آگاهی از امور مالیات راهی برای جلوگیری از بروز فساد است+ عکس

  • شناسه خبر: 7839
آگاهی از امور مالیات راهی برای جلوگیری از بروز فساد است+ عکس

رییس گروه سازمان امور مالیاتی کشور گفت : حسابداران، حسابرسان و مودیان با تکالیف قانونی و حقوق قانونی خود آگاهی پیدا کنند و در واقع این امر موجب جلوگیری از فساد می شود.

رییس گروه سازمان امور مالیاتی کشور گفت : حسابداران، حسابرسان و مودیان با تکالیف قانونی و حقوق قانونی خود آگاهی پیدا کنند و در واقع این امر موجب جلوگیری از فساد می شود.

احمد آخوندی امروز در حاشیه برگزاری سمینار آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات مالیات در رفسنجان در گفتگو با خبرنگار روراستی افزود : از طرفی پرداخت مالیات خرج کشور می شود و هزینه های کشور از محل مالیات پرداخت می شود .

IMG_2146

IMG_2150
وی تصریح کرد : شهرستان رفسنجان از نظر مالی ثروتمند است به طبع، مالیات این منطقه چشمگیر و حساس است و باید حسابرس ها و حسابدار هلای این منطقه بر اساس زمینه ی مالی و مالیاتی دقت نظر بیشتری داشته باشند.

IMG_2159
آخوندی با اشاره به اینکه تمامی شهرستانهای کشور از لحاظ علمی در زمینه ی مالیات ضعیف هستند و مردم به دلیل جهل به قانون ممکن است متضرر شوند خاطرنشان کرد : برپایی همایش ها و سمینار های مالیاتی نه تنها در رفسنجان بلکه در کلیه شهرستان های کشور باید به صورت مداوم باشد و این همایش ها باید بر اساس نیاز سنجی در راستای افزایش آگاهی و اطلاعات مودیان برگزار شود.
وی تصریح کرد : تکالیف اشخاص حقوقی در زمینه مالیات بر درآمد این است که ماهانه اظهار نامه مالیاتی خود را به موقع پرداخت کنند و در واقع نسبت به تکالیفشان از جمله نگهداری دفاتر قانونی، تحریر دفاتر قانونی و پرداخت مالیات، اطلاعات کسب کنند و شرکت ها نیز اقدام کنند.
آخوندی در تشریح هدف برگزاری این سمینار اظهار کرد : حسابداران، حسابرسان و مودیان با تکالیف قانونی و حقوق قاونی خود آگاهی پیدا می کنند و در واقع جلوگیری از فساد می شود و از طرفی هزینه های کشور از محل مالیات پرداخت میشود .
رییس گروه سازمان امور مالیاتی کشور گفت : با توجه به این که قیمت نفت کاهش پیدا کرده است دولت باید به سمت جایگزین کردن سایر درآمد ها از جمله درآمد مالیاتی برود لذا از این منظرکه قیمت نفت کاهش یافته است بایستی مامور های مالیاتی در وصول حقوق دولت دقت داشته باشند و مودیان نیز نسبت به پرداخت مالیات تکلیف خود را بدانند.

برچسب ها:
مالیات،روراستی، رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :