مدیرعامل شرکت ملی مس: راه اندازی کارخانه مواد شیمیایی در رفسنجان/پروژه تصفیه خانه رفسنجان قطعی شد

  • شناسه خبر: 57659
مدیرعامل شرکت ملی مس: راه اندازی کارخانه مواد شیمیایی در رفسنجان/پروژه تصفیه خانه رفسنجان قطعی شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از راه‌اندازی کارخانه مواد شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این کارخانه کل مواد شیمیایی مورد نیاز کارخانه کنسانتره تأمین می‌شود و مانع از خروج ارز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از راه‌اندازی کارخانه مواد شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این کارخانه کل مواد شیمیایی مورد نیاز کارخانه کنسانتره تأمین می‌شود و مانع از خروج ارز خواهد شد.

به گزارش روراستی، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران  با بیان اینکه امروز سوم دی ماه  از چند طرح در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از نزدیک بازدید شد، به طرح‌های شرکت مس اشاره و عنوان کرد: معدن دره‌زار فعال شده و سال آینده ۱۵۰ هزار تن کنسانتره تولید خواهد کرد و در این معدن و نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: در منطقه رفسنجان پروژه‌های جدیدی خواهیم داشت، در سرچشمه فاز ۳ کارخانه‌ای با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن برنامه‌ریزی شده  و ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اتفاق خواهد افتاد. پروژه‌ه کنسانتره از سرباره‌های ذوب که ۵۰ سال این سرباره‌ها با عیار ۴ درصد روی زمین بود سال آینده افتتاح خواهد شد، همچنین سال آینده پروژه درآلو نیز افتتاح می‌شود.

سعدمحمدی از قطعی‌شدن پروژه تصفیه‌خانه مرکزی آب رفسنجان خبر داد و گفت: کارهای مهندسی این پروژه انجام شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود تا پس از بهره برداری مردم رفسنجان بتوانند از آب بهداشتی و تصفیه‌شده بهره‌مند شوند.

راه‌اندازی کارخانه مواد شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نوید دیگری برای افزایش اشتغال در رفسنجان بود که سعدمحمدی آن را مطرح و تأکید کرد: با راه‌اندازی این کارخانه کل مواد شیمیایی مورد نیاز کارخانه کنسانتره تأمین می‌شود. و مانع از خروج ارز خواهد شد.

افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهدای صنعت مس رفسنجان تا ۶ ماه آینده و افتتاح بیمارستان ۵۰ تختخوابی مس با حضور وزیر صمت دیگر قول‌های سعدمحمدی برای رفسنجانی‌ها بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کل پروژه‌های شرکت ملی مس ۲۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون یورو به علاوه ۳۰هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: است، عنوان کرد: در استان کرمان در حال حاضر بیش از ۲۳ پروژه داریم.

وی عنوان کرد: یک طرحipcc که آخرین تکنولوژی برای بحث معدنی است، در سرچشمه شکل می‌گیرد که بتوانیم شرایط مناسب فنی را در این منطقه اجرا کنیم.همچنین نوسای ناوگان معادن ازجمله خرید ۴۰ دستگاه تراک جدید و…در این خصوص بوده است.

سعدمحمدی ابراز کرد: تا ۹ ماهه اول امسال ۲۰۷ هزار تن کاتد صورت گرفته که ۹ درصد از سال گذشته جلوتر رفتیم و ۱۶ درصد تولید آند نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی متذکر شد: امسال در فروش رکورد زدیم  و در مجموع در همه زمینه‌ها شرکت مس شرایط صعودی داشته است.

سعدمحمدی گفت: هفته گذشته شرکت ملی مس به رتبه دوم شرکت‌های بورسی کشور ارتقا پیدا کرد و توانست جایگاه خود را مستحکم کند که امیدواریم در آینده نزدیک به شرکت اول بوررسی کشور تبدیل شود.

وی در پایان گفت: در مسیر تولید، توسعه، فروش و اکتشاف خبرهای خوبی برای سال آینده داریم و شرایطخوبی اتفاق می‌افتد که امیوداریم با ایجاد اشتغال به لحاظ اقتصادی شرایط خوبی در منطقه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تصفیه خانه سعد محمدی کارخانه کود شیمیایی مس سرچشمه ورزشگاه مس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :