تجمع کسبه رفسنجان در اعتراض به افزایش تعداد شعب افق کوروش/حریری: سیاست دولت گسترش فروشگاه های زنجیره ای است

  • شناسه خبر: 57989
تجمع کسبه رفسنجان در اعتراض به افزایش تعداد شعب افق کوروش/حریری: سیاست دولت گسترش فروشگاه های زنجیره ای است

جمعی از کسبه و مغازه داران شهر رفسنجان در اعتراض به افزایش تعداد شعب افق کوروش تجمع کردند.

جمعی از کسبه و مغازه داران شهر رفسنجان در اعتراض به افزایش تعداد شعب افق کوروش تجمع کردند.

به گزارش روراستی، در تجمع اعتراضی کسبه و مغازه داران شهرستان رفسنجان به افزایش تعداد شعب فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، یکی از این کسبه به خبرنگار ما گفت: افق کوروش و فامیلی مانند قارچ در همه جا شعبه زدند و کل روغن و شکر را به این فروشگاه های زنجیره ای دادند، آنها هم از طریق روغن و شکر کل اجناس شان را می فروشند، اما  مغازه داری که روغن و شکر نداشته باشد، مشتری ندارد و تاریخ انقضای سایر اجناس در مغازه اش تمام می شود و متحمل ضرر و زیان فراوانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گفته می شود این فروشگاه ها جواز هم ندارند، افزود: ما جواز داریم، مالیات و حق عضویت می پردازیم  اما این فروشگاه ها بدون جواز فعالیت می کنند، مسئولان به فکر جوانان و بچه های رفسنجان باشند.

یکی دیگر از این معترضان عنوان کرد: با رشد این فروشگاه ها در رفسنجان حدود بیش از دو هزار ویزیتور در حال بیکارشدن  هستند و حدود ۴۰۰ کاسب که جواز کسب گرفته و بیش از ۳۰ سال فعالیت می کنند، باید رو به تعطیلی بروند و کسب و کارشان کساد شده است.

وی با ذکر این سئوال که مگر جمعیت رفسنجان چقدر است و چرا اینقدر جواز می دهند، گفت: برای پیگیری موضوع با فرماندار هم مکاتبه کردیم اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

به گفته یکی دیگر از کسبه، در مرکز استان فقط چهار شعبه از این فروشگاه وجود دارد اما در رفسنجان حدود ۲۰ شعبه دایر شده و هر روز هم یک شعبه جدید دایر می شود.

سیاست دولت گسترش فروشگاه های زنجیره ای است/از ما استعلام نمی گیرند

شاهین حریری رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: متأسفانه از زمانی که این کار شروع شده و شعب افق کوروش در کشور دایر شده به ویژه در شهرستان ها مشکلاتی برای کسبه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت و ظرفیت، رفسنجان کشش این تعداد فروشگاه زنجیره ای را ندارد؛ پیگیری کردیم مجوزها متمرکز از کشور صادر می شود و می توانند فروشگاه های زنجیره ای را گسترش دهند. با کرمان صحبت کردیم اگر بناست طبق قانون هم باشد بر اساس ظرفیت رفسنجان باشد.

حریری عنوان کرد: حدود ۱۲ فروشگاه افق در رفسنجان دایر شده  و بقیه فروشگاه های بزرگ هم مانند رفاه و …داریم، و در حال حاضر ۲۰ فروشگاه زنجیره ای در مجموع در شهر رفسنجان دایر شده داریم، سیاست دولت گسترش فروشگاه های زنجیره ای است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نتوانستیم از نظر قانونی جلوی گسترش این فروشگاه ها را بگیریم، افزود: فروشگاه های اینترنتی هم اضافه شده است، ضمن اینکه قرار است تا پایان سال هم تعدادی از شعب کوروش به شعب رفسنجان اضافه شود که پیگیری می کنم جلوی این کار گرفته شود.

رئیس صمت رفسنجان تأکید کرد: برای گسترش این شعب در کشور  کارشناسی درستی نشده و زمانی که مجوز می خواهند صادر کنند، از ما  استعلام نمی گیرند، اگر هماهنگی می شد، بهتر بود.

وی در خصوص توزیع سهمیه برنج و روغن و…به این فروشگاه ها گفت: این فروشگاه ها سهمیه دولتی از تهران دارند که خود انگیزه ای می شود مردم به این فروشگاه ها گرایش پیدا کنند.

حریری متذکر شد: شهر کرمان ۲۵ فروشگاه دارد و رفسنجان ۱۱ تا که نسبت به مرکز استان این تعداد، زیاد است.

گردش مالی شعب کوروش در تهران است

احمد امیری رئیس صنف سوپرمارکت و لبنیات رفسنجان هم به خبرنگار ما گفت: شعب کورش و سایر فروشگاه های زنجیره ای روز به روز مانند قارچ رویش دارند، شهر رفسنجان در نهایت می تواند چهار، پنج فروشگاه از این شعب داشته باشد، با این روش شهر گنجایش ندارد.

وی ادامه داد: خیلی از اعضای صنف ما با وجود این تعداد فروشگاه متحمل خسارات زیادی می شوند، خیلی از همکاران ما مغازه های خود را جمع کردند. کسی که می خواهد مجوز صادر کند استعلام از اصناف و صنعت، معدن  و تجارت بگیرد.

امیری خاطرنشان کرد: این تعداد شعبه حتی گردش مالی شان هم در تهران است و تمام دستگاه کارتخوانشان به تهران وصل است و هیچ گونه عوارض و مالیاتی هم در رفنسجان نمی پردازند.

انتهای پیام

 

برچسب ها:
افق کوروش رفسنجان صمت کسبه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :