روراستی گزارش می دهد؛

حمله «سگ های خانگی» به کودک ۱۰ ساله در رفسنجان/دکتر نژادقادری: سگ های خانگی باید قلاده دار شوند

  • شناسه خبر: 57071
حمله «سگ های خانگی» به کودک ۱۰ ساله در رفسنجان/دکتر نژادقادری: سگ های خانگی باید قلاده دار شوند

حمله سگ خانگی کودک ۱۰ساله ساکن شهرک هزارواحدی رفسنجان را راهی بیمارستان کرد.

حمله سگ های خانگی کودک ۱۰ساله ساکن شهرک هزارواحدی رفسنجان را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش روراستی، جمعه گذشته، یک پسربچه ۱۰ ساله ساکن شهرک هزارواحدی توسط  سگ های خانگی یکی از همسایگان مورد حمله قرار می گیرد و از ناحیه شکم و زانو دچار جراحت عمیقی می شود.

اما این موضوع زنگ خطر جدی برای جامعه به ویژه کسانی است که سگ خانگی نگه می دارند.کمااینکه پیش از این هم خبرهایی از حمله سگ خانگی به افراد حتی صاحبان سگ ها شنیده ایم.

کوچه ها و محله های شهرستان هم پر است از سگ های ولگرد که قطعا درصدی از آنها هار هستند و حمله این سگ ها به انسان می تواند موجب انتقال بیماری هاری شده و خطرات جانی زیادی را به بار آورد.

در این زمینه با دکتر نژادقادری مدیرگروه بیماری های واگیر و غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت وگو یی انجام دادیم تا در جریان روند رسیدگی و درمان این کودک قرار بگیریم.

سیدمحسن نژاد قادری در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: جمعه ظهر با ما تماس گرفتند، پسر بچه ۱۰ ساله از ناحیه شکم و زانو دچار حیوان گزیدگی توسط ۲ سگ خانگی شده که پس از انتقال این کودک به بیمارستان در اتاق عمل واکسن کامل تزریق شده است.

وی با بیان اینکه این کودک از ناحیه زانو به طور عمیق و از ناحیه شکم به صورت سطحی دچار جراحت شده، افزود: برای زانو باید آنتی بیوتیک تزریقی دریافت کند.

نژادقادری با بیان اینکه متأسفانه آمار حیوان گزیدگی خانگی هم زیاد است و سگ خانگی حتی اگر واکسن هم زده باشد اگر کسی را گاز گرفت شخص باید حتما واکسن هاری دریافت کند، ادامه داد: مشکل ما در سگ های خانگی قلاده گذاری است، در صورتی که باید سگ های خانگی حتما قلاده گذاری شوند اما صاحبان این سگ ها چندان توجهی به این موضوع مهم ندارند.

وی تأکید کرد: موضوع مهم دیگر اینکه نباید سگ‌ های خانگی در کوچه و محله رها شوند و به مردم آسیب برسانند و چنین مشکلاتی را رقم بزنند.

مدیرگروه بیماری های واگیر و غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: متأسفانه دندان سگ به طور عمیق وارد زانوی این کودک شده که از روز جمعه تا امروز یکشنبه این کودک دو بار وارد اتاق عمل شده تا زخم هایش شست وشو شوند.

نژادقادری تصریح کرد: در حال حاضر برای درمان باید تمام اطراف زخم سرم ضدهاری تزریق شود با سرنگ انسولین هر میلیمتر تزریق انجام شود که این کار غیر از واکسن است، ضمن اینکه این سرم خیلی دردناک بوده و نمی توان بی حسی زد.

وی متذکر شد: تمام زخم ها همینگونه باید شست و شو شود و کل قسمت های آسیب دیده باید سروم تزریق شود.

نژادقادری در ادامه به آمار حیوان گزیدگی و مصرف واکسن و سرم  از فرودین تا آبان ماه سال جاری اشاره کرد و گفت:  مصرف واکسن، ۸۱۶ ویال به صورت اینترادرمال و  سرم  ۶۸۳۰۰ واحد بوده است.

وی متذکر شد: موارد حیوان گزیدگی سگ  ۶۵۴ مورد، گربه  ۳۳۹ مورد، اهلی ۲۳ مورد و وحشی  ۱ مورد بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حمله رفسنجان سگ کودک
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :