پیام سردار سلیمانی به رزمندگان فلسطینی ما را شگفت زده کرد

  • شناسه خبر: 7008
پیام سردار سلیمانی به رزمندگان فلسطینی ما را شگفت زده کرد

آخرین تحولات فلسطین و مسجدالاقصی سه شنبه پس از نماز مغرب و عشاء در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد.

به گزارش روراستیبه نقل از هم اندیشی؛ نشست آخرین تحولات فلسطین و مسجدالاقصی سه شنبه پس از نماز مغرب و عشاء در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد.

شیخ سید حسین برکة عالم برجسته فلسطینی و از اعضای مؤسس مقاومت اسلامی فلسطین در این نشست ضمن تبیین آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران و نقش امام خمینی (ره) در آغاز انتفاضه فلسطین، اظهار داشت:ایران تنها کشور اسلامی جهان است که برای آزادی قدس شریف از اشغالگری صهیونیست خونخوار برنامه دارد و مردم فلسطین ایران را تنها حامی واقعی خویش می دانند.

در ابتدای این نشست وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام در مورد مردم قم، گفت: اینکه یک امام معصوم به اهالی این شهر سلام و درود میفرستد و آنها را مورد توجه قرار می دهد، نشان دهنده نقش موثر اهالی این دیار در آگاهی بخشی جهان اسلام دارد.

وی ضمن تبیین معنای لغوی قم، اظهار داشت: قم به معنای برخواستن و قیام است و همانطور که رسالت انبیاء و پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم انذار و آگاهی بخشیدن مردم بود، اهالی قم و دانشمندان و علمای این دیار هم وظیفه غایی شان تبلیغ و ارشاد مسلمانان جهان است.

شیخ سید حسین برکة ادامه داد: در افتخار قم همین بس که امام خمینی ره رهبر کبیر انقلاب اسلامی از ثمرات حوزه علمیه قم است و شروع انقلاب اسلامی ایران از اینجا بوده است.

کارشناس ارشد روان شناسی و استاد دانشگاه الازهر مصر ضمن تبیین برخی آیات قرآن کریم در خصوص نعمت های الهی و وظیفه علما و مراجع در تفسیر آن مردم، اظهار داشت: علما و دانشمندان اسلامی وظیفه مهمی در آگاهی مردم جوامع اسلامی دارند.

این عالم برجسته فلسطینی با تاکید بر نقش دانشمندان و اندیشمندان اسلامی در تبیین آیات الهی و معارف دینی، افزود: در همه زمان ها قرآن و معارف الهی راهگشای جوامع بشری بوده است و اگر کوتاهی های وجود دارد از ضعف ما در درک این مفاهیم عالیه بوده است.

شیخ سید حسین برکة در ادامه عزت کشورهای اسلامی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر طاغوتیان دانست و گفت: بعنوان یک شهروند فلسطینی شهادت می دهم که جهان اسلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام مستضعفان جهان حضرت امام خمینی (ره) معنای واقعی عزت و شرف را درک کرد.

وی در ادامه افزود: اگر در شخصیت امام خمینی (ره) دقت کنیم، عرفان انقلابی ایشان بعنوان شاخصی مهم در مقابله با فساد و ظلم و استبداد بوده است.

رئیس سابق بنیاد شهید فلسطین به مصادیق ظلم در جامعه اشاره کرد و گفت: ظلم داخلی در هر کشوری استبداد آفرین است و در عرصه خارجی و تحمیل به کشوری دیگر استعمار را بوجود می آورد.
وی ادامه داد: بر مومن ربانی واجب است که نسبت به هردو مورد ظلم موضع شفاف بگیرد و به همین دلیل جای تعجب نیست که امام خمینی ره همزمان با مبارزه با طاغوتیان داخلی، از اسرائیل بعنوان نماد ظلم برای جهان اسلام یاد میکردند.

مظلومیت فلسطین استمرار مظلومیت امام حسین (ع) در کربلاست
این عالم فلسطینی ضمن تبیین مظلومیت های مردم فلسطین در سالیان اشغال توسط اسرائیل، ابراز داشت: فلسطین بعنوان اولین قبله مسلمانان جهان و محل معراج پیامبر اسلام درگیر مصیبت های بیشماری است که این مظلومیت فلسطین در واقع استمرار مظلومیت امام حسین علیه السلام در کربلاست.

عضو موسس جهاد و مقاومت اسلامی غزه در ادامه تجربه های آزادی خواهی در جهان اسلام را یادآور شد و گفت: تا زمانی که فلسطین آزاد نشود، کشورهای اسلامی و تجربه های انقلابی شان ناقص و در معرض خطر باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: اینکه استکبار جهانی و لابی صهیونیستی مدام ایران اسلامی را در معرض تهدید و تحریم قرار می دهد، بخاطر حمایت یکجانبه امام و انقلاب اسلامی ایران از مساله فلسطین است.

شیخ سید حسین برکة به خاطره ای از گفتگو با سید حسن نصرالله اشاره کرد و گفت: در محضر سید حسن نصرالله عرض کردم که تاخیر در آزادی قدس شریف حکمتی دارد و آن هم اینست که فلسطین پاداش الهی برای امت اسلامی است؛ تا زمانی که جهان اسلام قدر و منزلت خویش و اتحادش را بدست نیاورد، از این پاداش الهی بی بهره خواهد ماند.

اخوانی ها نماینده اکثریت مردم فلسطین نیستند
وی ضمن تاکید بر لزوم همکاری و اتحاد مسلمانان جهان برای آزادی قدس شریف، گفت: متاسفانه جهان عرب در قبال مساله فلسطین سکوت کرده اند و ایران را در این مسیر همراهی نمی کنند.
و در پایان خاطرنشان کرد:جای تاسف است که اخوان المسلمین سیاست های سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس را دنبال می کنند و قطعا مردم فلسطین از اینگونه رفتارها بیزاری می جویند.

شیخ سید حسین برکة در ادامه خود را پیرو مذهب شافعی دانست و ضمن تاکید بر احترام اهل بیت علیهم السلام در نظر امامان اربعه اهل سنت، اظهار داشت: امام شافعی و امامان دیگر اهل سنت نسبت به اهل بیت و شیعیان بی احترامی و توهینی نداشته اند و آنچه امروز شاهد آن هستیم برگرفته از اندیشه های سلفی وهابی و پیروان ابن تیمیه است.

وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نسبت به تشیع موضع گیری منفی وجود نداشت لکن با پیروزی انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ موج اظهار نظرهای منفی به تشیع به راه افتاد.

این عالم فلسطینی ضمن رد اختلافات عقدیتی فلسطین ها در برابر شیعه گفت: پس از پیروزی انقلاب ۵۷ ایران بصورت ناگهانی و با چاپ کتاب و بورشور و بازی های سیاسی تشیع را مورد هجمه قرار داده اند.

شیخ سید حسین برکة در ادامه رویکردهای اخوان المسلمین فلسطین را تحت تاثیر اندیشه های سعودی و وهابی دانست و اظهار داشت: اخوانی ها نماینده اکثریت مردم فلسطین نیستند و بخاطر اندیشه عقیدتی و تمایلی که به سعودی ها داشتند از ایران رویگردان شدند.

وی افزود: بصورت واضح میگویم که اندیشه اخوان المسلمین فلسطین اندیشه انقلابی نیست و مردم فلسطین از رویکرد آنها بیزاری میجویند.

شیخ سید حسین برکة ضمن رد فعالیت های مخالفان بشار اسد و نظام سوریه در غزه هنگام برافراشتن پرچم معارضان سوری خاطر نشان کرد: اینها نماینده مردم فلسطین نبوده و نیستند و اکثریت مردم فلسطین دوستداران ایران اسلامی هستند و نسبت به مواضعی که خالد مشعل در رابطه با همفکری مواضع با قطر داشت، ابراز تاسف کردند.

این عالم فلسطینی بیانات امام خامنه ای مبنی بر ضعف روز افزون دشمنان جهان اسلام و در راس آن ها اسرائیل را در ملاقات علمای جهان اسلام پس از کنگره جهانی ضد تکفیری یادآور شد و خاطرنشان کرد: اسرائیل آنقدر ضعیف است که در برابر غزه ۵۱ روز هیچ پیروزی بدست نیاورد.

شیخ سید حسین برکة ضمن تشکر بابت مواضع ایران اسلامی از مساله فلسطین، تاکید کرد: قسم میخورم اگر دولت های عربی در طول این سال ها و جنگ تحمیلی برای ایران مشکلی ایجاد نمی کردند و همراه ایران اسلامی بودند، فلسطین از چنگال اشغالگران آزاد شده بود.

وی یادآور شد: جمال عبدالناصر در دهه۶۰ به یک هیئت فلسطینی که نزد او آمده بودند گفت که هر کسی به شما بگوید که نقشه و طرح آزادسازی فلسطین را دارد به شما دروغ گفته است؛ جمال عبدالناصر یکی از نمادهای امت عربی است؛ نه قبل از ناصر و چه بعد از او هیچ گروه وجریان عربی به فلسطین فکر هم نمی کند چه برسد که آن را آزادکند.

این عالم فلسطینی در پایان تاکید کرد: ما معتقد هستیم که چون مقاومت ما در فلسطین برای آزادی قدس شریف و انقلاب علیه ظلم یک برنامه الهی هست، همانگونه که در ایران به پیروزی رسید در قدس هم به پیروزی می رسد.

پیام سردار سلیمانی ما را شگفت زده کرد

در ادامه این نشست ابومجاهد از فرماندهان میدانی و عملیاتی حماس و سخنگوی کمیته های مقاومت در غزه به سخنرانی پرداخت.
وی سخنرانی اش را بزبان عربی ایراد کرد و برای اولین بار پیام سردار قاسم سلیمانی به مقاومت فلسطین را مطرح کرد.

این فرمانده عملیاتی فلسطینی ضمن ابراز تاسف از نقش ضعیف دولت های عربی در مورد مساله فلسطین گفت: فلسطین یک تنه در مقابل تهاجمات دشمن صهیونیستی ایستاده است و تمام دلخوشی مبارزان فلسطینی حمایت برادران شان در ایران اسلامی است.

ابومجاهد تصریح کرد: علیه غزه ظلم شد، ولی غزه جهاد را در راه خدا  علیه دشمن آغاز کرد و مقاومین غزه در روزهای بسیار سخت به وعده خدا که خیرالماکرین است مطمئن بودند.

وی افزود: مردم غزه با خون خود و با عشق به خدا در این جنگ پیروز شدند و اراده کردند با یهودیانی که می خواستند همه مردم غزه را بکشند پیروز شوند و این پیروزی جز با کلمه «لااله الاالله محمد رسول الله» بوجود نیامد.

این مبارز فلسطینی خاطرنشان کرد: مسجدالاقصی مسجد پیامبر اکرم(ص) و اولین قبله مسلمانان است و دشمنان همیشه برای آن نقشه کشیدند و با غفلت مسلمانان به دست اسرائیل افتاد و آن را محاصره کرده اند و مسلمانان را می کشند.

وی گفت: آیا صهیونیست ها نمی دانند هیچ کسی نمی تواند در مقابل ایمان و اراده مومنان واقعی مقاومت کند؟ اسراییلی ها ما را تحت فشار قرارداده اند و ما رامی کشند، ولی مسلمین با خون و با بیداری خود این مسجد را از آنها می گیرند؛ این اراده خداست که با این مقاومت بر دشمنان خود پیروز شویم.

ابومجاهد تصریح کرد: امروز سردار بزرگی چون قاسم سلیمانی که نماینده ملت شریف ایران است تن آنها را لرزانده است؛ آنها با سلاح های جدیدشان نمی توانند ما را از پای درآورند، زیرا ما با خدا ایمان داریم و به خاطر او جهاد می کنیم که سلاح خدا از همه سلاح ها بزرگ تر است.

وی گفت: حاج قاسم سلیمانی ثمره انقلاب اسلامی ایران است و جمهوری اسلامی ایران همیشه حامی مردم فلسطین بوده است و به خاطر فلسطین تحت فشار قرار گرفته است، ولی کشورهای عربی این گونه نبودند؛ انقلاب اسلامی ایران به ما آموخت که با ایمان به خدا و ایمان به نصرت الهی بر همه دشمنان پیروز می شویم.

ابومجاهد در ادامه برای اولین بار نسبت به پیام سردار قاسم سلیمانی به مقاومت فلسطین اظهار نظر کرد و گفت: سردار قاسم سلیمانی که سلام و درود خدا بر او باد، طوری برای مقاومت غزه پیام فرستاد که گویی در معرکه جنگ است.

وی این پیام را موجب دلگرمی رزمندگان مقاومت دانست و اظهار داشت: اشراف اطلاعاتی ایشان بر مسائل جنگی غزه برای ما جای شگفتی داشت.

وی در پایان با تجلیل وتقدیر از مواضع شجاعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایشان همیشه نسبت به ملت فلسطین عنایت داشتند و سخنان ایشان به همه ما امید و روحیه داده است؛ در پایان باید از دولت و ملت ایران نیز به خاطر حمایت های خود از مقاومت فلسطین تشکر کنم.

گفتنی است، در پایان این برنامه شیخ سید حسین برکة و ابومجاهد به همراه حضار در نشست از نمایشگاه تصاویر مقاومت غزه در مدرسه فیضیه دیدار کردند.

برچسب ها:
رفسنجان روراستی سلیمانی فلسطین
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :