روراستی گزارش می دهد:

پرورش ماهی خاویاری در منطقه نوق رفسنجان

  • شناسه خبر: 58224
پرورش ماهی خاویاری در منطقه نوق رفسنجان

منطقه نوق رفسنجان دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه شیلات است که در کنار بزرگترین تولیدکننده آرتمیا در خاورمیانه تولید ماهی‌های خاویاری هم در این منطقه رونق گرفته است.

منطقه نوق رفسنجان دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه شیلات است که در کنار بزرگترین تولیدکننده آرتمیا در خاورمیانه تولید ماهی‌های خاویاری هم در این منطقه رونق گرفته است.

به گزارش روراستی، آفاق فلاحتی کارشناس شیلات جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان در حاشیه بازدید نماینده مردم در مجلس و مدیر جهادکشاورزی از سایت پرورش ماهی خاویاری در نوق طی توضیحاتی اظهار کرد: در سالن‌های سرپوشیده شیوه تولید، متراکم است و در این شیوه ماهی درگیر بیماری نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ استخر در این مجموعه است که ظرفیت هر استخر ۸۵۰ کیلوگرم تا یک و نیم تن است، ادامه داد: قطر استخرها ۸ متر است و در مجموع ظرفیت سالن۱۰ تن است که تا ۲۰ تن هم می‌تواند تولید کنند.

فلاحتی خاطرنشان کرد: در این مزرعه امکانات و تجهیزات برای استحصال خاویار در نظر گرفته شده، معمولا استحصال خاویار از ده سال آینده شروع می‌شود اما تولید گوشت اگر الان ماهی‌ریزی شود، سه سال دیگر ماهی به تولید و فروش می‌رسد.

وی عنوان کرد: ماهی سه ساله وزن ۳ کیلوگرمی دارد و ماهی‌های خاویاری ۱۰ کیلوگرم وزن دارند.

کارشناس شیلات جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با تأکید بر اینکه تولید در این مجموعه دائم کنترل می‌شود و ماهی‌های ماده برای خاویار جداسازی می‌شوند، افزود: آب کاملا به‌صورت گردشی است و سالن مجهز به سیستم فیلتراسیون است.

وی بیان کرد: ظرفیت این سالن خیلی بالاست و خاویار بر اساس گونه‌های مختلف متفاوت است،  بهترین گونه خاویاری فیل‌ماهی است که بزرگترین ماهی خاویاری دریای خزر است و بهترین خاویار دنیا به‌شمار می‌شود و در خصوص قیمت بر اساس گونه‌هایی که تولید خاویار می‌کنند، قیمت فرق می‌کند.

ناصری سرمایه‌گذار این مجموعه عنوان کرد: در این مزرعه برای چهار نفر اشتغالزایی شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
استخر پرورش ماهی بازدید نماینده رفسنجان شیلات ماهی خاویاری نوق
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :