با حضور مسئولان کشور و استان برگزار شد؛

برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان کرمان در رفسنجان

  • شناسه خبر: 57836
برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان کرمان در رفسنجان

یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان کرمان به میزبانی رفسنجان برگزار شد. به گزارش روراستی، علیرضا کاظمی عصر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان کرمان به میزبانی رفسنجان در سالن شهدای دانش آموز مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان اظهار کرد: مهمترین مؤلفه قدرت هر کشوری یک مسئله بیشتر نیست و انقلاب اسلامی ایران […]

یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان کرمان به میزبانی رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روراستی، علیرضا کاظمی عصر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان کرمان به میزبانی رفسنجان در سالن شهدای دانش آموز مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان اظهار کرد: مهمترین مؤلفه قدرت هر کشوری یک مسئله بیشتر نیست و انقلاب اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران مهمترین مؤلفه قدرتش، قدرت فرهنگی‌ست و قدرت‌های دیگر اعم از نظامی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در سایه این قدرت فرهنگی به دست می‌آید.

مرکز ثقل قدرت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران فرهنگ ایثار و شهادت است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در مرکز ثقل این قدرت فرهنگی، فرهنگ ایثار و شهادت است. وجه تمایز قدرت جمهوری اسلامی ایران با تمام ابرقدرت‌های دنیا تکیه بر همین قدرت فرهنگی‌ست و آن‌چه می‌تواند به انقلاب اسلامی ایران استمرار بدهد و استقلال، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقابل استکبار جهانی را حفظ کند، قدرت فرهنگی‌ست.

وی ادامه داد: تمام دستاوردهای نظامی ما مدیون جلوه‌های فرهنگی اسلام ناب و ارزش‌های انقلاب بوده که در وجود فرماندهان، بسیجیان و شهدا متجلی شد و برای ما پیروزی آفرید و امروز بعد از چهل سال تلاش‌های دشمن در عرصه‌های مختلف برای شکست نظام جمهوری اسلامی ایران ناکام مانده است که تنها دلیلش وجود همین روحیه است.

کاظمی افزود: آن‌چه شهید سلیمانی را تبدیل به اسطوره قرن کرد، فرهنگ ایثار و شهادت در وجود این عزیز بزرگوار بود و البته همه شهدا و خانواده بزرگ سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف این فرهنگ را در وجود خود دارند و امروز دشمن همین نقطه ثقل فرهنگی را هدف و نشانه گرفته است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که جوان‌های امروز به مراتب از جوان‌های اول انقلاب برای دفاع از آرمان‌ها آماده‌تر هستند، گفت: نشانه آن هم میدان‌های مقاومت در آن سوی مرزهاست.

کاظمی تصریح کرد: ما باید هوشیار و بیدار باشیم، باید تلاش و جهاد کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم چراکه بالاترین مسئولیت و مأموریت ما حفظ همین فرهنگ است و فرق هم نمی‌کند در چه دستگاهی کار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و بالاترین دستگاه فرهنگی کشور این را به عنوان مهمترین مأموریت خود تعریف کرده و بدون شک برنامه‌های متعددی را طراحی کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان داشت: برگزاری ۴۰ هزار یادواره در ۴۰ هزار مدرسه با همین نیت و عنوان بود و اگر قرار است که این فرهنگ را توسعه بدهیم باید تاریخ گذشته را به خودمان یادآوری کنیم و فراموش نکنیم دیروز ما کجا بودیم و چه کسانی کنار دست ما شهید شدند و امروز چه مسئولیتی در مقابل آن‌ها داریم.

وی اضافه کرد: ما باید قدردان خانواده‌های شهدا باشیم و در مقابل‌شان تعظیم کنیم این لازمه ورود به عرصه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

کاظمی بیان کرد: باید تلاش کنیم برای تداوم راه شهیدان سیره و رفتار شهدا در زندگی ما تجلی پیدا کند و این مهم است.

امروز یادواره‌های شهدا بهانه‌ای برای آشنایی با سیره و رفتار شهدا در حوزه‌های مختلف است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: رفتارهای عجیب سردار سلیمانی انسان را واقعا متحول می‌کند؛ رفتارش با سربازان، با مردم، با دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان و با نوزادان و رابطه او با خدای خودش و رابطه‌اش با ولی فقیه، سردار سلیمانی در عمل به ما فرهنگ ولایت‌پذیری، تکلیف‌مداری، از خود و نفس و خانواده و مال و زر و زیور دنیا گذشتن و همه خواسته‌های نفسانی را زیر پا له کردن را ثابت کرد.

دفاع مقدس سن و سال نمی شناخت/۱۵۷ دانش آموز شهید از رفسنجان تقدیم کردیم

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان اظهار کرد: در سال ۱۳۶۰ گروه‌های دانش‌آموزی آموزش را برای رفتن به جبهه از این محل آغاز کردند که می‌توان به شهید اسفندیار صابری، شهید پاکار، شهید حیدری‌پور، شهید آفرند، شهید هنری و … اشاره کرد بنابراین اینجا جای بسیار مقدسی است.

وی مجاهدت‌های دانش‌آموزان در دوران جنگ را یادآور شد و گفت: اگر این عزیزان نمی‌رفتند دشمن آنچه که برای ما در خرمشهر اتفاق افتاد برای ما رقم می‌زد اما جنگ تحمیلی که سن و سال نمی‌شناخت، همه ید واحد شدند و علیه دشمن جنگیدند و رزمندگان کاری کارستان کردند و اجازه ندادند قطعه‌ای از ایران جدا شود.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه باید در مسیر مبارزه با استکبار خود را در یادگیری بیشتر موظف بدانیم، عنوان کرد: شهرستان رفسنجان در دوران دفاع مقدس بیش از ۹۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد، ۱۵۷ نفر شهید دانش‌آموز بوده‌اند.

حسین تقوی مدیر آموزش و پرورش رفسنجان هم بر مطالعه و عمل به وصیت‌نامه شهدا به ویژه سردار سلیمانی تأکید کرد و گفت: امیدواریم در زمینه مکتب حاج‌قاسم بتوانیم راه و روش این شهید بزرگوار را ادامه دهیم.

مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور عنوان کرد: یاد و نام یک‌هزار و ۱۲۳ شهید دانش‌آموز و ۲۳۶ شهید فرهنگی استان ولایتمدار و شهیدپرور کرمان را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه حاج‌قاسم سلیمانی یک اسم نیست‌، یک مکتب و یک مدرسه درس‌آموز است، گفت: جوهره این مکتب مقاومت و ایستادگی و  دیدنداری و ولایتمداری است و همین دو ویژگی ایران اسلامی را در بالاترین مرتبه و اقتدار خودش قرار داده که در مکتب حاجقاسم سلیمانی است.

باستان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان ایران اسلامی باید سبک زندگی حاج قاسم را مطالعه کنند، تصریح کرد: به لطف دانش‌آموزان جهادی و ولایی، ما ۱۵ میلیون دانش‌آموز مثل حاج‌قاسم داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
استان کرمان رفسنجان شهدای دانش آموز یادواره
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :