نتایج سوگواره آئین‌ جوش زنی ایران اعلام شد

  • شناسه خبر: 56783
نتایج سوگواره آئین‌ جوش زنی ایران اعلام شد

دبیر آئین جوش زنی ایران نتایج سوگواره آئین جوش زنی ایران ویژه ششمین سالروز ثبت‌ ملّی آئین‌ جوش‌ زنی ایران‌ را اعلام کرد.

دبیر آئین جوش زنی ایران نتایج سوگواره آئین جوش زنی ایران ویژه ششمین سالروز ثبت‌ ملّی آئین‌ جوش‌ زنی ایران‌ را اعلام کرد.

به گزارش روراستی، ابراهیم رضوی مقدم با تبریک نهم ربیع‌الاول، روز آغاز امامت و ولایت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر امام زمان اروحنا فداه، اظهار کرد: سوگواره‌ آئین‌ جوش زنی ایران ویژه ششمین‌ سالروز ثبت‌ ملّی جوش‌ زنی هرمزآباد در دو بخش نوحه‌ خوانی جوش و طراحی گرافیکی محرم‌ در قالب پوستر و نقاشی برگزار شد و علاقمندان از تاریخ ۱۰ شهریورماه تا ۱۰ مهر ماه به مدت یک ماه آثار خود را به دبیرخانه سوگواره ارسال کردند که البته این زمان به مدت یک هفته نیز تمدید شد.

وی تصریح کرد: مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان ششمین سالروز ثبت‌ ملّی آئین‌ جوش‌ زنی ایران‌ به همراه برگزاری نمایشگاه آثار که به دلیل شیوع کرونا برگزاری آن به تعویق افتاده بود، با تداوم این پاندمی و عدم امکان برگزاری مراسم حضوری، لغو شد.

وی با قدردانی از حامیان دبیرخانه آئین جوش زنی ایران، ابراز داشت: اگر چه امکان برگزاری حضوری مراسم میسر نشد اما جا دارد از زحمات و حمایت های بی دریغ آقایان دکتر فصیحی هرندی فرماندار محترم رفسنجان. ابوالهادی مدیر محترم روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه، رفیعی مدیر محترم اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری رفسنجان، حسینی رئیس محترم اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان و محمدآبادی رئیس محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان که در برگزاری این سوگواره مساعدت فراوانی داشتند صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.

دبیر آئین جوش زنی ایران در ادامه به نتایج این سوگواره اشاره و بیان کرد: با وجود برگزاری به صورت مجازی، استقبال بسیار خوبی از سوگواره صورت گرفت و در مجموع ۱۳۴ اثر به دبیرخانه سوگواره ششمین سالروز ثبت‌ ملّی آئین‌ جوش‌ زنی ایران‌ ارسال شد که علاوه بر شهرهای استان کرمان، از شهرهایی مانند تهران، بندرعباس، اهواز و یزد نیز شرکت کننده در این سوگواره داشتیم.

رضوی مقدم توضیح داد: در فراخوان سوگواره، طراحی گرافیکی محرم‌ در قالب پوستر و نقاشی در یک بخش اعلام شده بود که با توجه به گستردگی تعداد آثار در این دو حوزه، برگزیدگان در دو بخش نقاشی(حرفه ای و کودکان) و پوستر نیز جداگانه مشخص شد.

دبیر آئین جوش زنی ایران ادامه داد: بر اساس آراء هیات داوران، در بخش نقاشی حرفه ای خانم حدیث شریفی از رفسنجان عنوان برتر را کسب کرد، مهلا حمیدی از تهران دوم شد، فاطمه سادات خردمندی از هرمزآباد رتبه سوم را بدست آورد، همچنین مرضیه صالحی از رفسنجان رتبه چهارم، نازنین فاطمه قاسم زاده از یزد رتبه پنجم و فاطمه محمدی از کرمان به عنوان برگزیده ششم انتخاب شدند.

رضوی مقدم افزود: در بخش نقاشی کودکان، کوثر خواجه علی از کشکوئیه برگزیده نخست، ساجده شهریاری از جیرفت برگزیده دوم و فاطمه منگلی کمسفیدی از لطف آباد به عنوان برگزیده سوم انتخاب شدند.

وی عنوان کرد: در بخش پوستر پارسا سعادتی از تهران مقام برتر را بدست آورد، شقایق محمدی از رفسنجان رتبه دوم را کسب کرد، محمدحسین قاسمی از رفسنجان رتبه سوم را از آن خود کرد و حدیث قاسمی و فاطمه رضایی از رفسنجان به ترتیب به عنوان نفرات چهارم و پنجم برگزیده شدند.

دبیر آئین جوش زنی ایران بیان کرد: در بخش نوحه خوانی با آراء هیات داوران چهار برگزیده انتخاب شدند که اثر محمد نظری از اهواز رتبه نخست را کسب کرد، اثر علی عظیمی از بندرعباس به عنوان دوم انتخاب شد، اثر علی اصغر امیری از کرمان رتبه سوم را بدست آورد و اثر مهدی ملک احمدی از هرمزآباد رفسنجان مقام چهارم را کسب کرد.

رضوی مقدم اضافه کرد: با برندگان از سوی دبیرخانه سوگواره تماس گرفته شده و جوایز این عزیزان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
جوش زنی رفسنجان سوگواره هرمزآباد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :