وزارت اطلاعات مانع سرقت انگلیسی ها شد

  • شناسه خبر: 5949
وزارت اطلاعات مانع سرقت انگلیسی ها شد

به گزارش روراستی: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز گذشته اطلاعیه‌ای صادر کرد و از مقابله سربازان گمنام امام زمان(عج) با یک سرقت بزرگ در ایران خبر داد. بر اساس اطلاعیه وزارت اطلاعات، سارقان از عوامل بی‌بی‌سی فارسی بوده و تلاش داشتند اسنادی فرهنگی و تاریخی از ایران را به سرقت ببرند. به گزارش «وطن امروز» […]

به گزارش روراستیوزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز گذشته اطلاعیه‌ای صادر کرد و از مقابله سربازان گمنام امام زمان(عج) با یک سرقت بزرگ در ایران خبر داد. بر اساس اطلاعیه وزارت اطلاعات، سارقان از عوامل بی‌بی‌سی فارسی بوده و تلاش داشتند اسنادی فرهنگی و تاریخی از ایران را به سرقت ببرند.

به گزارش «وطن امروز» به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات، سربازان گمنام امام زمان(عج) با اشراف و رصد هوشمندانه، عملیات سرقت اسناد هنری، تاریخی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را خنثی کردند. بر اساس این گزارش، شبکه معاند بی‌بی‌سی برای جبران ناکامی‌های خود با استفاده از عناصر وابسته داخلی، بر خلاف عرف و قوانین حاکم بر رسانه‌ها و حقوق بین‌الملل اقدام به سرقت اسناد تاریخی از مراکز اسناد آرشیوی رسمی کرد که این عملیات توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی شد و اقدام لازم صورت پذیرفت. در این اطلاعیه همچنین آمده است: اطلاعات تکمیلی در زمان مقتضی به اطلاع مردم شریف ایران اسلامی خواهد رسید. متن اطلاعیه وزارت اطلاعات نشان می‌دهد عملیات سرقت بی‌بی‌سی فارسی برای «مراکز اسناد آرشیوی» طراحی شده بود. بر همین اساس دانستن ماهیت و اهداف این سرقت چندان سخت نیست.

به گزارش «وطن امروز»، بی‌بی‌سی فارسی اگرچه تحت عنوان یک شبکه تلویزیونی فعالیت می‌کند اما طی سال‌های اخیر مشخص شد عوامل اصلی این شبکه انگلیسی، فعالیت‌های دیگری را دنبال می‌کنند و این شبکه تنها پوششی برای پیگیری این فعالیت‌هاست. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته نیز با دستگیری برخی عناصر بی‌بی‌سی فارسی، به اطلاعات مهمی درباره فعالیت‌های پنهان این شبکه در ایران پی برد. از آنجا که بی‌بی‌سی فارسی در ماجرای انتخابات ریاست جمهوری 88 فعالیت خود را آغاز کرد و در ادامه به حمایت از جریان سیاسی اصلاح‌طلب پرداخت، لذا متاسفانه ظرفیت این اصلاح‌طلبان برای تقویت بی‌بی‌سی فارسی در ایران به کار گرفته شد به گونه‌ای که طی این سال‌ها بارها خبرنگاران اصلاح‌طلب به خاطر ارتباط و انتقال اطلاعات به بی‌بی‌سی فارسی دستگیر شده‌اند.

همکاری ویژه اصلاح‌طلبان با بی‌بی‌سی فارسی باعث شد تصمیم‌گیران اصلی بی‌بی‌سی بتوانند اطلاعات ویژه‌ای از برخی حوزه‌های مهم کشور بویژه حوزه‌های اقتصادی به‌دست آورند که در این میان این اطلاعات در برخی موارد در حوزه تحریم‌ها نیز استفاده شد. در حوزه امنیتی نیز آنان به اندازه‌ای دارای نفوذ شدند که از درون زندان اوین اطلاعاتی برای آنها ارسال می‌شد که در ماجرای بند 350 اوین عمق این همکاری مشخص شد. اکنون نیز همکاری برخی عناصر با بی‌بی‌سی فارسی در حوزه فرهنگی کشف و خنثی شده است.

وزارت اطلاعات در این بیانیه از همکاری برخی عناصر داخلی با بی‌بی‌سی فارسی خبر داده است و این نشان می‌دهد این افراد اکنون در حوزه‌های فرهنگی نیز در حال همکاری با عوامل انگلیس هستند که البته با اقدام به موقع وزارت اطلاعات ناکام مانده‌اند. البته سرمایه‌گذاری‌های انگلستان بر برخی عوامل ایرانی فعال در حوزه فرهنگ از مدت‌ها قبل مشاهده شده بود. میهمانی‌های ویژه در سفارت انگلیس و دعوت از هنرپیشه‌ها و نیز برخی عناصر فعال در حوزه فرهنگ، بارها اتفاق افتاده بود. به هر حال، در محافل امنیتی این موضوع یعنی همکاری‌های نزدیک یک جریان سیاسی با انگلستان چندین سال است به صورت اساسی مطرح و بررسی می‌شود که البته محدود شدن انگلیسی‌ها در ایران طی سال‌های اخیر تا حدودی این ارتباطات را دچار خدشه کرد.

البته اخیرا و در ماجرای دیدار بی‌سابقه حسن روحانی و دیوید کامرون، امید وابستگان داخلی برای بهبود ارتباطات و نیز بازگشایی سفارت انگلیس در ایران جان گرفت که البته با توهین‌های مکرر کامرون در دیدار با روحانی و نطق او در سازمان ملل علیه ایران، این امیدها تاحدودی ناامید شده است.

منبع:598

برچسب ها:
اطلاعات انگلیس رفسنجان روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :