احداث تنها کارخانه تولید فروکروم ایران در رفسنجان توسط سرمایه داران چینی

  • شناسه خبر: 8587
احداث تنها کارخانه تولید فروکروم ایران در رفسنجان توسط سرمایه داران چینی

به وسیله تکنولوژی پیشرفته توسط سرمایه گذار کشور چین کارخانه تولید فروکروم با عیار 65 تا 70 درصد در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اعتبار 100 میلیون دلار راه اندازی خواهد شد.

به وسیله تکنولوژی پیشرفته توسط سرمایه گذار کشور چین کارخانه تولید فروکروم با عیار 65 تا 70 درصد در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اعتبار 100 میلیون دلار راه اندازی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار روراستی قای اوجی سرمایه گذار چینی در دیدار با فرماندار رفسنجان و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری رفسنجان گفت : این کارخانه در دو فاز تولید فروکروم و فرو منگنز با ظرفیت 40 هزار تن در هر دو فاز در آینده نزدیک شروع به کار خواهد کرد .
وی با اشاره به اینکه ساختمان این کارخانه به صورت پیش ساخته وارد ایران خواهد شد افزود : این طرح برای یکصد نفر اشتغالزایی دارد ضمن اینکه 5 نفر نیروی متخصص چینی نیز به ایران اعزام و در این کارخانه مشغول خواهند شد.
اوجی با بیان اینکه با تکنولوژی روز کمترین آلایندگی و فاضلاب صنعتی در این کارخانه ایجاد نخواهد شد تصریح کرد : در طول فرایند تولید، دود کارخانه وارد سیستم تصفیه و مواد تصفیه شده دارای ارزش بالایی است و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست یا منطقه وارد نمی کند.
اوجی از انتقال ماشین آلات این کارخانه از خارج به بندرعباس طی یک ماه آینده خبر داد و بیان کرد : رفسنجان را به دلیل داشتن ظرفیتهای مناسب و نزدیکی به بندر عباس و آبهای آزاد دارد انتخاب کردیم تا بتوانیم هم مواد اولیه تولید را به راحتی وارد کنیم و هم محصولات تولیدی این کارخانه را به آسانی صادر کنیم .
وی همچنین خاطرنشان کرد : امیدواریم در زمینه پست برق GAS ( تبدیل فشار قوی به فشار متوسط ) به ظرفیت 30 هزار مگاوات و صدور مجوز فعالیت دچار مشکل نشویم و مسئولان رفسنجان حمایت های خود را ابراز کنند.
فرماندار رفسنجان هم گفت : کشور چین ارتباطات خوبی با ایران دارد و تولیدات این کشور در جای جای ایران استفاده می شود.
حمید ملانوری افزود : امیدواریم با احداث بزرگترین کارخانه تولید فروکروم در ایران ( رفسنجان) بتوانیم با صادرات این محصولات در کل دنیا ایران را محبوب و نمونه کنیم .
وی تصریح کرد : در رفسنجان زیرساختهای زمینه سرمایه گذاری خارجی و داخلی فراهم است و در زمینه علمی بسیار فعال است از جمله اینکه 11 واحد دانشگاهی با 25 هزار دانشجو در رشته های مختلف در این شهرستان وجود دارد ضمن اینکه دانشجویان ممتاز در رشته های فیزیک و شیمی مرتبط با تولید محصول فرو کروم در این دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند که می توان از نبوغ علمی آنها در این عرصه بهره گیری کرد.
ملانوری در همکاری با این سرمایه گذار چینی قول مساعدت داد.
در ادامه دکتر حسین آذین نماینده مردم رفسنجان و انار هم گفت : رفسنجان از شهرستان هایی است که از مزیت های فراوانی برخوردار است که می تواند در راستای سرمایه گذاری مفید واقع باشد.
آذین به زیرساختهایی نظیر جاده ترانزیتی به بندرعباس و مرزهای آبی، وجود فرودگاه بین المللی، نزدیک بودن به خطوط ریلی و را ه آهن اشاره کرد و افزود : مجلس شورای اسلامی نیز در حمایت از سرمایه گذاران خارجی تأکید کرده است و راههای اداری در این زمینه هموار است.

برچسب ها:
فروکروم، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :