40درصد سهام شرکت مس سهام عدالت است

  • شناسه خبر: 13435
40درصد سهام شرکت مس سهام عدالت است

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 40درصد سهام شرکت مس سهام عدالت است گفت: اعضا هیئت مدیره مس برای اینکه ناظر بر مدیر عامل باشند کارمند مدیر عامل هستند و باید فاتحه شرکت مس خوانده شود

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 40درصد سهام شرکت مس سهام عدالت است گفت: اعضا هیئت مدیره مس برای اینکه ناظر بر مدیر عامل باشند کارمند مدیر عامل هستند  و باید فاتحه شرکت مس خوانده شود

دکتر پورابراهیمی در جمع نمازگزاران جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار رواستی در پاسخ به سوالات این خبرنگار در مورد هدفمندی یارانه ها ، سهام عدالت و مسکن مهر افزود: در خصوص هدفمندی یارانه ها چون قانون برنامه پنجم  امسال تمام می شود اگر بخواهیم در این زمینه حکمی دهیم یا باید خارج از برنامه باشد که استمرار پرداخت آن باشد یا در قانون ششم باید دیده شود لایحه برنامه ششم  ابلاغ شده  تا یک ماه دیگه به مجلس می رسد.

وی ادامه داد: در مجلس هم وقت می برد اواخر تابستان امسال تا آبان درگیر احکام برنامه ششم هستیم  که اگر دولت موضوع را پیشنهاد داده باشد پیگیری می کنیم اگر پیشنهاد ندهد باید ببینیم چه جایگزینی برای آن در نظر گرفته  و چگونه  42هزار میلیارد تومانی که تا الان  پرداخت کرده جبران می کند.

وی گفت: منتظر می مانیم لایحه برنامه ششم توسعه توسط دولت ارائه شود تا ببینیم رد پای هدفمندی یارانه ها در برنامه ششم کجاست و متناسب با آن تصمیم می گیرم.

پورابراهیمی بیان کرد: در خصوص سهام عدالت با همکاری دولت و مجلس کار به جایی رسیده که لایحه آزاد سازی سهام عدالت نهایی شده و کمیسیون اقتصادی دولت هم تصویب کرده است.

وی عنوان کرد: یک ماه قبل من نامه ای  به رییس جمهور نوشتم در خصوص سهام عدالت  و با 160امضا نامه را به رییس جمهور دادیم که تسریع کند در آن،  اگر به عنوان ابزار سیاسی نخواهند نسبت به آن  رفتار کنند امسال پیش نویس لایحه به مجلس می آید و در  اولین فرصت در دستور کار خواهیم گذاشت .

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس افزود: سهام عدالت دارایی مشاع است که سهمی مال مردم و بخشی مال دولت است و تبدیل شود به تفکیکی که مردم سهم خود را بدانند دولت هم بداند.

وی اذعان کرد: الان  250نفر مافیادر این سهام دو دستی چسبیده اند  و به شدت اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دادند و بعضی از فسادهای اقتصادی متعلق به همین سهام عدالت است.

وی با بیان اینکه 40درصد سهام شرکت مس سهام عدالت است تصریح کرد: اعضا هیئت مدیره برای اینکه ناظر باشند بر مدیر عامل مس ،  کارمند مدیر عامل هستند که دیگر فاتحه شرکت مس خوانده است.

پورابراهیمی گفت: سهام عدالت در تمام  شرکت هامانند شرکت مس است که این وضعیت اسفبار است و باید هر چه زود تر این وضعیت اصلاح شود اگر دولت بازی سیاسی نکند تا پایان سال تعیین تکلیف می شود.

وی خاطر نشان کرد: در صورت تعیین تکلیف این سهام ، سهم مردم را در قالب برگه های سهام  عدالت پرداخت می کنیم و بر اساس آن قیمت سهام عدالت در اختیار مردم است .

وی با اشاره به مسکن مهر افزود: در این زمینه بخشی از کارها در حال انجام است بر اساس آخرین گزارش ها تلاش می شود  این مسکن تمام شود و پروژه ” مسکن اجتماعی” دولت ایجاد شود.

وی بیان داشت: تمام تلاش ما در مجلس و مطالبه ما از دولت این است که تعیین تکلیف باقیمانده مساکن مهر انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در مسکن مهر مباحث جانبی مثل مدارس ،  مساجد و  فضاهای فرهنگی دیده نشده بود که داریم کمک کنیم بخشی از آن انجام شود که البته تامین اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه 5میلیون تومان در زمینه وام مسکن مهر افزایش داشتیم متذکر شد: 95درصد مسکن مهر تا پایان امسال تمام می شود و مابقی در سال آینده و سال بعد از آن انجام خواهد شد.

برچسب ها:
رفسنجان ، روراستی ، زندان ، مواد مخدر رفسنجان ، روراستی ، مسکن مهر ، سهام عدالت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :