقابل جبران بودن نابودی اراضی کشاورزی اظهار داشت: ریاست قوه قضائیه نیز همواره پیرامون برخورد قاطع با تغییر کاربری اراضی زراعی و ضرورت ایجاد رویه واحد جهت اجرای مقررات ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها تاکید داشته است.
وی افزود: طی سال های اخیر با اقدامات مناسب دستگاه قضا به ویژه دادستان‌ها و قضات سراسر کشور موضوع تصرفات اراضی ملی کاهش خوبی داشته است و این امر موجب شده تا متصرفین و سودجویان به سمت تغییرات کاربری غیرمجاز روی آورند بنابراین ضرورت دارد دستگاه های متولی در این زمینه با حساسیت بیشتری مسئله را دنبال کنند.
این مقام قضایی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی از جمله سازمان امور اراضی بایستی در خصوص زمین و اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه خود را به گونه ای تنظیم کنند تا از ورود حجم زیاد پرونده‌ها به سیستم قضایی جلوگیری شود.
عارضی یادآور شد: ترک فعل ها و کوتاهی های صورت گرفته در رابطه با تغییر کاربری‌های غیر مجاز مورد رصد دستگاه قضایی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه قرار خواهد گرفت.
معاون اداره کل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی قوه قضائیه  خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجموعه قضایی استان کرمان با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، اقدامات ارزشمندی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و تغییر کاربری‌های غیر مجاز را طبق قانون و مقررات انجام داده و جزء استان‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شوند.
کارگروه رفع موانع تولید در دادگستری رفسنجان ایجاد شده است
رییس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ریاست قوه قضائیه، کارگروه رفع موانع تولید در رفسنجان ایجاد شده است و دستگاه قضایی آمادگی دارد تا از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و تولیدکنندگان حمایت های حقوقی و قضایی را به عمل آورد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پور محمدی در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای پیشگیرانه تغییرات غیرمجاز کاربری اراضی در رفسنجان که با حضور “مهرداد عارضی” معاون اداره کل پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی قوه قضائیه، “سیدمهدی قویدل” معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و مسئولین شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: ریاست قوه قضائیه به صورت جهادی و دلسوزانه پا به میدان عمل گذاشته و در سال جهش تولید با حمایت از تولیدکنندگان از بسته شدن کارخانجات و واحدهای تولیدی پیشگیری به عمل می آورد.
وی افزود: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ریاست قوه قضائیه، کارگروه رفع موانع تولید در رفسنجان ایجاد شده است و دستگاه قضایی آمادگی دارد تا از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و تولیدکنندگان حمایت های حقوقی و قضایی را به عمل آورد.
رییس دادگستری شهرستان رفسنجان، موضوع پیشگیری از وقوع جرم را یک مسئله بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: دادگستری شهرستان رفسنجان به موضوع ترک فعل ها در ادارات دولتی و مراکز خصوصی ورود کرده است و با جدیت با متخلفین برخورد قضایی خواهد کرد.
حجت الاسلام پورمحمدی، چابک سازی و کاهش ورودی پرونده ها، کاهش اطاله دادرسی و بهداشت قضایی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با داشتن یک قوه قضاییه به روز و پرتوان می‌توان طعم شیرین عدالت و امنیت را به مردم هدیه داد.
وی تاکید کرد: رسالت اصلی قوه قضائیه بایستی رسیدگی به پرونده‌های مهم و مسائل اصلی باشد اما متاسفانه گاهی دیده می‌شود بخشی از وقت قضات به رسیدگی به پرونده های غیر مهم اختصاص می یابد لذا بایستی موضوع قضازدایی در بخش‌های غیر مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.
کاهش سرقت احشام در شهرستان رفسنجان
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان نیز در این نشست گفت: خوشبختانه با اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته که به ابتکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اجرا شده است سرقت پسته در رفسنجان کاهش چشمگیری داشته است.
ایمان شهسواری افزود: پرونده های مرتبط با سرقت پسته در رفسنجان به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد ضمن اینکه همین تعداد پرونده نیز مربوط به سرقت‌های خرد پسته می باشد.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته موجب شده تا سرقت احشام نیز در رفسنجان به حداقل برسد، یادآور شد: اغلب روستاهای هدف تحت پایش تصویری قرار گرفته و بسیاری از معابر و شریان‌های اصلی شهر رفسنجان و روستاهای اطراف به دوربین‌های مداربسته مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام پورمحمدی دادگستری رئیس دادگستری رفسنجان موانع تولید
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :