تحرکات عوامل قومیت‌گرا در برخی دانشگاه‌ها

  • شناسه خبر: 2143
تحرکات عوامل قومیت‌گرا در برخی دانشگاه‌ها

به گزارش روراستی به نقل از دانا، در یکی از جلسات مخفی فعالین قومیت‌گرا (پانترکیسم)در یکی از دانشگاه های کشور، مقرر شده تا بهار سال ۹۳ پنجاه نفر از فعالین این فرقه به “قلعه بابک” اعزام شوند. هرسال در دومین جمعه تیر ماه مراسمی در قلعه بابک واقع در یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی […]

به گزارش روراستی به نقل از دانا، در یکی از جلسات مخفی فعالین قومیت‌گرا (پانترکیسم)در یکی از دانشگاه های کشور، مقرر شده تا بهار سال ۹۳ پنجاه نفر از فعالین این فرقه به “قلعه بابک” اعزام شوند.

هرسال در دومین جمعه تیر ماه مراسمی در قلعه بابک واقع در یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی به بهانه بزرگداشت بابک که گفته می‌شود اسطوره تاریخی است، برگزار می شد.

در سال های گذشته عوامل قومیت گرا با حضور در قلعه بابک دست به برخی اقدامات سوء با هدف هنجارشکنی زده اند که پس از آن اتفاقات جلوی اجرای این قبیل مراسم‌ها گرفته شد.

برخی افراد سعی دارند در سایر مناسبت ها به این مکان سفر کنند و با برپایی دوباره این مراسم ها و جشن ها اهداف مد نظر خودشان را پی بگیرند.

ایران در شمار کشورهای کثیرالقوم محسوب می‌شود با این تفاوت که قومیت‌های موجود در ایران از یک نژاد، ولی به زبان‌ها و لهجه‌های متفاوتی تکلم نموده و زبان اصلی و رسمی خود را فارسی می‌دانند و از لحاظ قرابت سرزمینی و ملیتی و وطنی، ایران را وطن اصلی و دائمی خود دانسته و خواستار استمرار زندگی در سرزمین جغرافیایی ایران هستند و هرگز داعیه‌ جدایی از دامن مام و میهن را ندارند.
البته تشدید منازعات قومی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز ناشی از سوء استفاده عوامل بیگانه از شرایط و بستر فراهم شده داخلی به خصوص در مناطق قومی که در مرز جغرافیایی مستقر هستند، بوده است و نخبگان و رهبران منازعات قومی عمدتاً غیر بومی یا دارای اهداف یا گرایش‌های سیاسی مخالف با نظام سیاسی مستقر بوده‌اند.

برچسب ها:
اختلاف دشمن رفسنجان روراستی قومیتها
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :