در ارتباط ویدئوکنفرانس با وزرای کشور و بهداشت: تشریح وضعیت کرونا استان کرمان توسط فرماندار رفسنجان

  • شناسه خبر: 56974
در ارتباط ویدئوکنفرانس با وزرای کشور و بهداشت: تشریح وضعیت کرونا استان کرمان توسط فرماندار رفسنجان

فرماندار رفسنجان در ارتباط ویدئوکنفرانس با وزیران کشور و بهداشت وضعیت کرونا استان کرمان را تشریح کرد.

فرماندار رفسنجان در ارتباط ویدئوکنفرانس با وزیران کشور و بهداشت وضعیت کرونا استان کرمان را تشریح کرد.

به گزارش روراستی، مجید فصیحی‌هرندی پیش از ظهر امروز  در ارتباط ویدئوکنفرانس با وزیران بهداشت و کشور به نمایندگی از مرکز استان و شهرستان‌های تابعه با اشاره به گزارشی از وضعیت کرونا در استان کرمان و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص اظهار داشت: استان کرمان سه شهید سلامت تقدیم کرده و روز گذشته در رفسنجان شاهد تشییع باشکوه یکی از پرستاران شهید در خط مقدم مبارزه با کرونا بودیم.

فرماندار رفسنجان بیان داشت: آنچه در استان کرمان تاکنون انجام شده حدود ۹۲ هزار و ۲۴۸ تست کرونا انجام شده که ۳۷ هزار و ۴۴۹ تست مثبت شده که ۴۱ درصد مثبت بوده است، تعداد کل مبتلایان استان از ابتدا تاکنون ۳۸ هزار و ۲۵۷ نفر و مشکوک ۲۵ هزار و ۷۸۴ نفر بوده است.

وی ادامه داد: تعداد بستری‌های استان از ابتدا تاکنون ۱۲ هزار و ۸۰۷ نفر در کل بیمارستان‌های سطح استان داشتیم که ۹ هزار و ۵۳۴ نفر بهبودیافته و یک‌هزار و ۵۳۱ نفر فوتی بوده‌اند و  تقریبا شهرستان‌های پرجمعیت با وضعیت حاد و اضطراری روبه‌رو هستند که برنامه‌هایی در زمینه مقابله با کرونا در حال اجراست.

فصیحی‌هرندی عنوان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۳۵۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری‌اند که ۶۹۹ نفر از این بستری‌ها بیماران قطعی کووید ۱۹ هستند و ۶۵۴ نفر مشکوک، از بستری‌ها ۲۰۰ نفر در آی‌سی‌یو و ۹۱ وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲ هزار تخت آماده در بیمارستان‌ها داریم که یک‌هزار و۳۵۳ تخت اشغال است و سعی شده تا ۲ هزار تخت آماده نقاهتگاهی در استان ایجاد شود.

فرماندار رفسنجان در ادامه در خصوص بازرسی‌های صورت گرفته از اصناف بیان کرد: ۷۱ درصد از کسبه استان نسبت به رعایت پروتکل‌ها همراهی لازم داشتند و افراد و کسبه‌ای که همراهی لازم نداشتند تذکر شفاهی و کتبی گرفته و با ۲۱۴ واحد برخورد قانونی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم ۷۵ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، افزود: در ماه‌های قبلی رعایت مردم زیر ۵۰ درصد بود که این امر موجب شد شیوع بیماری در استان گسترش پیدا کند.

فصیحی‌هرندی اضافه کرد: ادارات، بالای ۹۰ درصد مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند اما مشکلات عدیده‌ای در بانک‌های استانی داشته و داریم.

وی یادآور شد: در این زمینه همه دستگاه‌ها با ما همکاری دارند و تمام سازمان‌های دولتی، مردم نهاد، بسیج نیروهای امنیتی و انتظامی در صحنه هستند.

فصیحی‌هرندی در ادامه  در مورد گزارش اقدامات انجام شده از زمان شیوع کرونا تاکنون توضیح داد: در اسفندماه زمان شیوع بیماری در کل استان ستاد استانی و در شهرستان‌ها ستاد شهرستانی تشکیل و منظم جلسات خود را متعاقب جلسات ملی تشکیل دادند و نسبت به اجرای مصوبات ستاد ملی، استانی و شهرستان‌ها جدیت خاص خود را داشتند و بیمارستان‌های استان تمام امکانات و تجهیزات خود و نیروهای خود را آماده داشت.

وی با اشاره به اینکه نیازمند تأمین بسیاری از امکانات و تجهیزات برای بیمارستان‌های استان هستیم، خاطرنشان کرد: مشکلات بسیار زیادی هم وجود دارد که از جان‌بابایی معاون درمان وزارتخانه نسبت به سفر به استان کرمان قدردانی می‌کنیم که حضورش ارزشمند بود.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم با امکاناتی که موجود است تلاش خود را بر توقف شیوع کرونا داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
فرماندار رفسنجان وزیر بهداشت وزیر کشور ویدئوکنفرانس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :