معاون استاندار کرمان اعلام کرد:

اعلام محدودیت‌های شب یلدا در استان کرمان

  • شناسه خبر: 57498
اعلام محدودیت‌های شب یلدا در استان کرمان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: به‌منظور پیشگیری و کاهش حجم ترددهای درون شهری و برون شهری و همچنین خودداری از گردهمایی‌ها در شب یلدا، فعالیت کلیه اصناف به جز مشاغل گروه یک (خدمات ضروری) در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه در ساعت ۱۸ به اتمام می‌رسد. به گزارش روراستی، […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: به‌منظور پیشگیری و کاهش حجم ترددهای درون شهری و برون شهری و همچنین خودداری از گردهمایی‌ها در شب یلدا، فعالیت کلیه اصناف به جز مشاغل گروه یک (خدمات ضروری) در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه در ساعت ۱۸ به اتمام می‌رسد.

به گزارش روراستی، محمدصادق بصیری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام محدودیت‌های شب یلدا در استان کرمان گفت: با شیوع بیماری کرونا بسیاری از آئین‌های ملی و مذهبی ما دچار تغییر شده و امسال این آئین‌ها و مراسم‌های ملی و مذهبی را متفاوت‌تر از همیشه تجربه کردیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اولویت نخست حکومت را سلامت مردم دانست و بیان کرد: شب یلدا سنت دیرینه ایرانیان است اما امسال به جهت شرایط کرونایی برگزاری شب یلدا با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و مردم با استفاده از فضای مجاری در این شب دور هم اما دور از هم خواهند بود.

وی اظهار کرد:  طبق گزارش وزارت بهداشت دورهمی‌های شب یلدا می‌تواند ۵۰ درصد ابتلا را در برداشته باشد و موج تازه‌ای از ابتلا و مرگ و میر را شاهد باشیم.

بصیری هدف از اجرای محدودیت‌ها را قطع زنجیره بیماری کرونا ذکر کرد و افزود: طبق تصمیم  قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و به دنبال بررسی‌های انجام شده، به منظور پیشگیری و کاهش حجم ترددهای درون شهری و برون شهری و همچنین خودداری از گردهمایی‌ها در شب یلدا، فعالیت کلیه اصناف به جز مشاغل گروه یک (خدمات ضروری) در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه در ساعت ۱۸ به اتمام می‌رسد.

بصیری با تاکید بر اینکه همه باید تابع قوانین ضدکرونایی باشند به قوانین منع تردد شبانه نیز اشاره کرد و افزود: همچنین تردد خودروهای شخصی نیز ( در این دو روز ) از ساعت ۲۰ تا ۴ صبح ممنوع است.

معاون استاندر کرمان در پایان خاطرنشان کرد: این محدودیت‌های ویژه فقط در روزهای شنبه و یکشنبه در کل استان اجرا می‌شوند و از روز دوشنبه محدودیت‌ها به روال قبل برمی‌گردد.

وی آثار همراهی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط صنوف و مردم استان را مثبت اعلام کرد و ادامه داد: همکاری‌ها و نظارت‌ها نتایج بسیار خوبی در بر داشته است به‌طوری که تعداد مبتلایان در آذرماه نسبت به آبان‌ماه ۳۹ درصد و تعداد موارد مرگ و میر ۷ درصد کاهش پیدا کرده است لذا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها هرچند که خسته‌کننده است اما برای جامعه ارمغان سلامتی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
شب یلدا کرمان کرونا محدودیت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :