قرائتی: ازدواج جوانان مثل عزاداری است!

  • شناسه خبر: 1834
قرائتی: ازدواج جوانان مثل عزاداری است!

رئیس ستاد اقامه نماز کشورگفت:مقام معظم رهبری چندسال است که می گویند مسجد نداریم،شهرک های بسیاری در همین مدت ساخته شدکه مسجد ندارند،حتی مصلی تهران هم هنوز ساخته نشده، به این دلیل که می خواهیم آن را سلطنتی بسازیم. به گزارش روراستی ، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امروز (۸ آبان) در همایش بصیرت عاشورایی […]

رئیس ستاد اقامه نماز کشورگفت:مقام معظم رهبری چندسال است که می گویند مسجد نداریم،شهرک های بسیاری در همین مدت ساخته شدکه مسجد ندارند،حتی مصلی تهران هم هنوز ساخته نشده، به این دلیل که می خواهیم آن را سلطنتی بسازیم.
به گزارش روراستی ، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امروز (۸ آبان) در همایش بصیرت عاشورایی مبلغان محرم که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر مبلغان بتوانند رسالت خود را انجام دهند و به سوی خدا دعوت کنند بهترین آدم های روی زمین هستند.
وی در خصوص باید و نباید های تبلیغ بیان داشت: تا کارهای واجب مانند زکات و نماز هست، سراغ کارهای مستحب مانند اعتکاف و حفظ قرآن کریم نباید رفت و تا کارهای ارزان قیمت و ماندگار هست دنبال کارهای گران قیمت نباید برویم.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: برخی کار ها هست که نه واجب است نه مستحب، مانند این که امام زمان خانواده دارد یا ندارد، نباید به این امور پرداخت.
تاخیر در ساخت مصلی تهران به دلیل توجه به تجملات
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چند سال است که می گویند مسجد نداریم، شهرک های بسیاری در همین مدت ساخته شد که مسجد ندارند، حتی مصلی تهران هم هنوز ساخته نشده است، به این دلیل که می خواهیم آن را سلطنتی بسازیم.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی عنوان داشت: در زمان شاه عباس مسجد ها و کاروان سراهای آجری ساخته شد که هنوز از آن ها استفاده می شود، بدون تجمل، ماندگار و کم هزینه بود، امروز ما بنر می زنیم و فردا دور می ریزیم.
مفسر قرآن کریم گفت: در امور نباید فقط با منصوبین خود مشورت کنیم، قرآن باید محور اصلی بحث ها باشد، حتی در بحث های سیاسی هم می توانیم از قرآن استفاده کنیم، این که امام خمینی(ره) فرمود حفظ نظام از نماز واجب تر است ریشه ای قرآنی دارد.
وی ابراز داشت: ما روایت های جعلی و ضعیف زیاد داریم، به همین دلیل استفاده از قرآن که هیچ شبه و مشکلی ندارد بهترین گزینه و مورد تایید و تاکید خداوند متعال و حضرت نبی اکرم(ص) است.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر این که مبلغان باید مزه ای قرآن را به مردم بچشانند، تصریح کرد: حتی در روضه خواندن هم می توان از قرآن استفاده کرد، در سوره مباهله وقتی مسیحی ها دیدن که پیامبر اسلام(ص) با اهل بیت خود برای مباهله آمدند، حیا کردند کوتاه آمدن و اسلام را پذیرفتند، اما در کربلا با این که امام حسین(ع)با زن و فرزند آمده بود، توجه نداشتند.
ورود به مباحث عرفانی بر اساس قرآن باشد
وی تاکید کرد: اگر قرار شد در مورد مباحث عرفانی هم صحبت شود باید بر اساس قران باشد، عرفان های بدون قران ما را به بی راهه می برد، قرآن نور است، روحانی بدون قرآن یعنی روحانی بدون نور، مبلغان حتما باید یک دوره تفسیر بخوانند.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: مناجات را هم باید از قرآن گرفت، قرآن ذکر، تبلیغ و هدایت است، ذکر مذکر، تبلیغ مبلغ و هدایت هدایتگر می خواهد، اگر به قران عمل کنیم نیاز به هیچ چیزی نداریم.
اندازه کتاب های شیخ انصاری به قرآن توجه نداشتیم
رئیس ستاد اقامه نماز یادآور شد: امروز تفسیر های متعددی برای قران وجود دارد، اما هنوز به تعداد تفسیر های کتاب های شیخ انصاری نیست، در مورد نهج البلاغه هم همینطور است، ما به قران و نهج البلاغه و صحیفه کمتر از شیخ انصاری توجه کرده ایم.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: در مورد نماز هم باید از قرآن صحبت کرد، در نماز سیصد موضوع اعم از توجه به زن، حقوق حیوان، معاد و … وجود دارد که بر اساس قران می توان به ان ها اشاره نمود.
نذر کنید در منبرها خواب تعریف نکنید
وی خطاب به مبلغان تاکید کرد: نذر کنید در منبرها خواب تعریف نکنید، خیلی خواب ها دروغ است، رویا اگر راست باشد یک هفتادم وحی اعتبار دارد، در منبر به مقدار حداقل شعر بخوانید، نباید بدنه منبر شعر و تحلیل های سیاسی باشد، قرآن که وحی است بهترین مطالب را برای مطرح کردن دارد.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی عنوان داشت: تبلیغ چهره به چهره مورد تاکید قران است و اثرات مطلوبی دارد، مبلغان حتما در کنار منبر باید تبلیغ چهره به چهره داشته باشند.
مسئله ازدواج جوانان هم مانند عزاداری مهم است / واجبات فراموش شده احیا شود
رئیس ستاد اقامه نماز گفت: در منبر داد نزنید، آسان صحبت کنید، از مطالبی که گفتن و نگفتن آن جایی را آباد نمی کند پرهیز کنید، برای مسئولان و بزرگان هیات تبیین کنید همانطور که عزاداری امام حسین مهم است، ازدواج جوانان و جهاز دختران هم مهم است، واجب است، باید برخی واجبات فراموش شده احیا شود.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز داشت: مسئله امام حسین(ع) یک جرقه نیست، یک جریان است امام حسین(ع) می فرماید مثل حسین زیر بار مثل یزید نمی رود، این یعنی یزید ها و حسینی ها یک جریان هستند و معنای ” کل ارض عاشورا و کل ارض کرببلا” در همین است.
وی بیان افزود: عاشورا یک انرژی هسته ای است، کدام ملت است که با یک یا حسین ۷۰ میلیون پرچم سیاه در کوچه و خیابان نصب کنند، محبت امام حسین(ع) در دل ها قدرتی بیشتر از انرژی هسته ای دارد.
لازم نیست مبلغان مطالب منبر را حفظ کنند
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: لازم نیست مبلغان حتما مسائل را از حفظ بگویند، هیچ اشکالی ندارد مطالب از روی کتاب یا نوشته مطرح شود.
وی یادآور شد: مبلغان نسبت به حل شبهات اهتمام داشته باشد، برخی شبهات کوچک می تواند حکم یک تیغ در پای یک قهرمان را داشته باشد، به عنوان مثال عده ای می گویند ما که مالیات می دهیم چرا باید خمس و ذکات هم بدهیم، باید برای آن ها تبیین شود مالیات برای حل مشکلات بیرون از خانه و بیمارستان و جاده و خیابان و اینها ست، خمس ذکات برای حل مشکلات فقرا و اسلام است.
رئیس ستاد اقامه نماز بیان داشت: برخی می گویند من ۵۰ سال گناه کردم، چرا قرآن می گوید تا آخر باید در جهنم بمانیم؟ باید در جواب آن ها گفت اگر کسی چاقویی را به چشم خود وارد کند فقط درد خون ریزی ندارد تا آخر عمر نمی تواند ببیند، اگر کسی فقط یک سوزن ناچیز به توپ فوتبال بزند یک مسابقه بین چندین نفر با هزارن تماشاچی لغو می شود.
وی عنوان داشت: ده شب محرم را راجع به یک مسئله صحبت نکنید، در دعاها و کارهای خیر میلیاردی نیت کنید یعنی اگر کار خیری کردید یا دعای کردید آن را برای همه هدیه کنید.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی همچنین افزود: ادم بدجنس دو لیتر هم گریه کند اهل نجات نیست، اشک امام حسین(ع) در صورتی نجات می دهد که حق الناس و حق الله قابل جبران را ادا کنیم.
منظور اخلاص در قرآن کار بدون پول نیست / نیت پول نداشته باشیم
وی با اشاره به این که نباید برای منبر نیت پول داشته باشیم تصریح کرد: کار با اخلاص بر اساس قرآن کار بدون پول نیست، کاری است که هدف و قصدش برای پول نباشد، اگر چیزی دادند بگیرید، در غیر این صورت نیت پول نکنید، مبلغ طی نکنید.
هیات های جوانان در بیرون از مساجد مورد توجه قرار گیرند / آسیب های این گونه هیات ها تبیین شود
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد: مبلغان باید به هیات های نوجوانان و جوانانی که بیرون از مسجد است توجه داشته باشند، این هیات ها جمعیت مساجد را کم می کند، نسل نو به پوسته اسلام جذب می شوند، به نماز بی توجهی می شود، رقابت های منفی افزایش پیدا می کند، فاصله با روحانیت بیشتر می شود اینها را برای جوانان تبیین کنید.
مبلغان مراقب فتنه بین شیعه و سنی باشند
رئیس ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: مراقب فتنه بین شیعه و سنی باشید، به مسائل اختلافی دامن نزنید، در مورد اشکالاتی که به دولت نسبت می دهند توجیه نکنید، اگر پاسخ متقن ندارید توجیه کار غلطی است، اما بگویید اگر مشکلی وجود دارد دلیل نمی شود دست از آرمان ها و ارزش ها و دین برداریم.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی عنوان داشت: افرادی که یک رگه دین داری دارند را مورد هجوم قرار ندهید، یعنی اگر کسی پیراهن مشکی به تن دارد ولی نماز نمی خواند را سرزنش نکنید، با محبت رو را مجاب کنید، مشکلات افراد را بر سر منبر داد نزنید تا از روحانیت و مسجد رانده نشوند.
برای ذکات برنامه ریزی مناسب نداریم
مفسر قرآن کریم همچنین در پایان ابراز داشت: چرا برای حج ۱۲۵ هزار روحانی در سایت آماده داریم اما برای ذکات برنامه ریزی درست و مناسبی نداریم.
منبع :تابناک
برچسب ها:
روراستی ، رفسنجان، قرائتی ، مسجد ، ازدواج
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :