رئیس علوم پزشکی رفسنجان:

باید کمک کنیم رفسنجان از وضعیت قرمز خارج شود/نمی دانیم زمستان چه وضعی داریم

  • شناسه خبر: 57063
باید کمک کنیم رفسنجان از وضعیت قرمز خارج شود/نمی دانیم زمستان چه وضعی داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: طرح شهید حاج‌قاسم در جهت اقدامات بهداشتی طرح بزرگی است باید تلاش کنیم وضعیت شهر را از وضعیت قرمز خارج کنیم تا مردم بتوانند به کسب و کارهای خود برگردند. طرح با قاطعیت و با استحکام اجرا شود بتوانیم نتایج مثبت آن را ببینیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: طرح شهید حاج‌قاسم در جهت اقدامات بهداشتی طرح بزرگی است باید تلاش کنیم وضعیت شهر را از وضعیت قرمز خارج کنیم تا مردم بتوانند به کسب و کارهای خود برگردند. طرح با قاطعیت و با استحکام اجرا شود بتوانیم نتایج مثبت آن را ببینیم.

به گزارش روراستی، علی اسماعیلی‌‌ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در اولین جلسه هماهنگی قرارگاه عملیاتی طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد کرونا با بیان اینکه وضعیت شهرستان رفسنجان به گونه‌ای رقم خورد که در فاصله بین شهریور تا اواخر مهر علاوه بر شروع مهمانی‌ها و دورهمی‌ها ورود تعداد کارگران فصلی برای برداشت پسته موجب آمار مبتلایان را افزایش دهد، تصریح کرد: گردش سهمگین ویروسی در جامعه ایجاد شد که در بعضی مقاطع به نظر می‌رسید که کنترل آن از دست ما خارج شود که خوشبختانه اینگونه نشد.

وی بیا کرد: مردم با رفتارهای بسیار بد غیربهداشتی در کنار ۱۰ برابر سرایت‌پذیری کووید ۱۹ سبب گردش گسترده‌ ویروس در خانواده‌ها شدند.

اسماعیلی‌ندیمی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان مشکلاتی ایجاد شد و تعداد زیادی از پرسنل ما به کووید ۱۹ مبتلا شدند و یکی از پرسنل با اخلاق اتاق عمل در اثر گرفتاری کرونا از دست رفت.

وی خاطرنشان کرد: از دو هفته قبل مقررات سختگیرانه نسبتا خوبی در شهرستان رفسنجان اعمال شد و به تدریج در سطح سرپایی آمارها رو به کاهش رفت و اما آمار بستری‌ها هنوز وضعیت مطلوبی ندارد اما روند کاهشی در آمار بستری‌ها داریم به‌طوری که دو روز متوالی روی عدد ۱۱۴ ثابت ماندیم و سی‌ام آبان ۱۱۰ نفر قطعی داشتیم و صبح امروز ۱۰۴ نفر بستری قطعی داریم که نشان از تثبیت و کاهش کمی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه در بحث بستری مشکلات زیادی داشتیم و روزهایی بود که تا نیمه‌های شب با کپسول اکسیژن به بیماران اکسیژن می‌رساندیم، توضیح داد: در مقطعی ۲۰۰ بیمار مشکوک و مثبت داشتیم و با مشکلات فراوانی همراه بودیم، با خرید دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری و هشت لیتری که توسط مس مدتی است که اکسیژن مورد نیازمان کافی است اما بیماران بدحالی داریم که متأسفانه در روزهای آینده آمار فوتی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و تمام تلاش ما معطوف به کاهش مرگ و میرهاست.

وی اذعان کرد: تا زمانی که تولید ویروس را در جامعه کم نکنیم امکان ندارد بتوانیم در بخش درمان موفق باشیم این حرف‌هایی که در مورد شربت و قطره و جوشانده مطرح می‌شود همه بی‌ربط است هیچکدام اثر ثابت شده قطعی در کاهش مرگ و میر داخل بیمارستانی ندارد؛ لذا باید تمام فشارمان را در جهت پیشگیری بگذاریم.

اسماعیلی‌ندیمی در ادامه گفت: طرح شهید حاج‌قاسم در جهت اقدامات بهداشتی طرح بزرگی است باید تلاش کنیم وضعیت شهر را از وضعیت قرمز خارج کنیم تا مردم بتوانند به کسب و کارهای خود برگردند. طرح با قاطعیت و با استحکام اجرا شود بتوانیم نتایج مثبت آن را ببینیم.

وی اضافه کرد: باید کاری کنیم رفتار مردم تغییر قابل توجهی با برداشتن محدودیت‌ها نداشته باشد هیچکس نمی‌داند در زمستان وضعیت به چه صورت خواهد شد؛ لذا باید تغییر در رفتار با آموزش‌های مکرر و با رفتن درب خانه‌های مردم ایجاد کنیم و تغییر رفتار پایدار را در پایان سال ببینیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اسماعیلی ندیمی رفسنجان طرح شهید سلیمانی علوم پزشکی وضعیت قرمز
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :