برگزاري اولين همايش دوستداران طبيعت رفسنجان در 2 شهریور 1392

  • شناسه خبر: 1387
برگزاري اولين همايش دوستداران طبيعت رفسنجان در 2 شهریور 1392

به گزارش روراستی ،گروه دوستداران طبيعت رفسنجان که يک سازمان مردم نهاد زيست محيطي ميباشد، در اول تير ماه سال 1387 کار خود را آغاز کرد. اين گروه با دارا بودن 130 نفر عضو فعال، تا به امروز فعاليت هاي گسترده اي را در جهت شناخت ، حفظ و حراست از طبيعت و حيات وحش […]

به گزارش روراستی ،گروه دوستداران طبيعت رفسنجان که يک سازمان مردم نهاد زيست محيطي ميباشد، در اول تير ماه سال 1387 کار خود را آغاز کرد. اين گروه با دارا بودن 130 نفر عضو فعال، تا به امروز فعاليت هاي گسترده اي را در جهت شناخت ، حفظ و حراست از طبيعت و حيات وحش در جهت باز آموزي بهره برداري پايدار از طبيعت و ارتقاء کمي و کيفي محيط زيست طبيعي و انساني   در شهرستان رفسنجان به انجام رسانده است. از جمله دستاورد ها و موفقيت هاي  اين گروه  کسب جايزه  گروه مردمیبرتر محيط زيست در هشتمين دوره جايزه دکتر تقي ابتکار از مرکز صلح و  محيط زيست ايران در اسفند ماه سال 1391   مي باشد.  اکنون با گذشت پنج سال از شروع به کار آن، اين گروه تصميم گرفته است تا با برپايي همايشي تحت عنوان دوستداران طبيعت به معرفي و شناخت هر چه بهتر و بيشتر فعاليت ها و برنامه هاي خود به مردم و طبيعت دوستان رفسنجان و کليه دست اندرکاران در عرصه محيط زيست و منابع طبيعي بپردازد. اين همايش در تاريخ دوم شهريور ماه سال جاري در عمارت گلستان امين رفسنجان برگزار خواهد شد همزمان با برنامه هاي همايش، نمايشگاهي از عکس هاي طبيعت و حيات وحش رفسنجان و همچنين کارگاه و نمايشگاهي از نقاشي هاي کودکان از طبيعت نيز برگزار ميشود.

از جمله افراد و چهره هاي شناخته شده در زمينه محيط زيست که در اين همايش حضور  و سخنراني خواهند داشت دکتر اسماعيل کهرم،  بوم شناس و فعال محيط زيست در ايران مي باشد. ايشان مدرک دکتري بوم شناسي خود را در سال 1987 از دانشگاه ولز انگلستان دريافت کردند و از جمله سوابق علمي و اجرايي وي مي توان به تدريس در دانشگاه ها و مراکز آموزشي از جمله دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامي، مدير دفتر حيات وحش سازمان حفاظت محيط زيست ايران، مشاور خصوصي محيط زيست در ايران و انگلستان، ناظر پروژه هاي بوم شناسي در نقاط مختلف ايران و انگلستان،  و … اشاره کرد. وي علاوه بر انتشار ده ها مقاله علمي، واجد آثار تأليفي و ترجمه اي در زمينه بوم شناسي و محيط زيست نيز مي باشد از جمله: اكوتوريسم (اكولوژي، فعاليت‌هاي تفريحي و صنعت جهانگردي) (ترجمه)، بوم شناسي و برنامه ريزي محيط زيست (ترجمه) و حيات وحش خانه ما (تآليف).

امید که با برپايي اين همايش شاهد ارتقاء فرهنگ بهره برداري و توسعه پايدار از طبيعت در شهرمان باشيم.

«قابل ذکر است کروه دوم دوست داران محیط زیست مرصاد دره درنیز تشکیل شده است که از منطقه خنامان تا کوه درهنگ را به عهده گرفته است »

 

 

 

برچسب ها:
دره در روراستی ، رفسنجان ،همایش ، محیط زیست
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :