«پارک پرستار»، پرستار می‎خواهد

  • شناسه خبر: 8269
«پارک پرستار»، پرستار می‎خواهد

اصولاً پارک ها مجموعه‎ای از فضاهای سخت و فضاهای سبزی می‎باشند، فضاهای سخت شامل مبلمان، عناصر معماری، کف سازی‎ها و… بوده و تابعی از ویژگی‎ها و اصول معماری پارک می‎باشند.

اصولاً پارک ها مجموعهای از فضاهای سخت و فضاهای سبزی میباشند، فضاهای سخت شامل مبلمان، عناصر معماری، کف سازیها و… بوده و تابعی از ویژگیها و اصول معماری پارک میباشند.

به گزارش روراستی:البته این فضاهای سخت نیز باید متناسب با کارکرد و گروه سنی استفادهکنندگان از پارکها باشد. مثلاً طراحی پارک ویژهی کودکان با یک پارک شهری که مورد استفاده طیفهای سنی مختلف قرار میگیرد، متفاوت میباشد.

در این میان پارکهای عمومی به گونهای میباشد که تمام مردم از آن استفاده میکنند و این پارکها به منظور گردشگاه و محل استراحت عموم میباشد که علاوه بر این تأثیر زیادی در آب و هوای شهرها گذاشته و کمک زیادی به حفظ بهداشت محیط و سلامتی افراد مینماید.

2

پارکهای عمومی نیازمند امکانات متعددی است که با توجه به وسعت و موقعیت پارک مد نظر قرار میگیرد، از جمله: نیمکت، زباله دان، تابلوهای راهنما و اطلاعات، تابلوی تبلیغات، پایههای مخصوص روشنایی، سایبان، گلدان، کتابخانه، نمایشگاه، گالری و فرهنگسرا، تأسیسات رفاهی، زمین بازی، گلخانه، آب نما و چمن کاری و… که هر کدام استاندارد خاص خود را دارد و قطعاً با نگاهی به پارکهای موجود در شهرهای مختلف خلاقیتهای ویژهای را مشاهده خواهیم کرد.

با توجه به اهمیت و احداث و نگهداری پارکها، در شهر رفسنجان در سالهای گذشته فعالیتهای خوبی بیشتر در زمینه بازسازی و نگهداری پارکها انجام شده است از جمله بازسازی پارک جوان، رسیدگی به پارکهای مطهری، مادر، بوستان معلم و … نمونههایی از اقدامات انجام شده میباشد.

اما این که آیا پارکهای موجود و فضاهای سبز به تناسب جمعیت چقدر با استانداردها مطابقت دارد، سئوالی است که مسئول سازمان پارکها و فضاهای سبز باید پاسخگو باشد. در کنار این مسائل در بعضی محلهها نیز پارکهای کوچکی نیز احداث گردیده است که توجه به چنین اقداماتی نیز جای قدردانی دارد.

ولی نکتهی دیگر علاوه بر احداث، رسیدگی و توجه به آنها میباشد که اگر به نحو احسن انجام نشود خدمات انجام شده تحت الشعاع آن قرار میگیرد.

یکی از این پارکها در کوچه 22 خیابان امیرکبیر شرقی که در گذشته به کوچه حصار معروف بود، هر چند نمیدانم چرا و چگونه آن حصار که جزو سابقه تاریخی این شهر بود تخریب گردید ولی هر چه بود اینک با آنچه مواجه هستیم کوچهای سراسر پر از چاله میباشد و لکهگیریهایی هم که انجام شده است یا اصولی نبوده و یا میبایست بجای لکهگیری، کلاً آسفالت میشد که به هر حال نیاز به آسفالت دارد و همچنین پارک کوچکی که به نام پرستار نامیده شده است که عمری کمتر از یک دهه دارد.

طبق گفتهی یکی از افراد محلی، بعضی از درختان این پارک توسط اهالی کاشته شده و تعدادی هم توسط شهرداری، شرکتی که تا چند ماه قبل مسئول رسیدگی به آن بود، مرتباً کارگران را تعویض و رسیدگی زیادی انجام نمیشده است. ولی از حدود دو ماه که شرکتی جدید پس از برنده شدن در مناقصه مسئولیت را بر عهده گرفته و رسیدگی بهتری انجام می دهد اما آنچه که مهم است باید فکری به حال زبالههایی شود که به علت عدم جمع آوری به موقع و یا عدم اطلاع افراد به ساعات و روزهای جمع آوری زباله در کنار سطلهای پارک گذاشته میشود و یک نکته مهم دیگر آنچه این پارک فاقد روشنایی لازم میباشد هر چند که نصب دو عدد نور افکن انجام شده است ولی هنگام شب محوطه پارک را نمی تواند روشن کند.

 امید است سازمان پارک ها و فضای سبز در جهت رفع این مشکلات بکوشد تا این حداقل در آن محله از نظر ظاهری وضعیت بهتری به خود بگیرد.

برچسب ها:
روراستی،رفسنجان،پارک شهرداری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :