شرکت مس محور توسعه منطقه باشد

  • شناسه خبر: 57932
شرکت مس محور توسعه منطقه باشد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت مس از شرکت‌های مهمی است که می تواند محور توسعه منطقه ای باشد و در راستای توانمندی‌های مردم در کنار تولید، محور توسعه منطقه باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت مس از شرکت‌های مهمی است که می تواند محور توسعه منطقه ای باشد و در راستای توانمندی‌های مردم در کنار تولید، محور توسعه منطقه باشد.

به گزارش روراستی، علیرضا رزم حسینی در حاشیه کلنگ زنی پروژه های مجتمع مس سرچشمه طی نشستی اظهار کرد: در کشور ما از ذخایر بسیار مهم و اثرگذار در توسعه، بحث معادن است و معادن در توسعه حرکت‌های بسیارخوبی آغاز کرده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: نزدیک به ۳۰ میلیون تن فولاد و ۲۸۰ هزار تن کاتد در کشور تولید می شود.

وی با بیان اینکه صنایع معدنی به عنوان صنایع مادر قلمداد می‌شوند، افزود:  در کشور ما امروز نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد پروژه جدید مس با بابرنامه‌ و زمان‌بندی مشخص آغاز شده است.

رزم حسینی تصریح کرد شرکت‌های مادر  و صنعتی بزرگ محور توسعه منطقه‌ای هستند و باید باشند؛ باید به سمتی برویم مدلی اجرا شود که شرکت‌های بزرگ با ظرفیت دولت، استان و کشور را بسازند.

وی افزود: شرکت مس از شرکت‌های مهمی است که می تواند محور توسعه منطقه ای باشد و در راستای توانمندی‌های مردم در کنار تولید

محور توسعه منطقه باشد.

رزم حسینی عنوان کرد: با همه مشکلات و تحریم ملت ایران و دولت مقاومت کردند، در ۲۹ قلم محصولات صنعتی رشد فوق العاده ای داشتیم در حوزه تولید خودرو ۲۸ درصد رشد  و در سایر صنایع هم رشد داشتیم.

وی عنوان کرد: در ۹ ماهه اخیر رشد صنعت و معدن کشور به ۵/۴ درصد رسید و تا پایان سال ۶ درصد خواهد شد در شرایط تحریم حرکت صنعتی کشور استمرار پیدا کرد و در معادن هم همینگونه بود، البته در تجارت به دلیل شرایط کرونا خساراتی دیدیم که امیدواریم با تولید واکسن بخش تجارت کشور هم نجات پیدا کند.

رزم حسنی یادآور شد: صادرات ۹ ماهه اخیر افزایش پیدا کرده و روند افزایشی دارد تا پایان سال رشد صادراتی افزایش خواهد داشت و تراز مثبتی در پیش است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
توانمندی شرکت مس محور توسعه مردم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :