نخست وزیر مصر: امنیت باید به دانشگاه ها برگردانده شود

  • شناسه خبر: 1844
نخست وزیر مصر: امنیت باید به دانشگاه ها برگردانده شود

حازم البیلاوی- نخست وزیر مصر- اعلام کرد امنیت باید به دانشگاه ها برگردد چه با استفاده از گارد حفاظتی دانشگاه و چه هر راه حل موجود دیگری. به گزارش روراستی ؛  طی کنفرانسی مطبوعاتی که امروز در قاهره تشکیل شد بیلاوی در جواب به پرسشی پیرامون شدت گرفتن اقدامات خشونت بار در دانشگاه های مصر […]

حازم البیلاوی- نخست وزیر مصر- اعلام کرد امنیت باید به دانشگاه ها برگردد چه با استفاده از گارد حفاظتی دانشگاه و چه هر راه حل موجود دیگری.

به گزارش روراستی ؛  طی کنفرانسی مطبوعاتی که امروز در قاهره تشکیل شد بیلاوی در جواب به پرسشی پیرامون شدت گرفتن اقدامات خشونت بار در دانشگاه های مصر به ویژه در دانشگاه الازهر گفت: امنیت باید به هر روش ممکن به دانشگاه برگردد و مدیریت دانشگاه ها باید با حکومت – تحت هر عنوانی، از گارد ویژه ی دانشگاهی گرفته تا هر چیز دیگری- همکاری کنند. وی ادامه داد: پایه و اساس این اقدام افزایش ضریب امنیت در دانشگاه است.مصر

گارد محافظتی دانشگاه جزئی از پلیس مصر است که مسئولیت برقراری امنیت در دانشگاه را بر عهده دارد اما پیش از انقلاب 25 ژانویه 2011 به موجب حکمی قضایی، این نهاد امنیتی مجبور به خروج از دانشگاه شد. دلیل این اقدام اتهاماتی بود که برخی از اساتید به گارد دانشگاهی مبنی بر عملکرد سیاسی آن و دخالت در نحوه ی مدیریت دانشگاه ها وارد می کردند.

پس از خروج نیروهای امنیتی از دانشگاه های مصر افرادی غیر مسلح از حراست دانشگاه این وظیفه را بر عهده گرفتند تا تجمعات اعتراضی بزرگ و یا درگیری ها را پراکنده کنند. در همین راستا وزارت کشور مصر طی بیانیه ای – که چهارشنبه ی گذشته منتشر شد- اعلام کرده بود: «در پی گزارشهای ارائه شده ی دستگاه های امنیتی به دادستان کل مصر در مورد حوادثی که در دانشگاه ها رخ می داد و درخواست ریاست دانشگاه الازهر- اسامه العبد- برای ورود نیروهای امنیتی با هدف مراقبت از جان دانشجویان و اموال عمومی، پلیس وارد حریم این دانشگاه شد تا پیامدهای ناگوار متوقع را کنترل کند»

از سویی دیگر برخی از اساتید الازهر خواستار ورود گارد حفاظتی به حریم این دانشگاه برای پایان دادن به بحران امنیتی حاصل از تظاهرات طرفداران مرسی شده بودند.

گفتنی است دانشگاه الازهر از ابتدای سال تحصیلی جاری شاهد تظاهرات پی در پی طرفداران مرسی است که برخی از آنها بدل به درگیری های بین آنان و مخالفان رئیس جمهور سابق گردیده است.

 

منبع : شفقنا

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :