انگلیس از پشت پرده حمله شیمیایی به سوریه خبر دارد/ شرکت‌های انگلیسی عامل اعصاب سارین را به سوریه صادر کرده‌اند

  • شناسه خبر: 1419
انگلیس از پشت پرده حمله شیمیایی به سوریه خبر دارد/ شرکت‌های انگلیسی عامل اعصاب سارین را به سوریه صادر کرده‌اند

جمعی از مقامات اطلاعاتی سابق آمریکا طی نامه ای به اوباما هشدار دادند که حمله به سوریه یک تله است و مقامات انگلیسی از پشت پرده ماجرا خبر دارند. به گزارش روراستی ، روز گذشته به وقت آمریکا جمعی از ماموران اطلاعاتی و امنیتی سابق آمریکا در نامه ای به باراک اوباما نسبت به فریب […]

جمعی از مقامات اطلاعاتی سابق آمریکا طی نامه ای به اوباما هشدار دادند که حمله به سوریه یک تله است و مقامات انگلیسی از پشت پرده ماجرا خبر دارند. به گزارش روراستی ، روز گذشته به وقت آمریکا جمعی از ماموران اطلاعاتی و امنیتی سابق آمریکا در نامه ای به باراک اوباما نسبت به فریب […]

جمعی از مقامات اطلاعاتی سابق آمریکا طی نامه ای به اوباما هشدار دادند که حمله به سوریه یک تله است و مقامات انگلیسی از پشت پرده ماجرا خبر دارند.

به گزارش روراستی ، روز گذشته به وقت آمریکا جمعی از ماموران اطلاعاتی و امنیتی سابق آمریکا در نامه ای به باراک اوباما نسبت به فریب بودن مساله حمله شیمیایی دولت سوریه به وی هشدار دادند و به وی اعلام کردند که با توجه به جمع آوری اطلاعات میدانی از سوریه به این نتیجه رسیده اند که حمله شیمیایی صورت گرفته کار ارتش سوریه نبوده است و مقامات اطلاعاتی انگلیس از این مساله اطلاع داشته اند.
در این نامه آمده است: جان برنان رئیس سازمان سیا در تلاش است با ارائه اطلاعات اشتباه شما را گمراه کند و جنگی شبیه به جنگ عراق را به راه بی اندازد.
در این نامه به اوباما هشدار داده می شود که اطلاعاتی وجود دارد که اسرائیلی ها در این ماجرا دست دارند و حمله آمریکا به سوریه می تواند یک تله باشد.
در پایان این نامه آمده است: آقای اوباما امیدواریم که مشاوران شما نسبت به واکنش ها نسبت به حمله نظامی به سوریه به شما هشدار داده باشند زیرا موضوع هدف قرار دادن منافع آمریکا در مرحله “اما و اگر” نیست بلکه درباره “کجا و چه زمانی” است.

انگلیس عامل اعصاب سارین را به سوریه صادر کرده است 

چند روز قبل نیز یک روزنامه اسکاتلندی فاش کرد شرکت‌های انگلیسی عامل اعصاب سارین را به سوریه صادر کرده‌اند و در اختیار گروه‌های مسلح قرار داده‌اند.

روزنامه دیلی رکورد چاپ اسکاتلند فاش کرد شرکت‌های انگلیسی با مجوز دولت انگلیس، عامل اعصاب سارین را که در حملات شیمیایی اخیر در حومه دمشق بکار گرفته شده است، به این کشور صادر کرده و احتمالا در اختیار گروه‌های مسلح قرار داده‌اند.

براساس این گزارش سیاست‌مداران انگلیسی خواستار توضیح دیوید کامرون در خصوص فروش عامل شیمیایی به افرادی در سوریه شده‌اند. این مواد شیمیایی در ماه ژانویه گذشته و ۱۰ ماه پس از آغاز درگیری‌ها در سوریه به این کشور ارسال شده است.

 روزنامه ساندی میل نیز فاش کرده است دولت انگلیس به شرکت‌های تولید کننده مواد شیمیایی این کشور اجازه داده است مواد شیمیایی قابل استفاده در تولید سلاح شیمیایی بویژه گاز اعصاب را به سوریه صادر کنند. مجوز ارسال “پتاسیم فلوراید” و “سدیم فلوراید” به سوریه که در ساخت سلاح شیمیایی و گاز اعصاب بکار می‌روند، ماه‌ها پس از آغاز درگیری‌ها در این کشور، صادر شده است.

عوامل شیمیایی یاد شده دقیقا همان موادی است که ۱۰ روز پیش و در حمله شیمیایی به منطقه غوطه شرقی تحت کنترل گروه‌های معارض استفاده شده است. حمله‌ای که رسانه‌ها و کشورهای غربی ارتش سوریه و دولت اسد را مسؤول آن اعلام کرده‌اند و به همین بهانه هیاهوی حمله نظامی به سوریه را بدلیل “گذشتن از خط قرمز مورد نظر آمریکا” براه انداخته‌اند.

افشاگری این دو روزنامه اسکاتلندی احتمال استفاده معارضین و گروه‌های تروریستی از سلاح شیمیایی بر ضد مردم بی‌دفاع سوریه را بسیار تقویت کرده است و بر تردید‌ها و دو دستگی‌ها در میان مدعیان حمله به سوریه به بهانه استفاده دولت از سلاح شیمیایی خواهد افزود.

آمریکا و انگلیس که پیش‌ از این هیاهوی حمله بی‌درنگ به سوریه را به راه انداخته بودند، با رأی منفی مجلس نمایندگان انگلیس به طرح حمله و واگذار کردن حمله آمریکا به تصمیم کنگره، بیش از پیش در موضع ضعف و تردید قرار گرفته‌اند.

مجوز صادرات این مواد شیمیایی به سوریه را وزارت بازرگانی انگلیس در ماه ژانویه گذشته و در اوج درگیری‌ها و کشتار مردم سوریه به دست معارضان مسلح، صادر کرده است.

منابع غربی مدعی هستند در حمله اخیر شیمیایی به منطقه غوطه شرقی دمشق که تحت کنترل معارضان بوده است، بیش از ۱۴۰۰ نفر کشته‌ شده‌اند.

منبع: ندای انقلاب

برچسب ها:
روراستی ، رفسنجان ، شیمیایی ، انگلیس ، سوریه ، پشت رده
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :