واقعیات باید شفاف بیان شوند تا شایعات درست نشوند /توهین وجسارت به خبرنگاران ممنوع

  • شناسه خبر: 11677
واقعیات باید شفاف بیان شوند تا شایعات درست نشوند /توهین وجسارت به خبرنگاران ممنوع

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: اگر واقعیت‌ها شفاف بیان نشود شایعه‌ها شکل می‌گیرند ومسئولی نباید برخورد توهین آمیز با خبرنگار داشته باشد

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: اگر واقعیت‌ها شفاف بیان نشود شایعه‌ها شکل می‌گیرند و مسئولی نباید برخورد توهین آمیز با خبرنگار داشته باشد
به گزارش روراستی حسین تقوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهر با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی مردم ومسئولان هستند افزود: برخورد توهین آمیز وجسارت کردن به خبرنگاران به هیچ وجه جایز نیست.
وی بیان داشت: دستگاههایی که خود متولی امر فرهنگ هستند باید اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند.
تقوی ادامه داد: ما مدعی هستیم حکومت ما مردم سالاری دینی است ونظام خود را مدیون مردم می‌دانیم.
وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی هیچ‌کس بر دیگری برتری ندارد در هر پست و مقامی که هستیم خادم مردم هستیم ودر برابر خواسته‌های مردم باید پاسخگو باشیم.
وی با بیان اینکه تحمل نظر مخالف اهمیت زیادی دارد افزود: همان‌طور که از نظر ظاهری افراد با هم متفاوت هستند از نظر اندیشه‌ها وافکار نیز متفاوت هستند وبا رعایت خطوط قرمز به دیدگاه خود می پردازند.
تقوی گفت: اما متاسفانه این امر در بین برخی مسئولان فقط در حد حرف است و عملی نشده ، دور هم می‌نشینند وحرف از هم دلی وهم زبانی می‌زنند اما خبری از عمل در رفتار نیست.
این مسئول اضافه کرد: مقام معظم رهبری هم رشد وپیشرفت را در همین اختلاف سلیقه‌ها عنوان کردند واین از اولین عناصر حکومت مردم سالاری دینی است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: گفت‌وگو با گفتمان فرق دارد و زمانی که دور میزی جمع می‌شویم وگفتمانی در راستای یک هدف ایجاد می کینم یا به نتیجه می‌رسیم یا خیر ، در هر صورت باید مسئولان صعه صدر داشته باشند وآستانه تحمل خود را بالا ببرند نه اینکه به دلیل طرح پرسشی از طرف خبرنگار که عمده خواسته‌های مردم بوده به او توهین شود یا تهدید که دیگر راهی برای ورود به جلسات بعدی نخواهی داشت.
رییس فرهنگ وارشاد اسلامی رفسنجان گفت: ما باید بپذیریم با تمام وجود می‌شود با سلیقه‌های مختلف کنار هم بنشینیم  وکار کنیم.
وی تاکید کرد: از دیگر موارد مورد خواسته مقام معظم رهبری جذب حد اکثری است ولذا مسئولی نباید قدرت دافعه اش بر جاذبه اش غلبه کند.
رییس فرهنگ وارشاد اسلامی رفسنجان خاطر نشان کرد: دیگر زمان آن گذشته که تصمیم گیری‌ها در اتاقی بسته انجام شود وبین خودمان بماند البته برخی تصمیمات که جنبه امنیتی  ومحرمانه دارد جای خود اما اکثریت جلسات باید به اطلاع مردم برسد همان‌طور امام خمینی (ره) فرمودند« هر کار که انجام می‌دهید به مردم اطلاع دهید تا مردم بدانند».
وی ادامه داد: همین رشادت‌های مردم موجب شد امروز ما پشت میزها بنشینیم وقیافه پشت میز نشستن‌هایمان را بگیریم.
تقوی تاکید کرد: اهداف ما باید در راستای اهداف شهدا وامام شهدا باشد.
این مسئول عنوان کرد: وظیفه همه مسئولان است اگر قرار است جلسه‌ای برگزار شود همه خبرنگاران در جلسه حضور داشته باشند وهمه به یک چشم دیده شوند ما هنوز انتقاد پذیری را یاد نگرفته‌ایم  فکر می‌کنیم اگر انتقادی صورت می‌گیرد شخص، مخالف ما است.
وی در ادامه با بیان اینکه اداره فرهنگ وارشاد متولی امر فرهنگ است تاکید کرد: خبرنگاران با توجه به حساسیت حرفه‌ای خود با رعایت انصاف در چارچوب اهداف مشخصه خود کار کنند  وما نیز اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین جسارتی به هیچ خبرنگاری شود که این امر را محکوم می کنیم.
تقوی تاکید کرد: مسئولان ارتباط خود را با خبرنگاران پر رنگ‌تر کنند وزمانی که خبرنگاری مطالبه‌ای دارد  وسوالی می پرسد پاسخگو باشند زیرا این خواسته خودش نیست بلکه خواسته مردم وجامعه است.
وی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان از مردم فاصله گرفته‌اند تصریح کرد: شایعه زمانی شکل می‌گیرد که واقعیت‌ها شفاف بیان نشود وآن زمان است که هر کس طبق میل وسلیقه‌ خودش تجزیه وتحلیل می کند.
 
 




برچسب ها:
رفسنجان ، روراستی، خبرنگار، واقعیات
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :