مهمترین توقع مردم از رئیس جمهور منتخب چیست؟

  • شناسه خبر: 623
مهمترین توقع مردم از رئیس جمهور منتخب چیست؟

دكتر محمد سليماني*  حضور بیش از 72% درصد مردم پای صندوقهاي رأی بدون شک حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری را تحقق بخشید. انقلاب را برای چند سال دیگر بیمه کرد. نشان داد مردم به نظام و رهبری اعتقاد عمیق قلبی دارند و امیدوار به آینده هستند. نشان داد مردم نظام و کشورشان را […]

دكتر محمد سليماني*
 حضور بیش از 72% درصد مردم پای صندوقهاي رأی بدون شک حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری را تحقق بخشید. انقلاب را برای چند سال دیگر بیمه کرد. نشان داد مردم به نظام و رهبری اعتقاد عمیق قلبی دارند و امیدوار به آینده هستند. نشان داد مردم نظام و کشورشان را جانانه دوست دارند.
ویژگیهای انتخابات : بسیار آرام، کم حاشیه، با شکوه، شاداب، زیبنده ملت ایران، و دشمن شکن.
نتیجه انتخابات : رئیس جمهور منتخب، جناب آقای دکتر روحانی، با حاشيه رأی حدود 350 هزار رأی بيش از حد نصاب لازم، آن هم در 37 میلیون رأی مردم انتخاب شد. یعنی نتیجه می گیریم که سر دمداران فتنه در سال 1388 چه ظلمی به کشور کردند. چون در آن سال حاشیه رأی رئیس جمهور منتخب تا حد نصاب 50% لازم برای انتخاب، حدود 4 میلیون رأي بود. ولي این بی انصافان نظام را به تقلب متهم کردند. جهانیان امسال دیدند که نظام حتی برای 350 هزار رأی هم فردی را که متمایل به اصلاح طلبان است و گاهاً از نماد و عکس های سران فتنه استفاده کرده است، ارزش قائل شد و او را تائید کرد. حتی تقاضای بازنگری در هیچ صندوقی هم نشد. در صورتي که اگر چنین تقاضای می شد ممکن بود نتیجه را تغییر دهد. چون اختلاف با حد نصاب 50% در حد بسیار جزئی و کم بود. در حالیکه مجری و ناظر هر دو انتخابات دقیقاً یکسان بودند. همه کاندیدها تبریک گفتند. این یعنی تراز مردم سالاری ملت و نظام ایران در دنيا بی نظیر است. این یعنی فرمایش حضرت آقا که پاسداری و امانت داری از حق مردم و حق کاندیدا تکلیف است و نظام به این تکلیف صادقانه عمل کرد. این یعنی تو دهنی به همه سران فتنه و سایر دشمنان ایران اسلامی که نظام را در سال 1388 متهم به تقلب کردند. این یعنی بدبختی و بیچارگی برای سران فتنه 1388 و استکبار جهانی. این یعنی عظمت انقلاب و رهبری. این نتیجه یعنی نظام ایران در سطح دنیا دارای مدل مردم سالاری پیشرفته تري است.
این حرکت ملت ایران یعنی الگو سازی برای سایر ملت ها. این عمل یعنی مردمی بودن انقلاب اسلامی و رهبر آن. اين نتيجه يعني كارآمدي اجرايي دولت فعلي.
حرکت ملت ایران در روز 24 خرداد، از یک طرف خط بطلان بر همه اتهامات دشمن و بدخواهان و فریب خوردگان و منحرفین از نظام اسلامی و مخالفان دولت کشید و از طرف دیگر رشد و بالندگی انقلاب اسلامی و استواری و استحکام آن و امانت داري مجريان و ناظران را نشان داد.
بدیهی است رئیس جمهور منتخب باید به این ویژگیهای ملت پایبند باشد و به مطالبات این مردم شریف پاسخ دهد و نسبت به باج خواهی و زیاده خواهی دشمنان ملت و منحرفین و فتنه گران مقاومت کند و فقط به خدمت مردم و انقلاب بپردازد. اولویت اصلی مردم و رهبری در این مرحله خلق حماسه اقتصادی است. اگر رئیس جمهور منتخب در جهت پاسخ به این مطالبه، حرکت چشم گیر کرد مردم را همراه خود می کند و اگر خدای نخواسته مثل اصلاح طلبان دوران اصلاحات به حاشیه سازی و بازی در حوزه توسعه سیاسی يعني تنش افزايي در جامعه پرداخت و یا مثل دوران سازندگی به نام سازندگی دست اطرافیان را برای دست درازی به بیت المال باز گذاشت، دیری نخواهد گذشت که مردم در رأی خود تجدید نظر می کنند.
امروز خواست مردم از رئیس جمهور منتخب طبق شعاری که داده است اعتدال و نرم خوئی و دوری از افراط و تفریط است که باید فرصت برای رشد و خلاقیت جوانان فراهم کند. در زمینه ایجاد اشتغال برنامه اجرائی بدهد و پیاده سازی کند. گرانی را از دوش مردم بردارد و به فکر معيشت مردم باشد. امروز مردم از رئیس جمهور منتخب امور فرعی نمی خواهند.
انتخابات روز 24 خرداد نشان داد ظرفیت اصوگراها و مردم ایران بسیار بالاست. گرچه نتیجه به نفع اصولگراها نبود، ولی خانه و اتوبوس و مسجد و بانکی آتش نگرفت، و انشاءالله حرمت ماه خدا شکسته نخواهد شد، روز قدس هم چراغ سبزی به اسرائیل و امریکا نشان داده نخواهد شد، عکس امام (ره) پاره نخواهد شد، حرمت روز عاشورا شکسته نخواهد شد و در روز تاسوعا و عاشورا هلهله مستانه ای صورت نخواهد گرفت. هیچ کاندیدی راه خود محوری و خود خواهی در پیش نگرفت و رئیس جمهور منتخب هم قبل از اعلام نتیجه خود را پیروز نامگذاری نکرد. اصولگرائی در ایران پر ظرفیت و توانمند و کار آمد است و لذا از هیچ لحظه و فرصتی برای کمک به دولت یازدهم دریغ نخواهد کرد. خلاصه خلوص نیت مردم و اصولگراها در این مرحله الگوئی بارز و برجسته برای همه شد.
توقع مردم از رئیس جمهور منتخب تبلیغ اسلام ناب محمدی است و مبارزه با سرمایه داری و تکنوكراسي غربی و این توقع انقلابی بسیار بجاست.
مردم منتظرند ببینند رئیس جمهور منتخب چگونه از افراد خبره و توانمند و شایسته و مستقل کشور با اولویت حل مشکلات مردم استفاده می کند. مردم دغدغه دارند که نکند افراطیون مشارکتی و اصلاح طلبان تند رو دولت یازدهم را در حلقه های خود قرار دهند و مصیبتی به مصیبت های قبلی اضافه کنند.
بدیهی است که چشم تیز بین ملت ایران مسائل سیاست خارجی را رصد می کند و امید به عزت و سربلندی خود دارد. بايد تأمین خواست مردم با مقاومت و عزت مداری تحقق یابد.
برچسب ها:
رفسنجان ،روراستی ، مردم ،انتخابات ،توقع مردم ،توقع وریس جمهور ،ریس جمهور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :