روراستی گزارش می دهد:

تشریح ویژه برنامه های سالگرد شهادت سردار سلیمانی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 57648
تشریح ویژه برنامه های سالگرد شهادت سردار سلیمانی در رفسنجان

ویژه برنامه های مراسم سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در رفسنجان تشریح شد.

ویژه برنامه های مراسم سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در رفسنجان تشریح شد.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در نشست خبری ویژه سالگرد شهید سردار سلیمانی اظهار کرد: زنده‌نگه داشتن یاد و نام شهدا هم ریشه قرآنی دارد هم در سیره پیامبر (ص) و در عملکرد ائمه (ع) بوده است.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: ۱۳ دی‌ماه اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی  را در پیش داریم. با توجه به کلمات و تعابیری که رهبر معظم انقلاب از سردار سلیمانی داشتند و ایشان را به عنوان قهرمان امت اسلامی نامیدند، باید ملت ایران از قهرمان خود یاد کنند و سالگرد شهادت ایشان را گرامی بدارند و از وی تجلیل کنند.

وی ادامه داد: بحث تجلیل از سردار منحصر به برگزاری سالگرد ایشان نیست بلکه زنده نگه داشتن مکتب حاج‌قاسم است که مقام معظم رهبری هم روی این معنا تأکید فرمودند.

عسکری خاطرنشان کرد: مکتب حاج‌قاسم به عنوان مکتب معنویت، مکتب ایثار و شهادت، مکتب مردمی در عرصه‌های مختلف و…است. در زلزله بم از نزدیک شاهد عملکرد سردار سلیمانی بودم که برای اعزام مجروحان چگونه مدیریت می‌کرد در سیل خوزستان و…خدمات ایشان به یادماندنی است.

وی افزود: بصیرت و ولایتمداری جزء ارکان مکتب حاج‌قاسم است. مسئله دوراندیشی و آینده‌گری و…در مکتب حاج‌قاسم بود و مکتب حاج‌قاسم باید محور به محور به عنوان ارائه یک الگوی موفق برای جوانان و آیندگان و جامعه و نسل بشریت مطرح شود.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: من این تشنگی را در مردم می‌بینم که حاج‌قاسم را بیشتر بشناسند که امیدوارم جامعه برای شنیدن افکار بلند و روحیات حاج‌قاسم به آن درک لازم رسیده باشد.

وی در ادامه به برگزاری محدود مراسم حاج‌قاسم در روز سالگرد ایشان در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای رفسنجان اشاره و تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در مراسم با دعوتنامه در مجلس حضور می‌یابند چون به دلیل کرونا محدودیت‌هایی داریم مراسم عمومی برگزار نمی شود.

سیداحسان حسینی دبیر ستاد ترویج مکتب حاج‌قاسم هم اظهار کرد: تنها مراسمی که در سطح شهرستان برگزار می‌کنیم روز شنبه ۱۳ دی‌ماه است.

وی توضیح داد: از شنبه ۱۳ دی‌ماه تا پایان هفته، هفته مقاومت نامگذاری شده و مراسم سالگرد سردار سلیمانی در سراسر ایران و جهان به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود.

حسینی عنوان کرد: ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی هشت کمیته تشکیل داده که شامل کمیته مراسم‌ها، کمیته فرهنگی، هنری، عمرانی و خدماتی، پزشکی و درمانی، امنیتی و انتظامات، بانوان و …مجموع کارهایی که قرار است در سطح شهرستان انجام شود مسابقه «قاسم من» و برگزاری مراسم “ما همه دختران زینبیم” توسط بسیج جامعه زنان است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی هنری امسال میزبان جشنواره تئاتر ملی خیابانی تحت عنوان “سردار آسمانی” خواهیم بود که ۴۰ گروه تئاتر در رفسنجان حضور می‌یابند و در فضای روباز سینمای امین این جشنواره برگزار می‌شود.

دبیر ستاد ترویج مکتب حاج‌قاسم افزود: در حوزه فرهنگی هنری چهار اثر موسیقایی توسط ارشاد آماده شده که در هفته مقاومت پخش می‌شود، برگزاری شب شعر و خاطره مقاومت با حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت و همرزمان شهید سلیمانی به‌صورت مجازی دیگر برنامه‌های هفته مقاومت خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین در این هفته نمایشگاه عکس سردار در سطح شهر دایر می‌شود، برنامه ویژه کودکان و نوجوانان، چاپ و توزیع وصیتنامه سردار سلیمانی و مسابقه‌ای از متن وصیتنامه سردار برگزاری، برگزاری جشنواره تولیدات آثار فرهنگی هنری تحت عنوان روایت یک مکتب، فیلم کوتاه، عکس، پوستر، شعر و…در بستر فضای مجازی دیگر برنامه‌های این هفته است.

حسینی همچنین به برگزاری رزمایش مواسات و کمک‌های مومانه در هفته مقاومت اشاره و ابراز کرد: ضمن توزیع بسته‌های معیشتی در خصوص دیگر نیازمندی‌های مردم هم ورود خواهیم کرد.

اعزام گروه‌های جهادی به مناطق مختلف و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده و اعزام اکیپ‌های درمانی و ویزیت رایگان توسط بسیج جامعه پزشکی دیگر برنامه‌هایی بود که حسینی به آن پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان سالگرد سردار سلیمانی مکتب حاج قاسم هفته مقاومت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :