این روزها صدا و سیما چیزهایی را به خورد مردم می‌دهد که نبوده است

  • شناسه خبر: 7849
این روزها صدا و سیما چیزهایی را به خورد مردم می‌دهد که نبوده است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این روزها مشاهده می‌کنید که چقدر از صدا و سیما علائم تفرقه پخش می‌‌شود و چیزهایی را به خورد مردم می‌دهند که نبوده است. این کارها خدمت به نظام و خدمت به انقلاب و کشور نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این روزها مشاهده می‌کنید که چقدر از صدا و سیما علائم تفرقه پخش می‌‌شود و چیزهایی را به خورد مردم می‌دهند که نبوده است. این کارها خدمت به نظام و خدمت به انقلاب و کشور نیست.

به گزارش روراستی به نقل از تسنیم، هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش پیامبر رحمت و مدارا که صبح امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه امروز دنیای اسلام برخلاف آنچه که در گذشته بود گرفتار مصیبتی بزرگ شده است، گفت: همان پیش‌بینی که خداوند در قرآن کریم از عدم تبعیت مردم از موازین الهی داشته، امروز به دست مسلمان تندرو و نفهم که اسلام را به گونه دیگری معرفی می‌کنند، پیش آمده است.

وی افزود: غرب خیلی تلاش کرد تا اسلام را دین شمشیر معرفی کند، در حالی که دنیا به سمت مدارا می‌رفت و کم‌کم چیز جدیدی از اسلام با کمک بزرگان تاریخ اسلام شکل می‌گرفت، اما در نهایت آنچه که مستشرقین نتوانستند در میان مسلمانان جا بیاندازند خود مسلمانان در حال انجام این کار هستند و اسلام‌هراسی را ترویج می‌دهند.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به مسائل کشورهای اسلامی مانند یمن، بحرین، سوریه، فلسطین و لبنان، اظهار داشت: اخیرا با سفیر کشور الجزایر دیداری داشتم که از اعمال خشونت‌ها و نزاع‌ها در سواحل مدیترانه و شمال آفریقا ابراز نگرانی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور لیبی با یک دیکتاتوری آرام بعد از مدتی به ضد خود تبدیل شد و آرامش از این کشور رفت و یا در کشور مالی که کشوری آرام و فقیر بود موج ناامنی‌ها به خوبی مشاهده می‌شود و در غرب هم افغانستان و پاکستان امروز دچار بحران هستند. اخیرا در کشور فیلیپین اعضای داعش یک مسجد شیعیان را آتش زدند و در جایی که مسلمانان تحت فشار هستند جهان اسلام را به نام دین به این وضعیت دچار کردند.

وی تاکید کرد: این مصبیت تازه‌ای است که ما دچار آن شده‌ایم و ما به عنوان انقلاب اسلامی که با حضور روحانیت در صف اول و ایثار مردم برپا شد، مسئولیت بزرگی داریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ملت ایران با اتحاد توانستند رژیم سفاک پهلوی را با آن همه قدرت و امکانات به زیر بکشند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مانند دیگر انقلاب‌ها عمل نکرد که بخواهد هر چه بود را بیرون بریزد و انقلاب ما مانند انقلاب‌های کمونیستی نبود که اصلا جمعیت را به کلی تغییر دهد و جمعیت جدیدی را به کشور مهاجرت دهد. انقلاب ما انقلاب رحمت بود و ارتش، پلیس و کارمندان دستگاه‌ها در سر کار خود باقی ماندند که البته همه اینها با انقلاب همراه بودند، اما امروز چرا به تفرقه دامن زده می‌شود.

وی مدعی شد: این روزها مشاهده می‌کنید که چقدر از  صدا و سیما علائم تفرقه پخش می‌‌شود و چیزهایی را به خورد مردم می‌دهند که نبوده است. این کارها خدمت به نظام و خدمت به انقلاب و کشور نیست.

هاشمی‌رفسنجانی، دروغ، ظلم و زندان بی‌جهت را از عوامل تفرقه برشمرد و تصریح کرد: اختلاف نظر اگر در حد بحث بماند مفید است، اما وقتی به عمل و کار فیزیکی بگذرد و از حدی تجاوز کند به تهمت و دروغ و درگیری تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: ما در عین اختلاف نظر باید با یکدیگر برادرانه رفتار کنیم و نباید فقط به زبان اکتفا کنیم. افراد یا نهادهای خاصی نباید به دیگران زور بگویند و انتظار این است که انقلاب را و  اهداف انقلاب را به عنوان الگوی خود در نظر بگیریم.

رئیس مجمع تشخیص نظام با اشاره به اینکه دانشگاه باید مظهر وحدت و مظهر اظهارنظرهای هر چند متضاد، اما دوستانه باشد، اظهار داشت: اختلاف‌نظر هیچ اشکالی ندارد، اما نزاع اشکال دارد و ابهت ما را از بین می‌برد، بنابراین ما نباید کاری کنیم تا در جامعه ما خصومت ایجاد شود.

برچسب ها:
روراستی،رفسنجان،هاشمی،صداوسیما
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :