توزیع واکسیناسیون ” پنتا والان ” از نیمه دوم آبانماه

  • شناسه خبر: 6372
توزیع واکسیناسیون ” پنتا والان ” از نیمه دوم آبانماه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : در راستای طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت ، تغییر در برنامه واکسیناسیون همگانی با ورود و توزیع واکسن برعلیه یک میکروب خطرناک به نام هموفیلوس انفلوانزا و درقالب واکسن پنجگانه ( پنتاوالان ) در این ماه آغاز می گردد. دکتر احمد جمالی زاده در گفتگو […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : در راستای طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت ، تغییر در برنامه واکسیناسیون همگانی با ورود و توزیع واکسن برعلیه یک میکروب خطرناک به نام هموفیلوس انفلوانزا و درقالب واکسن پنجگانه ( پنتاوالان ) در این ماه آغاز می گردد. P1070966
دکتر احمد جمالی زاده در گفتگو باخبرنگار روراستی افزود : این واکسن که مجموعه ای از 5 واکسن بر علیه بیماریهای دیفتری ،کزاز، سیاه سرفه ، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوآنزا است ، از نیمه دوم آبانماه در مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت تحت پوشش دانشگاه توزیع می شود.
دکتر جمالی زاده در خصوص مزایای این واکسن گفت: از مزایای واکسن” پنتاوالان” علاوه برایمنی بر علیه پنج بیماری مذکور ، تعداد دفعات تزریق کمتر ،درد و ناراحتی کمتر کودک ،تعداد کمتر عوارض ناشی از تزریق و برنامه ریزی آسانتر برای ایمن سازی می توان نام برد .
وی ادامه داد : این واکسن در دو، چهار و شش ماهگی به شیرخواران تزریق می شود.
گفتنی است ، باکتری هموفیلوس آنفلوانزا تیپ ب بر خلاف تشابه اسمی با ویروس انفلوانزا ، به بیماری انفلوانزا هیچ ارتباطی ندارد . این باکتری باعث پنومونی( سینه پهلو ) ، مننژیت ، عفونت گلو و مفاصل و…. در کودکان زیر پنج سال شده و یکی از علتهای اصلی ناتوانی و مرگ و میر در این گروه سنی است .

برچسب ها:
واکسن پنتاوالان، روراستی، رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :