بدعهدی اوقاف و معطلی ۹ ساله سرمایه گذار پروژه پیامبر اعظم (ص) رفسنجان/سرمایه گذار: از مسئولان انتظار حمایت داریم

  • شناسه خبر: 57458
بدعهدی اوقاف و معطلی ۹ ساله سرمایه گذار پروژه پیامبر اعظم (ص) رفسنجان/سرمایه گذار: از مسئولان انتظار حمایت داریم

سرمایه گذار پروژه پیامبر اعظم (ص) رفسنجان با اشاره به اینکه پروزه در دو فاز ساخته شده و آماده بهره برداری است و طبق قرارداد و توافق ها قرار شد اوقاف اراضی را واگذار کند اما بدعهدی کرد و هنوز معطل این موضوع هستیم، گفت: مغازه هایی به مردم فروختیم و اکنون ۹ سال می گذرد هنوز تحویل مالکان نداده ایم.

سرمایه گذار پروژه پیامبر اعظم (ص) رفسنجان با اشاره به اینکه پروزه در دو فاز ساخته شده و آماده بهره برداری است و طبق قرارداد و توافق ها قرار شد اوقاف اراضی را واگذار کند اما بدعهدی کرد و هنوز معطل این موضوع هستیم، گفت: مغازه هایی به مردم فروختیم و اکنون ۹ سال می گذرد هنوز تحویل مالکان نداده ایم.

محمدرضا ملکی سرمایه گذار پروژه پیامبر اعظم (ص) رفسنجان در گفت وگو با خبرنگار روراستی اظهار کرد: پروژ پیامبر اعظم طی ۲ فاز تجاری، تفریحی، رفاهی و اداری در نظر گرفته شده و ما به عنوان سرمایه گذاری که سابقه ساختن مجتمع های تجاری در کشور را داریم وارد این پروژه شدیم.

سرمایه گذار پروژه تجاری پیامبر اعظم (ص) ادامه داد: حدود ۸۰ پلاک در این مجموعه است و بالغ بر ۴۰۰ نفر مالکان این پلاک ها هستند، به جز مردم که ملک خود را گذاشتند، شهرداری و اوقاف هم زمین گذاشتند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مالک مجموعه، ما (سرمایه گذار) هستیم، افزود: این مجموعه در ۱۱ هزار متر مربع با زیربنای ۴۰ هزار متر ساخته شده و در این مجموعه گنجایش پارک بیش از ۷۰۰ خودرو را در نظر گرفته ایم.

ملکی خاطرنشان کرد: این مجموعه به اسم “سیتی سنتر” شناخته خواهد شد و پروژه به نام پیامبر اعظم (ص) است.

اما این سرمایه گذار با اشاره به اینکه مجتمع پیامبر اعظم در دو فاز قرار شد ساخته شود و آماده بهره برداری است، در صحبت هایش به این موضوع اشاره کرد که طبق قرارداد و توافق ها قرار شد اوقاف اراضی را واگذار کند اما بدعهدی کرد و هنوز معطل این موضوع هستیم، روز اول در زمان محمدزاده رئیس وقت اوقاف گفتند مجموعه ای که روی ملک اوقاف ساخته شود برای خودشان باشد و ما قبول کردیم.

وی ادامه داد: پس از گذشت دو سال که ساختمان پیشرفت خوبی داشت، دوباره نسبت به رقمی که حدود دومیلیارد تومان عنوان شده بود و کارشناس آوردند، کارشناس مربوطه رقم ۳٫۵ میلیارد را کارشناسی کرد، دوباره کارشناس از سوی اوقاف آوردند که با توجه به اینکه ملک ساخته شده بود، اما باز هم قبول نکردند.

ملکی افزود: هر بار در ادامه ایرادات آقایان نامه نگاری و مکاتبه انجام دادیم، (در دوران شهرداری پورمحمدی)، محمدزاده رئیس وقت اوقاف اعلام کرد که کار از طریق شرکت توسعه و عمران موقوفات کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت عمران موقوفات خواسته های ناحقی برای اوقاف تدوین کردند، عنوان کرد: ۱۱ مغازه متعلق به اوقاف است که تعدادی از اول عقب مغازه هایشان مجوز دادند که تخریب شود؛ اینگونه نبوده که اطلاع نداشته باشند.

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه/تنها همکاری اوقاف پایان پروژه خواهد بود

ملکی ابراز داشت: قریب به سه سال کار کاملا تعطیل شده و ما نمی توانیم هیچ عملیات عمرانی انجام دهیم، در حالی که ۹۵ درصد مجموعه کامل است و کارهای جزئی آن مانده است که در صورت بازشدن درب ورودی که در اختیار اوقاف است، می توانیم کارهای جزئی از جمله پله برقی و… را انجام دهیم.

او طی توضیحاتی گفت: سال گذشته اعلام کردند اقای محمد زاده مسیر را اشتباه رفته، اما خود آقایان به عنوان مسئول فعلی اوقاف و مدیریت فعلی چه کاری در این سه سال انجام داده اند، هر بار مشکلات بر گردن مسئول قبل گذاشته می شود و نمی گویند ما در این دوران خدمت چه می کنیم، سه سال زمان کمی نیست که فقط مشکلات به مسئول قبل نسبت داده شود فرض را بر این بگیریم که مسئولان قبل قصور دارند و در جای خود باید مورد مواخذه قرار گیرند و ما هم مطمئنا به دلیل خسارت وارده شاکی خواهیم بود. اما دلیل بر قصور مسئولان فعلی نمی شود و امروز مسئولی که سه سال کاری انجام نمی دهد باید جوابگوی مردم باشد.

وی اضافه کرد: ما از مدیریت فعلی کمتر از نفر قبل گلایه مندی نداریم. سال گذشته به ما قول دادند ظرف ۴۰ روز کار انجام شود و ملک اوقاف را در اختیار شهرداری یا ما بگذارند و در ازای آن ملک پول بگیرند، اما از سال گذشته تاکنون کاری از پیش نبردیم و مردم هم به عنوان سرمایه گذاران این پروژه اعتراضات زیادی دارند و می خواستند تجمع کنند که حق هم دارند.

سرمایه گذار پروژه پیامبر اعظم (ص) رفسنجان با بیان اینکه مغازه هایی به مردم فروختیم و اکنون ۹ سال می گذرد هنوز تحویل مالکان نداده ایم، افزود: ۱۱ تیرماه به این نتیجه رسیدند که جلسه ای با حضور اوقاف انجام شود و نمایندگان هیئت امنا و نماینده مردم نمایندگان اوقاف، سرمایه گذار و شهرداری جلسه ای برگزار کنیم که یوسفی به عنوان رئیس اوقاف نیامد و دو نفر را به عنوان مشاور فرستادند.

وی بیان داشت: جلسه به این سمت رفت که مشکل اوقاف باید حل شود طی تصمیم گیری جدید ظرف یک ماه آینده جلوی درب پروژه را که دو ، سه مغازه است تحویل دهند که کارهای مانده ساختمانی را انجام دهیم و کارهای حقوقی انتقال اسناد و مجوزهای تهران گرفته شود اما حدود ۵ ماه می گذرد کماکان به همان سبک پیش می رود فقط بعد از سه ماه کارشناسی انجام شده و به تهران فرستاده شده حتی تهدید هم می شویم که چرا اینقدر پیگیر هستید! برایشان مهم نیست که ۴۰۰ نفر ملکشان را گذاشتند که از ین محل ارتزاق کنند.

اشتغالزایی پروژه پیامبر اعظم برای بیش از ۸۰۰ نفر

سرمایه گذار پروژه پیامبر اعظم (ص) رفسنجان با بیان اینکه ما تنها از مسئولان انتظار حمایت داشتیم که کارمان سرعت بگیرد، افزود: در صورت راه اندازی این پروژه ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شد. خیلی از نیروهای خدماتی، تأسیسات و … می توانستند مشغول کار شود. از جمله مزایای راه اندازی این پروژه این است که شهرداری می توانست با عوارض کسب پیشه این مجتمع یک منطقه را پوشش دهد.

اما گله مندی دیگر این سرمایه گذار از اینکه نماینده قبلی مجلس هرگز پایش را به این مجموعه نگذاشت، بود و خواستار حمایت نماینده فعلی شد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری انجام شده به نرخ امروز ۴۰۰ میلیارد تومان است، عنوان داشت: ارزش افزوده این پروژه بالغ بر یک هزار میلیارد تومان برای مردم است و امکانات رفاهی این مجموعه از بهترین هاست.

ملکی در پایان متذکر شد: اگر دو مغازه روبروی درب مجتمع را به ما بدهند و تخریب کنیم می توانیم خیلی از کارهایمان را پیش ببریم و تجهیزات مان را نصب کنیم و ظرف چهارماه پروژه را به بهره برداری برسانیم.


انتهای پیام/

برچسب ها:
اوقاف پروژه پیامبر اعظم رفسنجان سرمایه گذار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :