مدیر امور منابع آب رفسنجان:

چاه موتورهای کشاورزی در رفسنجان خاموش می شوند

  • شناسه خبر: 56925
چاه موتورهای کشاورزی در رفسنجان خاموش می شوند

مدیر امور منابع آب شهرستان رفسنجان گفت: از پنج شنبه ۲۲ آبان تا دوشنبه ۲۲ دی ماه کلیه چاه موتورهای کشاورزی شهرستان رفسنجان خاموش می شوند.

مدیر امور منابع آب شهرستان رفسنجان گفت: از پنج شنبه ۲۲ آبان تا دوشنبه ۲۲ دی ماه کلیه چاه موتورهای کشاورزی شهرستان رفسنجان خاموش می شوند.

به گزارش روراستی، علی احمدی پور اظهار داشت: با توجه به تشدید وخامت اوضاع منابع آب دشت رفسنجان در اثر خشکسالیهای چند سال اخیر و بهره برداری های بی رویه و همچنین ضرورت حفظ و حراست از منابع آب بعنوان اصلی ترین عامل کشاورزی و اقتصاد پایدار شهرستان ، شورای حفاظت منابع آب در جلسه مورخ ۱۹/۸/۹۹ مصوب نمود که جهت صرفه جویی در مصرف آب و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب در بخش کشاورزی کلیه موتور پمپهای چاههای آب کشاورزی از ساعت ۸ صبح پنج شنبه مورخ ۲۲/۸/۹۹ لغایت ۸ صبح دوشنبه ۲۲/۱۰/۹۹ به مدت دو ماه ( ۶۰ روز ) خاموش گردند.

مدیر امور منابع آب شهرستان رفسنجان ادامه داد: بنابراین لازم است تا تمامی مالکین ونمایندگان چاههای آب کشاورزی در راستای اجرای مصوبات شورای حفاظت منابع آب شهرستان ، نسبت به خاموش نمودن موتورپمپ خود در مدت زمان تعیین شده که با عث صرفه جویی آب قابل توجهی خواهد شد ، اقدام نمایند در غیر اینصورت برق موتور پمپ چاه آنان قطع و کلیه هزینه های مربوطه و عواقب ناشی از آن بعهده آنها خواهد بود. البته مقررگردیده به منظور ملاحظات زیست محیطی و تامین آب شرب وحوش ، چرندگان و پرندگان هرمنطقه و جلوگیری از خسارت احتمالی به پمپ چاهها ، موتور پمپها هر هفته جمعه ها از ساعت ۸ صبح تا ۵/۸ صبح به مدت نیم ساعت روشن و بلافاصله خاموش گردند .
وی تصریح کرد: در مدت زمان در نظر گرفته شده گروههای گشت و بازرسی امور منابع آب ، بخشداریها ، دهیاریها و شوراهای شهر وروستا با تمام امکانات بر اجرای دقیق طرح نظارت خواهند نمود و در صورت مشاهده تخلف ، افراد خاطی را به مراجع ذیصلاح معرفی و برق موتور پمپ آنان قطع خواهد شد .
احمدی پور خاطرنشان کرد: شورای حفاظت منابع آب از کلیه مردم ، با غداران و نمایندگان چاهها خواست تا در اجرای دقیق این طرح همکار و همیار مدیریت منابع آب باشند و به محض مشاهده تخلف برخی از مالکین و نمایندگان چاهها که اقدام به خاموشی موتور پمپ خود ننموده اند و جهت اجرای عدالت و عدم تبعیض ، مراتب را فورا” و با ذکر مشخصات چاه از جمله شماره صحرایی آن حضورا” به بخشداریها ، دهیاریها ، شوراهای اسلامی ، مراکز خدمات جهاد کشاورزی و مدیریت منابع آب شهرستان و یا از طریق تلفن پیغامگیر ۳۴۲۵۵۱۱۹ در هرساعت از شبانه روز اطلاع دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
چاه موتور رفسنجان علی احمدی پور کشاورزی مدیر امور منابع آب