امروز تور بازدید توانمندی‌های نظامی برای تیم مذاکره کننده برگزارشد

  • شناسه خبر: 5839
امروز تور بازدید توانمندی‌های نظامی برای تیم مذاکره کننده برگزارشد

حدود دوماه پس از توصیه رهبر معظم انقلاب درباره برگزاری تور نظامی و تور علمی برای مسئولان کشور، محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ، به همراه معاونین روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، از بخش‌های مختلف صنایع دفاعی وزارت دفاع بازدید کردند. به گزارش روراستی؛ حدود دوماه پس از توصیه […]

حدود دوماه پس از توصیه رهبر معظم انقلاب درباره برگزاری تور نظامی و تور علمی برای مسئولان کشور، محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ، به همراه معاونین روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، از بخش‌های مختلف صنایع دفاعی وزارت دفاع بازدید کردند.

به گزارش روراستی؛ حدود دوماه پس از توصیه رهبر معظم انقلاب درباره برگزاری تور نظامی و تور علمی برای مسئولان کشور، محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ، به همراه معاونین روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، از بخش‌های مختلف صنایع دفاعی وزارت دفاع بازدید کردند.

به گزارش رجانیوز، در جریان این بازدید که سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز حضور داشت، ظریف در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تمجید از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های روزافزون صنایع دفاعی کشور در سال‌های اخیر گفت: برای هر ایرانی میزان پیشرفت، خودباوری و توان علمی و فنی کشور افتخارآفرین است و بحمدالله حوزه دفاعی و صنایع ما نه تنها برای دفاع کشور، بلکه برای پیشرفت صنایع مختلف نیز، فعالیت‌های عظیم و قابل توجهی را انجام داده است.

وزیر امور خارجه با اشاره به زبانزد بودن ایرانیان در مقاومت و ایستادگی افزود: ملت بزرگ ما با دارا بودن توان سخت‌افزاری عظیم، این اطمینان را در خود تقویت کرده‌اند که به هیچ کشوری اجازه طمع و نفوذ به مرزهای ایران را ندهند و همچنین از این توان برای پیشرفت و توسعه فناوری تمامی حوزه‌های کشور، به‌خصوص فناوری‌های نوین بهره گیرند.

ظریف در پایان با تقدیر از فعالان عرصه صنعت دفاعی کشور تصریح کرد: این فعالیت‌ها به‌طور قطع، تداوم رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان دفاع مقدس است و مردم شریف ایران نیز همواره سپاسگزار و مدیون تلاش‌های این انسان‌های شریف هستند.

وزیر امور خارجه در حالی به صورت مستقیم در جریان توانمندی های نظامی ایران قرار گرفت که رهبر معظم انقلاب تیرماه سال جاری در دیدار اساتید دانشگاه تاکید کردند برای آنکه برخی از مسئولان در جریان توانمندی های نظامی و علمی دانشمندان ایرانی قرار بگیرند ، برای آنان تور نظامی و تور علمی برگزار شود:

«یک وقتى یکى از مسئولین کشور درباره‌ى مسائل نظامى یک نظرى داده بود که خب مطابق واقع نبود؛ بنده گفتم یک “تور نظامى” براى مسئولین کشور قرار بدهید؛ بیایند یک خرده‌اى در محیطهاى نظامى گردش کنند، حقایقى را، واقعیّاتى را ببینند، معلوماتشان نسبت به موجودىِ نظامى کشور بالا برود. حالا در مورد مسائل علمى هم متأسّفانه گویا همین‌جور است؛ باید یک “تور علمى” بگذاریم براى مسئولین در بخشهاى مختلف.»

این بخش از اظهارات رهبر انقلاب به نظر می رسد اشاره ای ظریف به اظهارات احساسی و ناپخته محمد جواد ظریف در آذرماه سال گذشته بوده است که در جمع دانشجویان دانشگاه تهران به بهانه دفاع از پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی، توان نظامی کشور در برابر آمریکا را نادیده گرفت و گفت: «غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند، از مردم ایران می‌ترسند. آیا فکر کردید آمریکا که می‌تواند با یک بمب، تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟ آیا واقعا به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی‌آید؟ بر اساس کدام سند فکر می‌کنید آمریکا می‌تواند به اطلاعات نظامی ما دست پیدا کند؟»

گفتنی است در همان برهه بسیاری از مقامات ارشد نظامی کشور به این اظهارات سطحی و نپخته واکنش نشان داده و تصریح کردند که متاسفانه آقای ظریف اطلاعات لازم درباره توانایی دفاعی و موشکی کشور را ندارد.

به عنوان مثال، سردار دهقان وزیر دفاع دولت تدبیر و امید در دی ماه 92 در سخنانی در مراسم بزرگداشت شهیدان حاج احد کاظمی و حاج حسان اللقیس با اشاره به اظهارات ظریف در دانشگاه تهران اظهار کرد: «جایی گفته شد که آمریکا اگر بخواهد می‌تواند نظام دفاعی ما را از کار بیندازد، اما ملت ما نماد عینی شعار “ما می‌توانیم” و اینکه آنها امروز نمی‌توانند کاری کنند از سر دلسوزی نیست، بلکه توان آن را ندارند.»

دهقان با بیان اینکه ما احتیاجی به سلاح هسته‌ای نداریم، تصریح کرد: «اما به لحاظ سلاح‌هایی که ما را در نبرد نامتقارن بر آمریکا پیروز کند، در اوج هستیم.»

چند روز بعد سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران نیز گفت: «من توضیح دادم ایشان (ظریف) تجربه و تخصص این بحث را ندارند درست است که ایشان را یک دیپلمات صاحب نظر می دانیم ولی در مسائل نظامی و امنیتی تجربه نداشتند. به هیچ وجه این طور نیست که سیستم دفاعی ما با دو بمب از بین برود. ممکن است یک سری از زیر ساخت ها از بین برود ولی توان موشکی و توانمندی های استراتژیک سپاه به طوری است که اگر هزاران بمب بزنند شاید بتوانند 10 تا 20 درصد توان موشکی سپاه را بکاهند

سردار وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی نیروهای مسلح نیز در اردیبهشت ماه سال جاری با هشدار نسبت به تصور معکوس درباره ضعف و قدرت خود و دشمن گفت: «ضعف امروز دشمن در از دست دادن قدرت پیش بینی است به عنوان مثال آنها تصور می کردند فتنه های سال های 78 و 88 پیروز می شود، اما اینگونه نشد لذا نباید برای دشمن توانمندی های فوق العاده تصور کرد.»

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :