طاهره خراسانی از رفسنجان پرستارنمونه کشور شد

  • شناسه خبر: 9870
طاهره خراسانی از رفسنجان پرستارنمونه کشور شد

پیروزی و موفقیت از آن کسانی است که در عرصه پیکار زندگی تسلیم موانع نشده و با صبر و شکیبایی به راه خود ادامه داده‌اند.

پیروزی و موفقیت از آن کسانی است که در عرصه پیکار زندگی تسلیم موانع نشده و با صبر و شکیبایی به راه خود ادامه داده‌اند.

پرستار، حرفی از کلام خداوند
در لحظات درد آفرین بیمار ، تنها سایه پرستار است که بیمار را در مسیر پرفراز و نشیب بیماری قوّت می‏بخشد گرمای عشق آفرین خدمتگزاری را در تن رنجور بیمارش تزریق می‏کند و لبخند را بر لبانش مهمان می‏سازد.
در میان شغل‏های گوناگون، برخی شغل‏ها دارای ویژگی اخلاقی و انسانی است زیرا افزون بر این‏که با امور روزمره افراد جامعه سرو کار دارد، تأثیر به سزایی در سلامت و تربیت جامعه نیز ایفا می‏کند از جمله این مشاغل، می‏توان پرستاری را نام برد پرستاری، از شریف‏ترین شغل‏هاست زیرا خدمتی بزرگ به افراد همنوع و بیماران به شمار می‏آید.

Picture
طاهره خراسانی 27 سال در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) خدمت کرده و از این میزان 7 سال است که در بخش های مختلف اورژانس، داخلی، جراحی مغز و اعصاب به شغل پرستاری مشغول است.
وی در گفتگو با خبرنگار روراستی انگیزه اصلی خود برای انتخاب این شغل را خدمت به مجروحین دوران جنگ و دفاع مقدس در سالهای جنگ تحمیلی بیان می کند.
خراسانی می گوید : زمانی که 18 ساله بودم برادرم حسین در سال 62 در جبهه پیرانشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد که این امر موجب شد به حرفه پرستاری روی آورم و در همان زمان نیز در بخش جانبازان بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع)در رفسنجان که مجروحین جنگ را برای مداوا میاوردند به پرستاری از آنها مشغول بودم و خوشحال بودم که خداوند نیروی کمک به خلقش را این چنین در وجودم نهاده است.
وی وقتی از خاطرات بد خود در محل کار می گوید متأثر می شود چرا که در این مواقع هرچه پرستار وپزشک تلاش کنند جان آدمی برنمی گردد .
خراسانی همچنین میافزاید : افراد بیماری که بهبود میابند و به زندگی برمی گردند مایه خوشحالی جامعه پرستاری می شود.
وی تصریح کرد : پرستاري مي تواند يکي از راه هاي قرب به خداوند و دست يابي به کمال انساني باشد چنين نگرشي به شغل پرستاري، نشاط و علاقه ويژه اي در پرستاران ايجاد مي کند آنان به کار خود، به عنوان وظيفه اي الهي و انساني مي نگرند.
ایشان اشاره می کند : تنها کساني مي توانند به شغل پرستاري و مراقبت از بيماران بپردازند که از انگيزه بالا، قدرت تحمل، دلسوزي و بردباري بهره مند باشند اين گونه افراد، در ضمير پاک نيک فطرتان جامعه جاي دارند و محبوبيت اجتماعي بالايي مي يابند زيرا همگان مي دانند که پاداش هاي مادي نمي تواند جبران کار طاقت فرساي پرستاران باشد، بلکه بايد اجر واقعي خويش را از خداوند دريافت کنند.
خراسانی گفت : رمز موفقیت در زندگی من همسر و فرزندانم هستند چرا که آنها در مواقعی از سال ، ایام تعطیل، عید و شب ها و زمانی که مریض بودند در کنارشان نبودم و آنها با کار من موافقت می کردند.
وی می گوید شغل پرستاری هم وزن طبابت است پرستار در کنار پزشک است، پرستار نقطه کور در درمان است چون ما پرستاران با توجه به سختی کار از مزایای کمتری برخورداریم.
خانم خراسانی 48 سال سن دارد و دارای 4 فرزند به نامهای انیس السادات، سید فاضل، سیدمحسن و سید علی است.
وی موفقیت خود در زندگی مدیون صبوری همسرش آقای سید محمدعلی میرجعفری میداند که بازنشسته آموزش و پرورش است و خدا را شکر می کند که زندگی خوبی برایش رقم زده است.

گزارش : مریم رضایی

برچسب ها:
پرستار، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :