معاون بیمارستان علی بن ابیطالب(ع)

نگرانی از موج سوم بیماری کرونا/قدردانی دکتر راوری از هیأت کربلا

  • شناسه خبر: 57135
نگرانی از موج سوم بیماری کرونا/قدردانی دکتر راوری از هیأت کربلا

معاون توسعه و پشتیبانی بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: در کنار فرسودگی کادر درمان ما، بیمارستان هم که از قبل فرسدوگی‌هایی داشت، دچار فرسودگی‌های‌ زیادی شده چراکه از سیستم‌ها بیش از حد ظرفیت‌شان کار کشیده شده و هر سیستمی که بیشتر از ظرفیت کار کشیده شود دیگر فرسوده می‌شود.

معاون توسعه و پشتیبانی بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: در کنار فرسودگی کادر درمان ما، بیمارستان هم که از قبل فرسدوگی‌هایی داشت، دچار فرسودگی‌های‌ زیادی شده چراکه از سیستم‌ها بیش از حد ظرفیت‌شان کار کشیده شده و هر سیستمی که بیشتر از ظرفیت کار کشیده شود دیگر فرسوده می‌شود.

به گزارش روراستی، راوری اظهار داشت: بیش از ۹ ماه است درگیر بیماری کرونا هستیم و در طی این مدت شاید مخرب‌ترین ومهلک‌ترین فشارها و استرس‌های کاری را متحمل شدیم و خیلی شرایط سختی داریم و در حال حاضر شرایط‌مان به‌گونه‌ای است که بعضی مواقع قابل تحمل نیست.

معاون توسعه و پشتیبانی بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان رفسنجان با اشاره به اینکه کادر درمان خسته و فرسوده شده‌اند، افزود: زمانی که همکاران ما با ۳۰ بیمار بدحال و به ازای هر کدام از همکاران ما ۶، ۷ مریض خیلی بدحال قرار است تمام مراقبت‌های آنها را انجام دهند، با آن شرایط یک فرد عادی حاضر نمی‌شود به مدت دقایق کوتاهی این لباس‌ها را بپوشد اما ما در این شرایط کار می‌کنیم و به کارمان افتخار می‌کنیم.

راوری تصریح کرد: در کنار فرسودگی کادر درمان ما، بیمارستان هم که از قبل فرسدوگی‌هایی داشت، دچار فرسودگی‌های‌ زیادی شده چراکه از سیستم‌ها بیش از حد ظرفیت‌شان کار کشیده شده و هر سیستمی که بیشتر از ظرفیت کار کشیده شود دیگر فرسوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کرونا، بیماری نیست که ما قادر به برآورده کردن نیازهای مردم باشیم بلکه همه ارگان‌ها و مردم باید پای کار باشند و ما را یاری کنند.

راوری بیان کرد: در مورد بیماری کرونا داروهای متعددی وجود دارد اما یک دارو که بلاشک تأثیرگذار است و آن هم چیزی نیست جز اکسیژن که اگر دستگاه اکسیژن‌ساز به بیمارستان نمی‌رسید اتفاقات ناگواری می‌افتاد که عواقب و عوارض خیلی بدی به‌دنبال داشت که در زمینه تهیه اکسیژن مورد نیاز بیماران از مس سرچشمه رفسنجان و خیران قدردانی می‌کنم، اما بین آن‌چه نیاز ما هست و آن‌چه در اختیارمان قرار می‌گیرد، تناسبی وجود ندارد.

راوری ابراز داشت: یکی از نگرانی‌های عمده ما این است که ممکن است موج دیگری اتفاق بیفتد و ما توان جمع‌کردن آن را نداشته باشیم در موجی که اخیرا افتاق افتاد نزدیک به ۱۸۰ بیمار کرونایی در بخش‌های کرونایی بستری شدند در حال حاضر بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) کاملا به کرونا اختصاص یافته تا بتوانیم از پس ارائه خدمت به مردم برآییم.

وی اظهار کرد: به‌زودی شب یلدا در پیش است بر اساس یافته‌های علمی مهمترین عاملی که موجب شیوع کرونا می‌شود دورهمی‌های کوچک است که باید شب یلدا این موضوع جدی گرفته شود و مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند تا ما را درگیر موج دیگری از بیماری نکنند.در حال حاضر استاد و دانشجوی ما دوشادوش هم در بیمارستان کار می‌کنند.

معاون توسعه و پشتیبانی بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) در ادامه با قدردانی از هیأت کربلا برای برگزاری یادبود شهید زهرا حسن رمضانی افزود: این بانوی گرانقدر از کادر اتاق عمل بود، کارکنان این بخش کادر گمنام نظام سلامت هستند چون با مردم ارتباط مستقیم ندارند و دیده نمی‌شوند اما خدمات ارزشمندی ارائه می‌کنند.

راوری خاطرنشان کرد: این پرستار شهیده بعد از اولین بهبودی از کرونا مجدد سنگر را حفظ کرد و برای مراقبت از بیماران به بیمارستان بازگشت؛ او  در نهایت اخلاق و دلسوزی کار می‌کرد و تجربیات خود را در اختیار نیروهای جوان قرار می‌داد و خدمات ارزنده‌ای انجام داد تا اینکه برای بار دوم به کرونا مبتلا شد و در این راه شهید شد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
بیماری کرونا هیئ کرلا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :