قدرت خرید مردم در چند ماه اخیر کاهش یافته است / دغدغه های مردم رابطه با آمریکا نیست / بروکراسی ادارات سرمایه گذاران را فراری می دهد

  • شناسه خبر: 1650
قدرت خرید مردم در چند ماه اخیر کاهش یافته است / دغدغه های مردم رابطه با آمریکا نیست / بروکراسی ادارات سرمایه گذاران را فراری می دهد

آقای دکتر روحانی یکی از شعارهایی که بیان کرد این بود که در کمتر از 100 روز مسائل و مشکلات معیشتی مردم را حل خواهم کرد، البته یک حرکت هایی در زمینه برخی کالاهای اساسی شده است اما همه اینها یک طرف، قدرت خرید مردم هم یک طرف. در این چند ماه اخیر به دلیل […]

آقای دکتر روحانی یکی از شعارهایی که بیان کرد این بود که در کمتر از 100 روز مسائل و مشکلات معیشتی مردم را حل خواهم کرد، البته یک حرکت هایی در زمینه برخی کالاهای اساسی شده است اما همه اینها یک طرف، قدرت خرید مردم هم یک طرف. در این چند ماه اخیر به دلیل افزایش قیمتها قدرت خرید مردم نسبت به گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی روراستی ، بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم و مخصوصا در این یک ماه اخیر بیشترین موضوع مورد بحث دولتمردان  بر سر مسئله رابطه با آمریکا بوده است و رسانه های اصلاح طلب عمده تمرکزشان به این قضیه بوده است. متاسفانه در این هیاهو اصلی ترین دغدغه های مردم رنگ باخته است و هر روز شاهد افزایش قیمت اقلام ضروری زندگی مردم می باشیم.
در این خصوص محمد علی مددی عضو کمیسون اقتصادی مجلس در گفتگو با بی باک اظهار داشت: واقعیت این است که در اواخر دولت دهم و اوایل دولت یازدهم و مخصوصا در این دو ماه اخیر، بر اثر عدم کنترل و نظارت دولت به بازار، توروم شدیدی به وجود آمده است که باعث شده مردم از نظر معیشتی به شدت با مشکل مواجه شوند.
نماینده مردم میانه تصریح کرد: آقای دکتر روحانی یکی از شعارهایی که بیان کرد این بود که در کمتر از 100 روز مسائل و مشکلات معیشتی مردم را حل خواهم کرد، البته یک حرکت هایی در زمینه برخی کالاهای اساسی شده است اما همه اینها یک طرف، قدرت خرید مردم هم یک طرف. در این چند ماه اخیر به دلیل افزایش قیمتها قدرت خرید مردم  نسبت به گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است.
عضو کمیسون اقتصادی خاطر نشان کرد: مردم نمی توانند نیازهای اولیه خود را به طور کامل تهیه کنند. به نظر من اگر دولتمردان و آقای روحانی الویت کاری خود را همانطور که اعلام کرده بودند در راستای تامین کالاهای معیشتی مردم قرار دهند، رضایت بیشتری به دست خواهند آورد. اخیرا صحبت هایی شده که دولت اعلام کرده است یارانه ها را به سختی می توانند پرداخت کنند، اگر مسائل اقتصادی دغدغه اصلی دولت باشد مشکلات مرتفع خواهد شد.

مددی در پایان تاکید کرد: مردم در مراجعات چهره به چهره با نمایندگانشان، بیشتر از گرانیها ابراز ناراحتی می کنند تا مسائل دیگر. مردم از عدم کنترل بر قیمت ها و همچنین از بروکراسی حاکم بر ادارات بسیار ابراز ناراحتی می کنند، ادارات دیگر برای خودشان یک دولت شدند و در این زمینه هیچ نوع نظارت و کنترلی صورت نمی گیرد، به نظر بنده همین بروکراسی ادارات هم بسیار مردم را اذیت می کند، اکثر سرمایه گذاران به دلیل این مشکلات که در ادارت سر راهشان وجود دارد از سرمایه گذاری فراری می شوند. بنابراین نباید زمان حل این مسائل صرف امور دیگر از جمله رابطه با آمریکا شود.

 

منبع : بی باک

برچسب ها:
روراستی ،رفسنجان ، گرانی ، تورم
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :