پایان کار نخستین همایش ملی سبک زندگی در کرمان

  • شناسه خبر: 1742
پایان کار نخستین همایش ملی سبک زندگی در کرمان

همایش ملی «سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی» 29 و 30 مهرماه به مدت دو روز در دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور جمع کثیری از دانشجویان، اساتید و اندیشمندان برگزار شد. به گزارش”روراستی ”،در ابتدای این مراسم دکتر سیدعبدالمجید جلائی رییس دانشکده مدیریت و اقتصاد به رائه ی یکی از مقالات برگزیده در بخش […]

همایش ملی «سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی» 29 و 30 مهرماه به مدت دو روز در دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور جمع کثیری از دانشجویان، اساتید و اندیشمندان برگزار شد.

به گزارش”روراستی ”،در ابتدای این مراسم دکتر سیدعبدالمجید جلائی رییس دانشکده مدیریت و اقتصاد به رائه ی یکی از مقالات برگزیده در بخش اقتصاد ارائه کرد.

وی در رابطه با شاخص های اقتصادی و خط فقر در سبک زندگی سخنانی را بیان کرد.

اقتصاد مقاومتی بخش تربیتی از سبک زندگی

سپس دکتر رستمی نسب دبیر علمی نخستین همایش ملی سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی اظهار داشت:از زمانی که اقتصاد مقاومتی این سوال مطرح شد که آیا اقتصاد مقاومتی بخش تربیتی از سبک زندگی نیست؟

وی در همین رابطه به آیه ۱۴۱ سوره مبارکه اشاره کرد .

وی در  سخنانش به عنوان دبیر علمی همایش از مسئولان استان کرمان که در جهت هر چه بهتر برگزار شدن این همایش تلاش کرده اند ، تشکر کرد.

شایان ذکر است ، تعداد ۴۳۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ملی سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی ارسال شد که داوران پس از روزها تلاش، دقت و جدیت ۱۸۱ مقاله را تایید کردند. این همایش در محورهای اجتماعی با ۱۶ زیرمجموعه، اقتصادی با ۱۱ زیرمجموعه، اخلاقی با ۱۵ زیرمجموعه، فرهنگی با هشت زیرمجموعه، اخلاقی با ۱۳ زیرمجموعه، سیاسی با شش زیرمجموعه و مدیریتی با ۱۲ زیرمجموعه برگزار گردید.

محورهای این همایش در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی، حقوقی، سیاسی و مدیریتی از قبیل اقتصاد مقاومتی محور اقتصاد تمدن ساز، اخلاق سیاسی و سبک زندگی اسلامی و الگوی صحیح فعالیت و رقابت سیاسی بود.

استفاده از ظرفیت فکری و نخبه جامعه در برقراری تمدن اسلامی و ارائه آن به سراسر دنیا، تبیین فرهنگ و تمدن اسلامی با خردورزی، اخلاق و حقوق و آسیب شناسی و اصلاح بخش حقیقی در تمدن اسلامی از جمله اهداف برگزاری این همایش بود.

سید احمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری و سردار سلامی از سخنرانان این همایش ملی بودند.

 

منبع :بوتیا

برچسب ها:
روراستی ، رفسنجان ، سبک زندگی، کرمان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :