برای اولین بار در کشور؛

خوشه مدیریت کسب و کار حوزه کتاب در رفسنجان ایجاد می شود

  • شناسه خبر: 57500
خوشه مدیریت کسب و کار حوزه کتاب در رفسنجان ایجاد می شود

مدیرعامل مؤسسه پرسشگران گفت: برای اولین‌بار در کشور طرح خلاقانه و نوآورانه خوشه مدیریت کسب و کار حوزه کتاب در قالب طرح پایتختی کتاب کشور در رفسنجان ایجاد می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه پرسشگران ایرانیان گفت: برای اولین‌بار در کشور طرح خلاقانه و نوآورانه خوشه مدیریت کسب و کار حوزه کتاب در قالب طرح پایتختی کتاب کشور در رفسنجان ایجاد می‌شود.

به گزارش روراستی، جلیل عباسی‌دخت رفسنجانی در گفت وگو با خبرنگار تخصصی حوزه کتاب رفسنجان اظهار داشت: با توجه سفر اخیر استاندار به رفسنجان و مطرح‌کردن موضوع خوشه پسته در این شهرستان، با توجه به متخصصان و مهندسان کشاورزی که رفسنجان دارد می‌تواند خوشه پسته را راه‌اندازی کند، ضمن اینکه ما در حوزه خوشه مدیریت کسب و کار کتاب شاخص‌هایی داریم که می‌تواند در سرعت‌بخشی به ایجاد خوشه پسته هم کمک کند.

مدیرعامل مؤسسه پرسشگران عنوان کرد: در خصوص خوشه مدیریت کسب و کار حوزه کتاب کشور که سال گذشته یکی از چهار طرح خلاق برای وزارتخانه در قالب موضوع پایتختی کتاب فرستادیم، ۳۶ طرح در زمینه کارهای ترویجی کتابخوانی آماده کردیم و در خصوص کارهای خلاقیت و نوآورانه چهار طرح داشتیم یکی از طرح‌ها که سال گذشته به عنوان طرح خلاق به وزارتخانه معرفی کرده بودیم، ایجاد خوشه مدیریت کسب و کار حوزه کتاب برای اولین‌بار در کشور بود.

عباسی‌دخت تصریح کرد: این خوشه شامل تأمین صفر تا صد تولید کتاب از اول کار نویسنده، ویراستای، طراحی، صحافی، توزیع و تبلیغات،  روانشناسی فروش و …می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در آذرماه سال گذشته طی همایش فرصت‌های کارآفرینی در رشته علوم انسانی با مشارکت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و کارآفرینان برتر در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان، نخستین خوشه کسب و کار کتاب کشور بررسی شد و از پوستر خوشه کسب و  کار رونمایی کردیم.

مدیرعامل مؤسسه پرسشگران، با بیان اینکه هر شهر با توجه به ظرفیت‌های تجاری و پیشینه فرهنگی که داشته به سمت توسعه خوشه‌ای رفته و نمونه موفق آن خوشه نساجی در استان یزد است، افزود: در خوشه مدیریت کسب و کار کتاب، سال گذشته در استان کرمان بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های صنعتی، معدنی دانشگاه، عامه و تخصصی چاپ شد اما متأسفانه سهم تولید این کتاب‌ها در کرمان پایین بوده و اکثرا در شهرهای دیگر چاپ شده است.

عباسی‌دخت گفت: در رفسنجان این ظرفیت وجود دارد چون شرکت‌های تبلیغاتی، فرهنگی، چاپخانه‌ها، مجامع نویسندگان، عکاسان، شرکت‌های تبلیغاتی و.. زیادی دارد که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. اگر بتوانیم سهم تولید کتاب استان کرمان را در مرحله اول حفظ کنیم و مرحله بعد رفسنجان، بعد جنوب‌شرق و … مطئنم ناشر می‌تواند کتاب‌های خود را به رفسنجان بفرستد که از صفر تا ۱۰۰ یک مجموعه این کار را انجام دهد و در نمایشگاه‌ها هم شرکت کند. در نمایشگاه‌های بین‌الملی کتاب، این شرکت از نمایندگی خوشه کسب و کار کتاب وجود دارد که توسط خوشه، کتاب تولید شده را به فروش برساند در واقع این خوشه زنجیره تخصصی و کاملی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر خوشه در استان توانست جلب رضایت کند تولید ۵۰۰ عنوان کتاب در استان می‌تواند اشتغالزایی، گردش مالی و رونق اقتصادی حوزه کتاب را ایجاد کند، بیان کرد: گروه هدفی که ما در رابطه با این مسئله داریم دانش‌آموخته‌های علوم انسانی هستند که در آسیب‌پذیرترین مقطع از اشتغال قرار گرفته‌اند.

عباسی‌دخت اضافه کرد: اگر این خوشه در آینده نزدیک و در قالب کارهای پایتختی کتاب ایران در رفسنجان شروع به کار کند سازمان‌های تخصصی هم وجود دارند می‌توانند به ما کمک کنند و فعالیت رفسنجان هم در تولید کتاب هم کتابت معرفی می‌شودکه  باید در این راستا خوب سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری شود و حمایت شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
ایران پایتختی کتاب تولید خوشه کتاب رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :