نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان:

آیت الله خاتمی: نام حاج قاسم لرزه بر اندام دشمن می انداخت/رفسنجان مهد پرورش شهیدان است

  • شناسه خبر: 57775
آیت الله خاتمی: نام حاج قاسم لرزه بر اندام دشمن می انداخت/رفسنجان مهد پرورش شهیدان است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: حاج‌قاسم مردمی بود و سرکشی به خانواه شهدا و تکریم بچه‌های شهیدان را همواره در دستور کار داشت و در میدان فرماندهی مصداق اشداء علی‌الکفار و رحماءبینهم بود و نامش لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: حاج‌قاسم مردمی بود و سرکشی به خانواه شهدا و تکریم بچه‌های شهیدان را همواره در دستور کار داشت و در میدان فرماندهی مصداق اشداء علی‌الکفار و رحماءبینهم بود و نامش لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت.

به گزارش روراستی، آیین گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و گرامیداشت یاد شهدای مقاومت، یادواره سرداران و شهدای شهرستان رفسنجان و شهدای حرم با حضور آیت‌الله خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای رفسنجان برگزار شد.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم اظهار کرد: حقیقتا مدیون شهدا هستیم، امنیت و پیشرفت و اقتدار امروز ما با تلاش بی‌امان این شهیدان سامان گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رفسنجان بیش از ۹۰۰ شهید در دفاع مقدس دارد، عنوان کرد: به عنوان کسی که افتخار دارم در کل کشور سخنرانی داشته باشم، این ویژگی رفسنجان مایه مباهات است که از قبل از انقلاب رفسنجان شهر ولایت و شهر امام خمینی (ره) بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: دو عالم این شهر آیت‌الله هاشمیان و حجت‌الاسلام پورمحمدی در خط ولایت بودند، حجت‌الاسلام پورمحمدی از قبل از انقلاب و تا زمانی که رمق داشت هر گوینده و خطیبی که در کشور حرفی برای گفتن داشت را دعوت می‌کرد و روشنگری می‌کرد.

وی ادامه داد: رفسنجان پایگاه ولایت بوده و هست و ان‌شاءالله خواهد بود، این شهر اینچنینی باید مهد پرورش این شهیدان باشد.

آیت‌الله خاتمی ابراز کرد: این مناسبت هم تجلیل و تکریم از این شهیدان و هم تجلیل و تکریم از سردار دل‌هاست، این علاقه‌ای که از زمان شهادت سردار سلیمانی تا به امروز از این پس هم مردم از این بزرگ دارند، جنس این محبت از نوع جنس محبت به حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) است، به دلیل اینکه این سردار را عاشق بیقرار اهل‌بیت می‌دیدند و خانه‌اش را به بیت‌الزهرا تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پای بنده را سردار سلیمانی در دهه محرم به کرمان باز کرد و افتخار می‌کرد به نوکری اهل بیت و بر باشکوه برگزارشدن عزای حسین فاطمیه تأکید داشت و در بیت‌الزهرا هم ۵ شب برای حضرت زهرا عزاداری داشت.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز هم با ارتحال جانگداز عالم ربانی، فقیه، حکیم و مجاهد آیت‌الله مصباح یزدی بر داغ‌هایمان افزوده شد ، گل معطری که کانون غیرت دین بود، پیام مقام معظم رهبری برای تبیین جایگاه این شخصیت سطر به سطر نیاز به تفسیر دارد.

وی با بیان اینکه اشکی که بر مظلومیت حضرت زهرا (س) ریخته می‌شود عجین است با ابراز علاقه به این دو شهید عاشق بیقرار اهل‌بیت، ادامه داد: از وقتی ایشان به دیدار خدا رفت تا الان که حدود یک سال است، مقام معظم رهبری بیش از ۶۰ جمله در رابطه شهید سلیمانی فرمودند و این کلمات را می‌دیدم در یک تقسیم بندی حدود ۹ توصیف آقا در رابطه با انقلابی‌بودن ایشان است.

خاتمی اضافه کرد: حدود ۱۰ جمله از رهبری در خصوص اخلاص حاج‌قاسم است و در تفسیر اخلاص ایشان تعبیر آقا این است که اخلاص بزرگی در این مرد وجود داشت و او مرد بزرگی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حاج‌قاسم برای خودش کار نمی‌کرد، اصلا دنیا در نظرش حقیر و بی‌ارزش بود او تربیت‌شده مکتب امام علی (ع) است، آن مقداری که مولا علی (ع) جلوه‌ها، ریاست و مال دنیا را تحقیر کرده هیچکس دیگر نتوانسته این چنین بپردازد.

خاتمی عنوان کرد: این مکتب، سلیمانی پرور است، چهل سال لباس رزم پوشید، از مدال‌هایی که بعد از جنگ به فرماندهان دادند مدال ذوالفقار بود و زمانی که به ایشان تبریک گفتم، «گفت اینها دنیاست دعا کنید آن مدال اخروی را بگیرم».

وی ابراز کرد: حاج‌قاسم مردمی بود و سرکشی به خانواه شهدا و تکریم بچه‌های شهیدان را همواره در دستور کار داشت و در میدان فرماندهی مصداق اشداء علی‌الکفار و رحماءبینهم بود و نامش لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان اظهار داشت: حاج‌قاسم گریه‌اش برای شهادت تصنعی نبود.او از مکتب علی که دنبال شهادت بود، درس گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی خودنمایی در کارش نبود، افزود: این خصوصیت ناشی از اخلاص ایشان بود، سردار سلیمانی تمام نقشه‌های آمریکا را در منطقه خنثی می‌کرد اما حرف نمی‌زد، جلوه دیگر اخلاص شهید سلیمانی این بود که مراقب حدود شرعی بود.

خاتمی با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت فرهنگ زندگی با فهم حلال و حرام است، اضافه کرد: بعضی در زندگی‌شان بر این نکته دقت ندارند، حلال و حرام در زندگی‌شان با هم است.

وی تصریح کرد: شهید حاج‌قاسم سلیمانی از جلوه‌های اخلاصش این بود که متعبد به دین بود و خطوط قرمز دین را رعایت می‌کرد و ابزار شجاعت و تدبیر را برای خدا خرج می‌کرد او فقط در عرصه نظامی نبود، در عرصه سیاست خارجی هم بسیار مدبرانه عمل می‌کرد و مانند یک دیپلمات ورزیده در صحنه می‌آمد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آیت الله خاتمی رفسنجان سردار سلیمانی محلس خبرگان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :