درگیری بین اعضای گروه های تروریستی جیش العدل و جیش النصر

  • شناسه خبر: 5911
درگیری بین اعضای گروه های تروریستی جیش العدل و جیش النصر

اخبار منتشر شده از منطقه کویته پاکستان حکایت از آن دارد درگیری بین دو گروهک تروریستی جیش النصر به سرکردگی عبدالرئوف ریگی و جیش العدل به سرکردگی محمدظاهر با نام مستعار صلاح‌الدین فاروقی، تعدادی کشته و مجروح برجای گذاشته است. به گزارش روراستی به نقل ازبولتن نیوز،  روز گذشته، پلیس پاکستان اعلام کرده کرده که […]

اخبار منتشر شده از منطقه کویته پاکستان حکایت از آن دارد درگیری بین دو گروهک تروریستی جیش النصر به سرکردگی عبدالرئوف ریگی و جیش العدل به سرکردگی محمدظاهر با نام مستعار صلاح‌الدین فاروقی، تعدادی کشته و مجروح برجای گذاشته است.
درگیری بین اعضای گروه های تروریستی جیش العدل و جیش النصر
به گزارش روراستی به نقل ازبولتن نیوز،  روز گذشته، پلیس پاکستان اعلام کرده کرده که یک خودروی حامل 5 نفر از اعضای گروهک تروریستی موسوم به جیش النصر به سرکردگی عبدالرئوف ریگی در اثر تصادف مجروح  و به بیمارستان کویته منتقل شده اند. اما به نظر می رسد که این حوادث در اثر درگیری بین دو گروه رخ داده است…
این خبرها نشان می دهد که این حوادث براثر درگیری بین دو گروه تروریستی  و به دنبال تشدید اختلاف های اخیر بین آنها رخ داده است.
برخی رسانه های پاکستان نیز خبر داده اند که به دنبال این درگیری ها بین دو گروه تروریستی، که با عنوان تصادف خودرو اعلام شده است، 5 نفر به بیمارستان کویته پاکستان منتقل شده اند.
این اتفاق نشان می دهد که به دنبال اختلاف هایی که بعد از اعدام عبدالمالک ریگی، سرکرده گروهک جندالشیطان بین دو گروه کافر و تروریستی جیش العدل و جیش النصر ایجاد شده، اعضای این دو گروه و به خصوص عبدالرئوف ریگی و محمدظاهر صلاح‌الدین فاروقی به جان هم افتاده اند و مانند گروه های مافیایی به تسویه حساب داخلی و ترور ونابودی یکدیگر دست زده اند.
این درگیری ها نشان دهنده خشونت و عدم اعتقاد اعضای این گروه های کافر تروریستی است که مانند گروه های مافیایی مواد مخدر عمل می کنند و هر گاه که بین آنها اختلافی ایجاد می شود به سراغ هم می روند و با حذف یکدیگر، اهداف شیطانی و مافیایی خود را دنبال می کنند.

درگیری بین اعضای گروه های تروریستی جیش العدل و جیش النصر

همان طور که گروه تروریستی داعش فرزند ناخلف القاعده است و امروز به جنایت و کشتار و حذف مسلمانان در عراق و سوریه اقدام کرده، تعدادی از اعضای گروه تروریستی ریگی، با تشکیل دو گروهک تروریستی جیش العدل و جیش النصر به عنوان فرزندان ناخلف جند الشیطان، به دنبال کسب منافع، به جان هم افتاده اند و قصد حذف یکدیگر را دارند…
اظهارات پلیس پاکستان صحت مجروح یا کشته شدن این افراد و انتقال آنها به بیمارستان را تایید می کند و حال باید منتظر ماند تا اخبار رسمی روزهای آینده، پرده از موضوعات مرتبط با این حوادث بردارد و گوشه هایی دیگر از جنایات این گروه های تروریستی و اختلاف و درگیری بین آنها را روشن سازد.

اختلاف در جیش العدل و جیش النصر

با شدت گرفتن مخالفت‌ها و حس قدرت‌‌طلبی عبدالرئوف و صلاح‌الدین در اوایل سال ۱۳۹۳، عبدالرئوف با صدور بیانیه‌ای تشکیل گروهکی جدید با نام جیش‌النصر را در شبکه‌ها و فضای مجازی اعلام کرد.
بعد از دستگیری و اعدام عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله،‌ اعضای این گروهک غافلگیر شدند. زیرا عبدالمالک معدوم جانشینی برای خودش تعیین نکرده و عملاً گروهک بدون سرکرده مانده بود. در همین زمان به نظر می‌رسید که عبدالرئوف ریگی برادر بزرگ‌تر عبدالمالک به عنوان سرکرده‌ تعیین شود. اما این اتفاق روی نداد و شخص دیگری به نام محمدظاهر و نام مستعار صلاح‌الدین فاروقی به عنوان سرکرده‌ انتخاب شد.
با منحل شدن جنداله فرد مذکور یعنی صلاح‌الدین فاروقی با تأسیس گروه جدیدی با عنوان جیش‌العدل به فعالیت‌های تروریستی خود ادامه داد و عبدالرئوف به عنوان سخنگوی گروهک انتخاب شد.

درگیری بین اعضای گروه های تروریستی جیش العدل و جیش النصر
اواخر سال ۹۲ بود که تعدادی از افراد گروهک تروریستی جیش‌العدل با ورود به مرزهای مشترک ایران با پاکستان اقدام به ربودن و گروگانگیری ۵ مرزبان ایرانی و استقرار آن‌ها در مناطق کوهستانی پاکستان کردند.
با بزرگ‌نمایی رسانه‌ها و فضاهای مجازی، چهره‌ی این گروه بیشتر شناخته شد.
در همین زمان گروهک خبر قتل گروهبان دانایی‌فر یکی از گروگان‌ها را اعلام کرد و  همین امر به سبب مخالفت عبدالرئوف باعث آشکار شدن عمق اختلافات سرکردگان گروه شد.
عبدالرئوف به عنوان سخنگوی گروهک در فضای مجازی و مصاحبه‌هایی که با شبکه‌های مختلف انجام داد مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرد.
با شدت گرفتن مخالفت‌ها و حس قدرت‌طلبی عبدالرئوف و صلاح‌الدین در اوایل سال ۱۳۹۳ عبدالرئوف با صدور بیانیه‌ای تشکیل گروهکی جدید با نام جیش‌النصر را در شبکه‌ها و فضای مجازی منتشر کرد. در بخشی از اساسنامه این گروهک این چنین آمده است «… این گروه هیچ‌گونه تقابل و تضادی با گروهک‌های دیگر مانند جیش‌العدل ندارد و هر دو گروه برای رسیدن به هدف مشترک مبارزه و جهاد تلاش می‌کنند. هدف از تشکیل این گروهک وجود اختلاف نظرهای جزئی در شیوه مبارزه است.»

البته این گفتار چندان صادق نبود و با گذشت زمان کذب این ادعا آشکار شد و به حدی اختلافات بالا گرفت که هر دو طرف افرادی از گروه مقابل را به قتل رساندند و همین موضوع به فضاهای مجازی و رسانه‌‎ها کشیده شد و باعث رسوا شدن هر دو جریان گردید و معلوم شد که هر گروه به دنبال منافع خود هستند و ادعاهایشان برای دست‌یابی به عدالت و برابری پوچ و بی‌اساس است و هنگامی که منافع خود را در خطر ببینند حاضر به انجام هر کاری هستند.

برچسب ها:
تروریست رفسنجان روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :