رفسنجان بحرانی ترین وضعیت آب از لحاظ کمی و کیفی در استان را دارد

  • شناسه خبر: 6520
رفسنجان بحرانی ترین وضعیت آب از لحاظ کمی و کیفی در استان را دارد

فرماندار رفسنجان گفت: استان کرمان یکی از بحرانی ترین دشت های کشور و دشت رفسنجان نیز یکی از بحرانی ترین مناطق استان از لحاظ کیفیت و کمیت آب است. به گزارش روراستی: حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در جلسه بررسی وضعیت آب شهرستان، استان کرمان را یکی از بحرانی ترین دشت های کشور و دشت رفسنجان […]

فرماندار رفسنجان گفت: استان کرمان یکی از بحرانی ترین دشت های کشور و دشت رفسنجان نیز یکی از بحرانی ترین مناطق استان از لحاظ کیفیت و کمیت آب است.

به گزارش روراستی: حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در جلسه بررسی وضعیت آب شهرستان، استان کرمان را یکی از بحرانی ترین دشت های کشور و دشت رفسنجان یکی از بحرانی ترین مناطق استان از لحاظ کیفیت و کمیت دانست و اظهار داشت: از یک هزار و 185 حلقه چاه ، یک هزار و 23 حلقه در کشاورزی و مابقی برای شرب ، فضای سبز و سایر موارد استفاده میگردد.

وی افزود: سالانه 542 میلیون متر مکعب از دشت رفسنجان استحصال می شود و از طرفی میزان بالای برداشت آب موجب شده است تا سالانه نزدیک به یک متر افت آب داشته باشیم که این وضعیت بحرانی رفسنجان را نشان می دهد.

وی تامین آب شرب شهرستان و تعادل بخشی آن را یکی از موضوعات مهمی برشمرد و تصریح کرد: از طرف دیگر لازم است تا کمک به جبران برداشت های آب در سطح شهرستان صورت گیرد.

ملانوری سطح کیفیت آب در شهرستان را پایین دانست و خاطر نشان کرد: سالهاست که بحث انتقال آب به استان در میان بوده است و نیاز است تا در زمینه کیفیت آب شهرستان نیز اقدامات جدی صورت گیرد.

در این جلسه همچنین موضوع استفاده از دستگاه های تصفیه خانگی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد رضا بختیاری مدیر عامل آب منطقه ای استان کرمان نیز در جلسه بررسی وضعیت آب شهارستان رفسنجان، آب شرب این شهرستان را به لحاظ کمی و کیفی دارای مشکلاتی دانست و اظهار داشت: رفسنجان به لحاظ منابع آب در سطح کشور در بحرانی ترین وضعیت قرار دارد که برای حل این مشکل کارهای زیربنایی در حال انجام است و در آینده شاهد بهبود منابع آبی در استان و شهرستان هستیم.

وی افزود: دشت های استان کرمان طی چند سال اخیر نابود شده است و در تابستان امسال نزدیک به 30 تا 35 درصد قطعی آب را داشتیم.

بختیاری خاطر نشان کرد: تاکنون 100 متر او.ل لایه شیرین استان را از دست داده ایم و در حالیکه استانی مانند اصفهان 600 میلیون آب سطحی وارد استان کرده است در استان کرمان این میزان صفر بوده است.

وی با اشاره به اهمیت آب شرب استان در زمان کنونی تصریح کرد: استان کرمان چاره ای جز انتقال آب شرب از بهشت آباد اصفهان را ندارد که با همت مسئولین باید انجام شود، در صورت ورود 180 میلیون متر مکعب آب به شمال استان کرمان نزدیک به 25 سال مشکل آب استان حل می شود.

برچسب ها:
آب بحران رفسنجان روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :